mopar 440

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

Geen idee, als de frames zelf niet zijn veranderd tussen 70 en 71, dan zou het best kunnen werken. Verschillende parts #s wil lang niet altijd zeggen dat het niet past.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Streetrod
Posts: 1136
Joined: 07 Jun 2007, 22:22

Re: mopar 440

Post by Streetrod »

Met een slijptol en lasaparaat en een koker 30x 60 als ik mij niet vergis maak je zelf de motor steunen heb ik bij mijm 57 coronet ook gedaan. Alles kaal slijpen en nieuw bouwen, dat is een leuke klus. Alleen niet in een paar uur.

Geen steunen meer kaal subframe
Image

En de nieuwe steunen.
Image

Alleen heb ik ook nog een karterpan aan moeten passen anders paste de 440ci er niet in :hammer:
Image
Heb de karterpan later nog 2 cm diepen gemaakt.

Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2 :yeah:
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: mopar 440

Post by challenger72 »

marcel 1:Waarom donder je er niet een smallblok stroker in (bijv:402 of 406 magnum) of laat je er 1 bouwen bij bijv. moparfred,pedalfred of 6 pack-speed shop.Kost ook wel wat,maar hoef je ook niet zoveel om te bouwen en heb je genoeg vermogen/koppel.Ik heb ook een e body en heb toevallig net van de week die crate 360 bij 6 pack gekocht :D
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: mopar 440

Post by marcel1 »

hoi challenger72,


ik kan zelfs niet vinden hoe om te bouwen naar smallblock.
lijkt wel of er voor e body slant six niks is om naar small/big block te gaan.
als iemand wat weet hoor ik het graag, anders wordt het denk ik zelf knutselen.
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: mopar 440

Post by muller »

http://www.440source.com/enginesupportbrackets.htm

zo te zien zou het het makkelijkste gaan als je een k-member van een v8 barracuda zoekt en daar de conversie mounts op gebruikt

edit:als je google'd naar cuda 440 k member kom je ook nog de nodige info tegen
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: mopar 440

Post by BigBlockMopar »

Hieronder past iemand z'n /6 K-member aan om een BigBlock aan te kunnen. Weet niet of al die K-Members gelijk zijn maar dit lijkt me toch wel een eitje om passen te krijgen. Zie ook Ronnie's post.

http://www.7071dartgt.net/memberspics/7 ... bill72.htm
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: mopar 440

Post by ARLI »

Sjak Brak wrote:dat rubber-geisoleerde middenstuk zit de voorwielophanging aan vast, om zo nog minder trillingen door te geven aan de auto, en dat is weer comfort-verhogend.

Een LS400 lexus heeft ook zijn V8 in een frame in rubbers hangen en in dat frame hangt het blok met rubbers.
Ik werk met plezier.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: mopar 440

Post by Sjak Brak »

Moet eens spieken waar de motorsteunen van de Imperial aan vast zitten, aan die geisoleerde dwarsbalk of aan het frame, kan me niet meer precies herinneren... weet wel nog dat t een klote plek was om bij te komen met de ratel :x



(Chrysler was overigens de pionier in het terugbrengen van motortrillingen in de auto, in de jaren 30 hadden ze al het Floating Power systeem (bestaande uit een stel motorrubers en een torsieveer), wat voor die tijd een grote vooruitgang was.)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply