foto's barracuda

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

foto's barracuda

Post by marcel1 »

hoi,


vandaag eindelijk tijd gehad om alles na te zien, vin heb ik nu ook.
zoals het er nu uit ziet is de wagen kompleet nr matching.

Body Type: B = Barracuda
Price Class: H = High
Body Type: 23 = 2 Door Hardtop
Engine: C = 225 1-1BBL 6 Cylinder "RG" engine
Year: G = 1970

ook rechts achter de voorruit zit een plaatje met het volgende nr 08170352 als ik het wel heb is dit het chassnr.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: foto's barracuda

Post by TheDeputy »

Yoo Vet!!
Originele nederlander? Te zien aan het vin-tag is ie in ieder geval wel in europa geassembleerd.
Wel wat leuke opties overigens, power disc brakes, variable speed wipers, rim blow steering wheel en rally wheels.
Was ie origineel die blauwe kleur? Dat is B5 blauw, oftewel blue fire metallic. Erg mooie kleur al zeg ik het zelf.
Waar heb je em ergens gevonden?

Heel veel; plezier en succes ermee.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Kaboom
Posts: 920
Joined: 08 Jun 2007, 13:37
Location: NL
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by Kaboom »

Very nice, is het een Schinznach Tag ?
Image
Trots op je Mopar? Meld deze dan aan op http://www.AutoAlbum.nl
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: foto's barracuda

Post by marcel1 »

hoi toon,

het is inderdaad een orgineele europeaanse afgeleverde en wel in duitsland.
in '75 ingevoerd naar nederland en altijd bij de zelfde eigenaar gebleven, daar heb ik hem dus ook van gekocht.
dat er wat extra's meer opzitten dan normaal zoals jij zegt wist ik niet maar wel leuk.
de auto had hij strak laten maken op de kop na, en klaar gezet in de grondverf, daarna hebben ze delen (ramen deurstijlen enz) al in de kleur b5 gespoten zonde want haden ze het goed gedaan spuit je wagen in een keer.
ik schuur deze plaatsen opnieuw en dan in een keer spuiten, binnen leeg motorkap en kofferklep eraf.
ik maak hem zelf F6J sassy grass green, en binnen blijft alles zwart.
wagen stond al 13 jaar in de schuur waar telkens iets aan gebeurt is alleen aan hellemaal afmaken is het niet gekomen.
nu maak ik hem af, en zorg dat hij er straks erg strak bij staat.
ben allen nog aan het twijfelen wat te doen met de motor er zit nu een 225 6 cylinder in had graag een v8 erin maar het lijkt erop dat de 6 cylinders erg schaars zijn in dit model?
nergens op het net zie ook maar een 6 cylinder te koop staan zelfs niet in de usa, ook de motorkap zoals die er bij mij op zit zie ik nergens (glad zonder hoodscoops).
als ik hem dus orgineel hou zal hij mits uniek is vele malen meer waard zijn als dat ik hem ombouw naar mijn wensen.
voordat ik hem dus ombouw zoek ik eerst uit of het wel verstandig is dit te doen.
advies van andere hierover hoor ik graag.

hier twee foto's van alles wat eraan papier werk bij de auto zit.
erg leuk dat iemand echt alles bewaard heeft, zelfs de invoer documententen uit uit duitsland '75 zitten erbij.
ook het boekje van de radio zit erbij, van de week krijg ik nog een doos met spullen ben erg benieuwd.


Image
Image
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: foto's barracuda

Post by 340cuda »

Wanneer je een leuke V8 er in plaatst zal de auto zeker niet minder waard zijn als in originele staat denk ik. Helemaal omdat het een ook nog eens een 70er barracuda is. En ik weet zeker dat een V8 meer fun geeft als de auto klaar is dan de 225. Succes.
Patrick Bakker
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: foto's barracuda

Post by Miel »

^
^
^
volledig mee eens, met een V8 heb je meer lol en in cuda's is een 6 cilinder lijn niet echt meerwaard en al helemaal niet in Nederland. je moet dan wel het 1 en het andere ombouwen om een V8 erin te krijgen maar dat is het dubbel en dwars waard.

PS: de vlakke hood zou ik wel houden, krijg je een beetje een "sleeper" idee.
hou ons op de hoogte, ben zeer benieuwt naar het eind resultaat.

