mopar 440
Re: mopar 440
Geen idee, als de frames zelf niet zijn veranderd tussen 70 en 71, dan zou het best kunnen werken. Verschillende parts #s wil lang niet altijd zeggen dat het niet past.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
Met een slijptol en lasaparaat en een koker 30x 60 als ik mij niet vergis maak je zelf de motor steunen heb ik bij mijm 57 coronet ook gedaan. Alles kaal slijpen en nieuw bouwen, dat is een leuke klus. Alleen niet in een paar uur.
Geen steunen meer kaal subframe
En de nieuwe steunen.
Alleen heb ik ook nog een karterpan aan moeten passen anders paste de 440ci er niet in
Heb de karterpan later nog 2 cm diepen gemaakt.
Ronnie
Geen steunen meer kaal subframe
En de nieuwe steunen.
Alleen heb ik ook nog een karterpan aan moeten passen anders paste de 440ci er niet in
Heb de karterpan later nog 2 cm diepen gemaakt.
Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: mopar 440
marcel 1:Waarom donder je er niet een smallblok stroker in (bijv:402 of 406 magnum) of laat je er 1 bouwen bij bijv. moparfred,pedalfred of 6 pack-speed shop.Kost ook wel wat,maar hoef je ook niet zoveel om te bouwen en heb je genoeg vermogen/koppel.Ik heb ook een e body en heb toevallig net van de week die crate 360 bij 6 pack gekocht
Re: mopar 440
hoi challenger72,
ik kan zelfs niet vinden hoe om te bouwen naar smallblock.
lijkt wel of er voor e body slant six niks is om naar small/big block te gaan.
als iemand wat weet hoor ik het graag, anders wordt het denk ik zelf knutselen.
ik kan zelfs niet vinden hoe om te bouwen naar smallblock.
lijkt wel of er voor e body slant six niks is om naar small/big block te gaan.
als iemand wat weet hoor ik het graag, anders wordt het denk ik zelf knutselen.
Re: mopar 440
http://www.440source.com/enginesupportbrackets.htm
zo te zien zou het het makkelijkste gaan als je een k-member van een v8 barracuda zoekt en daar de conversie mounts op gebruikt
edit:als je google'd naar cuda 440 k member kom je ook nog de nodige info tegen
zo te zien zou het het makkelijkste gaan als je een k-member van een v8 barracuda zoekt en daar de conversie mounts op gebruikt
edit:als je google'd naar cuda 440 k member kom je ook nog de nodige info tegen
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: mopar 440
Hieronder past iemand z'n /6 K-member aan om een BigBlock aan te kunnen. Weet niet of al die K-Members gelijk zijn maar dit lijkt me toch wel een eitje om passen te krijgen. Zie ook Ronnie's post.
http://www.7071dartgt.net/memberspics/7 ... bill72.htm
http://www.7071dartgt.net/memberspics/7 ... bill72.htm
Re: mopar 440
Sjak Brak wrote:dat rubber-geisoleerde middenstuk zit de voorwielophanging aan vast, om zo nog minder trillingen door te geven aan de auto, en dat is weer comfort-verhogend.
Een LS400 lexus heeft ook zijn V8 in een frame in rubbers hangen en in dat frame hangt het blok met rubbers.
Ik werk met plezier.
Re: mopar 440
Moet eens spieken waar de motorsteunen van de Imperial aan vast zitten, aan die geisoleerde dwarsbalk of aan het frame, kan me niet meer precies herinneren... weet wel nog dat t een klote plek was om bij te komen met de ratel
(Chrysler was overigens de pionier in het terugbrengen van motortrillingen in de auto, in de jaren 30 hadden ze al het Floating Power systeem (bestaande uit een stel motorrubers en een torsieveer), wat voor die tijd een grote vooruitgang was.)
(Chrysler was overigens de pionier in het terugbrengen van motortrillingen in de auto, in de jaren 30 hadden ze al het Floating Power systeem (bestaande uit een stel motorrubers en een torsieveer), wat voor die tijd een grote vooruitgang was.)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop