Import auto op gas

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
daddycool
Posts: 155
Joined: 08 Jun 2007, 22:22
Location: haarlem

Import auto op gas

Post by daddycool »

:hmmm: Wie weet hoe het zit met het importeren van een auto uit de EU waar al een LPG installatie inzit.
Wanneer je alleen maar voor een APKtje hoeft te gaan bij de lokale apk beun, maak ik me geen zorgen, maar als ze de installatie bij de RDW gaan bepotelen wordt het natuurlijk weer huilen zoals gewoonlijk.

Alle Info is welkom, Thanx!!!!
Malle
Posts: 54
Joined: 24 May 2008, 21:16

Re: Import auto op gas

Post by Malle »

voor rdw moet verdamper plus tank plus de fabriek die er op zit minimaal code 6701 hebben

6700 bijv is al afkeur

bij mij keek men naar elke afsluiter en nippel afzonderlijk

importauto zal je langs rdw moeten voor nl kenteken

persoonlijk zou ik ervoor kiezen een auto zonder lpg te kopen en dat hier er in (laten) leggen, weet je meteen dat alles klopt

auto kopen met een afkeur lpg installatie is dubbel werk want het zootje moet er dan eerst uit
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Import auto op gas

Post by jvdwolde »

Niet dubbel werk want schakelaars, afsluiters, bedrading en leiding kun je zo weer gebruiken... :P
Dus alleen ff nieuwe tank, verdamper, slangen en mixer? :hmmm:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Import auto op gas

Post by moparton »

Ben laatst nog met een grijs kenteken pickup uit Belgie geweest maar ze namen zonder de installatie te controleren het boeltje gewoon over van de Belgische papieren.
User avatar
Dikkiedik
Posts: 101
Joined: 19 Oct 2007, 20:03
Location: Obdam

Re: Import auto op gas

Post by Dikkiedik »

Klopt. Als de installatie al op het kenteken staat vermeld nemen ze het bij de RDW zo over. Heb precies hetzelfde gehad als wat Ton zegt.

Gr. Dick
'77 W200, 360, D60 Front&Rear, no deadline...
Malle
Posts: 54
Joined: 24 May 2008, 21:16

Re: Import auto op gas

Post by Malle »

hard to believe als de codes niet kloppen

als dat wel klopt uiteraard wel maar wie zegt dat de inbouweisen van bijv belgie dezelfde zijn als nederland?
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Import auto op gas

Post by moparton »

Ik zal het morgen gelijk even vragen als ik er toch weer heen moet met een Belg met gas ;)
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Import auto op gas

Post by moparton »

Volgens de sjagrijnigste keurmeester :x die ik ooit ben tegengekomen wordt er alleen gekeken of de installatie deugdelijk is en niet naar nummers of codes.
Malle
Posts: 54
Joined: 24 May 2008, 21:16

Re: Import auto op gas

Post by Malle »

vreemd, als je nieuwe instalatie laat keuren dan zeiken ze over ieder nippeltje of klemmetje

en als je een wagen met wat voor installatie dan ook uit het buitenland haalt niet, zolang het er maar een beetje deuglijk in zit? :hmmm:
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Import auto op gas

Post by moparton »

Yep
daddycool
Posts: 155
Joined: 08 Jun 2007, 22:22
Location: haarlem

Re: Import auto op gas

Post by daddycool »

Malle wrote:vreemd, als je nieuwe instalatie laat keuren dan zeiken ze over ieder nippeltje of klemmetje

en als je een wagen met wat voor installatie dan ook uit het buitenland haalt niet, zolang het er maar een beetje deuglijk in zit? :hmmm:
Heb je ze bij de RDW ooit op enige vorm van redelijkheid of logikabetrapt :sucks:
User avatar
Dikkiedik
Posts: 101
Joined: 19 Oct 2007, 20:03
Location: Obdam

Re: Import auto op gas

Post by Dikkiedik »

Gaat er vooral om dat het al op het kenteken staat vermeld. Dan zou de installatie dus theoretisch al gekeurd zijn en da's genoeg voor de bijna mensen van de RDW. Nieuwe installaties moeten dus hier worden gekeurd volgens hun eigen regeltjes......

Dick
'77 W200, 360, D60 Front&Rear, no deadline...
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: Import auto op gas

Post by Iwema »

De LPG installatie hoeft alleen maar aan de APK norm te voldoen als deze reeds op het buitenlandse (EU) kenteken is vermeld.

Hugo

IwemaLPG
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Post Reply