Greets Emiel
Image
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: foto's barracuda

Post by challenger72 »

ik zou zeggen:helemaal naar je eigen wensen opbouwen,al dat originele matching nummers gezeur.........v8 erin,heb je veel meer plezier van,denk ik
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by Wilf »

Precies, fuck stock! Mijn matching # '71 Satellite heb ik inmiddels ook al aardig gecustomized... :D
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: foto's barracuda

Post by marcel1 »

ook rik gebeld (parts-n-stuff) wat te doen.
hij heeft zo beetje al mijn onderdelen voor mijn blazer mee genomen uit de states.
zijn vader heeft mijn motor en bak gedaan en dat is toppie gedaan.
ook hij zij ga voor een 440 of 383 maar liever de eerste hoord gewoon bij een cuda.
ook de waarde zal hoger worden dan met de 6 pitter, het wordt dus een bigblock.
er zijn coversion kids te krijgen en rik wist ook waar dus morgen gelijk bestellen.

vanaf morgen met z'n drieen aan de cuda werken, als alles meezit is de buiten kant dan zover strak en helemaal in de grondverf.
de week erop spuiten afbouwen, daarna kan er een begin gemaakt worden met het blok,bak en aansluiten.

zo moet hij gaan worden alleen de kleur wordt F6J donkerder groen
http://lopez.thomas1.free.fr/fichiers/V ... racuda.jpg
383barracuda
Posts: 208
Joined: 05 Jun 2007, 23:21
Location: Sliedrecht
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by 383barracuda »

Ombouwen is helemaal niet erg, maar ik zou wel alles erbij houden.
1970 Plymouth BarraCuda-GranCoupe 383cuiHP 4-speed pistol
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
User avatar
BarraRuben
Posts: 841
Joined: 11 Jun 2007, 16:16
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by BarraRuben »

:good: Mooi! Weer een "Rotjeknor-build" Barracuda boven water, COOL. Veel succes, we blijven nieuws gierig! (staalglas ruiten?) ;)
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by Pedalfred »

Mooie basis om idd helemaal te gaan restaureren, tja ik snap je twijfel inzake de 6 cil etc.. als ie nou echt ! helemaal origineel is ( zoek de buildsheet is ? onder achterbank of onder de tank..) dan zou ik er ook nog eens goed overna denken.... 6 en zijn idd heel erg zeldzaam en een uitstervend ras.. ( iedereen gooit er v8's in..) , maar het hangt natuurlijk allemaal af van
wat je ermee wilt. Zie je het als een investering... dan wellicht de 6 , is het puur een cruiser
dan ook de 6 , wil je lekker burnen ,raggen en racen... dan een knappe 340 of BB ( zelf weten).
Maar is alles nog matching en zeker met de historie ervan erbij..... tja

Maar wat je ook doet.. denk er goed over na , want zo'n conversie is ECHT geen goedkoop of makkelijk ( dat doen we ff p een zaterdagmiddag..) klussie en je zult bij conversie naar BB ook al het andere moeten vervangen. ( bak,remmen,a.as,electronica, omkeuren rdw etc etc)

Ik ben inT geheel geen 6 man , maar in jou geval zou ik daar zekers serieus over nadenken...

LEUKE uitdaging in ieder geval en veel succes ! :good:
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by Dodgefever68 »

:good: weg met die 6 en een v8 erin
veel suc6 met je ride
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
User avatar
B1runner
Posts: 84
Joined: 10 Jun 2007, 20:42

Re: foto's barracuda

Post by B1runner »

Als het een heel orgineel ding is, dan zou ik er toch nog een keer over nadenken om hem om te bouwen.In welke kleur is de auto afgeleverd in 70?

Heb je de Buildsheet al gevonden?
Image
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: foto's barracuda

Post by marcel1 »

de orginele kleur en kleurcode staan nog in het dashboardkastje, was als ik het goed heb goldbrown mettalic.
en ja orgineel is hij wel in europa gebouwd en dat zijner niet veel geweest ik heb begrepen dat er slechts van mijn type 132 zijn gemaakt.
daarbij komt dat de hele wagen matching nr is motor,spruitstuk,auto alles.
maar of dit de waarde van barracuda hoger maakt weet ik niet met dit model?
v6 is nou eenmaal minder gewild dan een v8.
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by Pedalfred »

marcel1 wrote:de orginele kleur en kleurcode staan nog in het dashboardkastje, was als ik het goed heb goldbrown mettalic.
en ja orgineel is hij wel in europa gebouwd en dat zijner niet veel geweest ik heb begrepen dat er slechts van mijn type 132 zijn gemaakt.
daarbij komt dat de hele wagen matching nr is motor,spruitstuk,auto alles.
maar of dit de waarde van barracuda hoger maakt weet ik niet met dit model?
Wel , als je em restaureert en geheel weer orgineel maakt denk ik wel dat ie verzamelaars
waarde heeft. Er zijn genoeg liefhebbers die niet zozeer om dikke v8's gaan alswel om originaliteit. Ook is dan natuurlijk de resto in verhouding VEEL goedkoper alsdat je er eerst
al tich euros tegenaan moet gooien om er een v8 van te maken...Dus....

Kijk was hij nou al niet meer origineel dan HUP.. maak er een dik ding van , maar in jou
geval blijft het lastig kiezen.... ga es rustig rekenen en beslis dan met je gevoel zou ik
zeggen. Qua waardes is het lastig praten omdat je geen idee hebt wat de dikke v8 resto
totaal gaat kosten, wel denk ik dat in verkoopprijs als ie klaar is, de waarde redelijk gelijk ligt
bij dikke v8 alswel geheel origineel... Maar belangrijker is , de zeldzaamheid is veel groter bij je
originele 6 dan je omgebouwde 8....... Pick your choise ;)
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: foto's barracuda

Post by marcel1 »

hoi padelfred,

ja daar heb gelijk in, en twijfel heb ik nog wel.
mede ook omdat ik veel onderdelen nieuw bij heb voor het blok .
en met een test liep het blok ook nog mooi rond.
ombouwen naar een dikke acht kan altijd nog dat is ook zo.
ik ga er dit weekend is goed over nadenken wat te doen.
als ik hem orgineel hou wil ik wel de kleur veranderen, maar dat zal geen probleem zijn.
User avatar
PedalTTmetal
Adverteerder
Posts: 164
Joined: 10 Jun 2007, 12:25

Re: foto's barracuda

Post by PedalTTmetal »

marcel1 wrote:hoi padelfred,

ja daar heb gelijk in, en twijfel heb ik nog wel.
mede ook omdat ik veel onderdelen nieuw bij heb voor het blok .
en met een test liep het blok ook nog mooi rond.
ombouwen naar een dikke acht kan altijd nog dat is ook zo.
ik ga er dit weekend is goed over nadenken wat te doen.
als ik hem orgineel hou wil ik wel de kleur veranderen, maar dat zal geen probleem zijn.
Ehhh.... kleur... Yeb.. origineel = origineel... ook kleur.... Tenminste voor de echte origineel
liefhebber dan.... , niet dat ik zelf daar moeite mee zou hebben.. ;)
European headquarter B1 aluminum heads
& Koffels place hipo engines.
Revisie & bouw van V8 engines
Restauratie en spuiterij
Alles voor uw Muscle Mopar....

Click the banner for more info:

Image
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: foto's barracuda

Post by marcel1 »

hmmmm heb net de kleur code nagekeken in het dashboardkastje.
orginele sticker met chrysler logo, crown gold mettallic 91137 acrylaat.
op google kom ik dez kleur niet tegen ook in mijn boek is deze kleur niet bekend.
zal deze dan op bestelling zijn gemaakt?
dat maakt hem dan zeker uniek 1v1?
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: foto's barracuda

Post by TheDeputy »

Mijn 71 barracuda was ook uitgerust met een slant six, en ik moet zeggen dat ik er heel veel plezier mee heb gehad, en dat was zelfs slechts een 198 cui.
Laat je niet teveel door iedereen beinvloeden dat in zo'n wagen perse een 440 moet zitten. Als je dan een v8 wilt bouwen zou ik persoonlijk voor een small block gaan, en die eventueel stroken.
Maar wat Fred zegt klopt ook, de kosten voor zo'n ombouw liggen gigantisch hoog, mits je het goed wilt doen, tienduizend euro is dan niks.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
marcel1
Posts: 136
Joined: 22 Jun 2007, 10:43

Re: foto's barracuda

Post by marcel1 »

niet te vergeten heb al een amerikaan, wel heel wat anders als dit, weet mag niet vloeken maar het is een chevrolet blazer.
heel wat anders als de barracuda, maar das ook wel weer leuk.
de chevrolet blazer heb ik geen duppie op bespaart en zonder arogantie durf ik te zeggen een van de dikste van nederland.
er ligt een leuk v8 performance blok in met rond de 350 pk's, dus als de barracuda een v6 zal blijven zal ik er denk ook weinig problemen mee hebben.
maar het geluid van de v8 en de pk's zal ik denk ik wel missen in de v6 dus ik denk ert nog goed over na.
en de ombouw naar bigblock kost een aardige duit dat weet ik, dus zoals andere zeggen ombouwen kan altijd nog, ik denk er nog eens goed over na.
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: foto's barracuda

Post by Dodgefever68 »

gewoon doen wat je zelf wilt zal toch altijd een strijd blijven tussen de ''number/original people'' en ''v8 don't give a F*** people''

het is jou auto
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Post Reply