mopar 440

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

mopar 440

Post by marcel1 »

hoi,


heb wel geintreseerd in dit blok, zie alleen een paar dingen die ik niet kan thuis brengen.
dat vierkante ding voor de carburateur wat mag dat zijn en rechts van het blok onder de zwarte lange tuit zit een pully waar dient deze voor?
euh motoren is niet mijn sterkste kant dus voor sommige simpel voor mij dus niet, voordat ik de beste man bel vraag ik het liever hier.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... block.html
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

Het ding met die tuit en poelie is de stuurbekrachtigingspomp.

Het vierkante ding met die poelie is de aircopomp.

Bedenk wel dat als je een 440 in je /6 wagen wilt bouwen, dat er dan veel meer bij komt kijken (vering, remmen,...), daarnaast zal er zo een paar mille in de revisie van deze 440 gaan zitten, 3 tot 5 voor een normale revisie, en meer voor een high performance klus (ervan uitgaande dat je dit uitbesteedt)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

hoi sjak,

klopt heb al contact gehad met rik hij neemt de nodige aanpassingen mee voor het ombouwen.
er zijn speciale kid's in de us te koop hiervoor.
de koste van revisie zijn mij bekend, voor ben ik al voorzien van schijfremmen de vering wat raad je aan?

en bedankt voor de info
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

Welke aanpassingen bedoel je? En wat voor kitje? Voor een 440 zijn heel veel verschillende dingen te koop, hoe gek wil je het maken :D

Voor de veren => zwaardere torsiestaven, en eventueel ook zwaardere stabilisatorstang. Meteen ook ff alle ophangingsrubbers en kogels vernieuwen. Voor ophanging-spul kan je hier ook complete kits bestellen: http://www.justsuspension.com

Remmen, wat voor diameter schijven heb je?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

heet als ik het goed heb engine swapkit gemaakt voor het overstappen van een smallblock of slant six naar big block.
wat er precies bij zit weet ik niet zal ik zo vragen ga toch bellen.
op mijn foto's te zien schat ik dat de schijven 10 inch zijn.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

o ok, duidelijk, ik acht dat je een kit bedoelde om het blok mee OP te bouwen, dit is een kit om het blok mee IN te bouwen, ff spraakverwarring dus :D zal wel goed zitten ;)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

E-bodies

The E-body is the easiest to swap engines in, due to the fact that it was produced for five years and every V-8 except the 273 was offered. Only the Hemi requires special pieces. Locate the correct brackets and insulators and bolt it up. Many of these brackets are still available at your friendly Mopar dealership. The 318 uses certain pieces, the 340 and 360 use the same pieces, and the 383, 400, and 440 use the same pieces. All V-8 K-members were the same, except for the Hemi.
1BDCUDA
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2007, 09:16

Re: mopar 440

Post by 1BDCUDA »

Als het hier over die conversiemotorsteunen gaat van Shumacher gaat hebben ze niks voor de swap van /6 naar bigblock.
Ben toen ook aan het zoeken geweest maar heb uiteindelijk mijn /6 K-member (subframe) vervangen voor een V-8 versie.
Leuk om weer eens een europa barracuda te zien !!
Remmen en vering is bij de meeste europa autos (e en b bodies) al stevig / heavy duty uitgevoerd op misschien de achteras na. Succes met de swap
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: mopar 440

Post by jeffrey..... »

kon je het niet rond krijgen met die 340?! dat was jij toch ook? dat lijk me zeker zo interessant :D maar das mijn idee..........
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: mopar 440

Post by TheDeputy »

Die 440 zal in ieder geval veel aan moeten gebeuren. Het lijkt er namelijk op dat het een laat model 440 is, en die hebben net zoveel pk als een 1970 318. Als je dan echt de volle potentie van die motor wilt gaan benutten gaat het je nog duizenden euro's kosten.
En wat 1bdcuda zegt klopt, er zijn wel conversion kits te verkrijgen om een a-body van /6 om te bouwen naar v8, maar niet voor een e-body.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: mopar 440

Post by BigBlockMopar »

Die smog-440 is duidelijk een laag compressie ding. Maar dat is iets wat een gezellig strokerkitje kan oplossen.
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

hoi 1BDCUDA

wat heeft jou die swap uiteindelijk gekost en viel het werk mee.
als je pics hebt zal dat mooi zijn kan ik een beetje een idee krijgen.

wat de vering en remmen betreft dat had ik ook al begrepen, mooi meegenomen.
alleen vevelend dat de swap naar een big block wat moelijker is.
heb ook nog een andere optie gehoord en dat is een chrysler imperial tussen bj 71 en 73 te pakken zien te krijgen.
uiteraard met 440 block alle anderdelen zoals motersteunen en de k-member kunnen over gezet worden.
teminste dat werdt vanuit de us geroepen dus ga er vanuit dat het klopt.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: mopar 440

Post by BigBlockMopar »

Mensen roepen wel vaker wat en meer dan eens klopt daar kein sack van. Ook in Amerika.
Een Imperial heeft, net als FullSize Chryslers, een vast chassis, dus geen "K-member" wat je even over kan schroeven.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

TheDeputy wrote:Die 440 zal in ieder geval veel aan moeten gebeuren. Het lijkt er namelijk op dat het een laat model 440 is, en die hebben net zoveel pk als een 1970 318.
gelul, die 1970 zijn verkoopfolder-bluf-pks, laat jaren 70 zijn inderdaad iets teruggeschroefd maar dat lijkt versterkt door het feit dat er meteen ook in DIN-pks wordt gerekend ipv bruto-pks

daarnaast heeft die 440 veel meer koppel dan zon miezerig 318 blokkie.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

wat zal dan de oplossing zijn om een bigblock in te bouwen.
en hoe zit het dan met een smallblock gaat dat wel makkelijk of heb ik dan het zelfde gezeik?
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

BigBlockMopar wrote:Mensen roepen wel vaker wat en meer dan eens klopt daar kein sack van. Ook in Amerika.
Een Imperial heeft, net als FullSize Chryslers, een vast chassis, dus geen "K-member" wat je even over kan schroeven.
Herman, niet helemaal juist...

Een Imperial heeft wel een soort van dwarstuk in het voorste subframe, maar dat zal niet zomaar passen op die miniscule balkjes van een e-body.

Ik heb hier overigens een Imperial sloper staan, iemand mag dat dwarsstuk wel lenen om te passen voor op zn mini-mopar.

Image
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

wel raar want meer dan 1 riepen het uit de states dat dat een oplossing was.
maar goed wat zal dan wel een oplossing zijn??
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

paar posts hierboven is de oplossing al gegeven:
1BDCUDA wrote:Ben toen ook aan het zoeken geweest maar heb uiteindelijk mijn /6 K-member (subframe) vervangen voor een V-8 versie.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: mopar 440

Post by BigBlockMopar »

Dat er een los stuk aan een Imperial frame zit wist ik niet, maar het lijkt me erg sterk dat dit zomaar op een kleine E-body zal passen inderdaad.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

BigBlockMopar wrote:Dat er een los stuk aan een Imperial frame zit wist ik niet, maar het lijkt me erg sterk dat dit zomaar op een kleine E-body zal passen inderdaad.
dat rubber-geisoleerde middenstuk zit de voorwielophanging aan vast, om zo nog minder trillingen door te geven aan de auto, en dat is weer comfort-verhogend. Tevens vind ik de rij-eigenschappen met dit systeem nog net iets beter dan die van een C. Dubbele winst dus. Maar denk dat de kosten dit systeem uiteindelijk de nek om hebben gedraaid.

Een C-body heeft weer niet die hele lompe vaste dwarsbalk helemaal vooraan bij de radiator.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

wat zijn de kosten van het veranderen van het subframe?
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

Geen idee, ik heb alleen verstand van auto's die standaard uitsluitend met bigblocks zijn geleverd 8)

Maar frame aanpassen is een klus waar veel bij komt kijken. Waarschijnlijk vindt de rdw het ook minder grappig als ze allerlei laswerk aan je chassis zien. Kortom, een klus voor een echte vakman.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
B1runner
Posts: 84
Joined: 10 Jun 2007, 20:42

Re: mopar 440

Post by B1runner »

Past een K-member van een B-body ook niet onder een E-body?
Image
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

B1runner wrote:Past een K-member van een B-body ook niet onder een E-body?
volgens de parts manual zijn het vanaf 71 dezelfde onderdelen voor de E & B bodies. Wat de verschillen met 1970 zijn (behalve het part number dan) weet ik niet.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
B1runner
Posts: 84
Joined: 10 Jun 2007, 20:42

Re: mopar 440

Post by B1runner »

Sjak Brak wrote:volgens de parts manual zijn het vanaf 71 dezelfde onderdelen voor de E & B bodies. Wat de verschillen met 1970 zijn (behalve het part number dan) weet ik niet.
Ik heb hier nog een K-member van een 70 B-body liggen, maar daar heeft hij dus niks aan.
Image
Post Reply