een holley of een edelbrock cab

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
erik28
Posts: 29
Joined: 24 Oct 2007, 17:48

een holley of een edelbrock cab

Post by erik28 »

ik heb een vraag wat is beter een holley of en edelbrock carb ik heb nu een holley maar die lekt aan ale kanten heb al nieuw pakkingen er ingedaan maar ik koop nu een nieuw ik wil er later lpg op hebben maar welke is daar beter geschikt voor het gaat om een 318 motor met een edelbrock inlaat
User avatar
moparmuscle69
Posts: 256
Joined: 08 Jun 2007, 20:42
Location: Zevenhuizen zh
Contact:

Re: een holley of een edelbrock cab

Post by moparmuscle69 »

Een edelbrock is een best goede carb voor een hele goede prijs. :happy:
Als je een carb zoekt voor een dagelijkse auto of één die een standaard blok erin heeft zou ik voor een edelbrock gaan.
Maar als je een super dikke motor aan het bouwen en je R voet is nog weleens te zwaar :lol: dan zou ik voor een holley gaan.
Dan zulen we het maar verder niet over Demon carbs hebben enz.
suc6
HEMI UNDER FIBERGLASS
1969 Dodge Charger INDY HEMI
1969 Plymouth Roadrunner 500 ci
http://www.moparmuscle69.com
http://www.autoserviceroadrunner.com
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: een holley of een edelbrock cab

Post by Thing »

al helemaal niet over dominators :lol:
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: een holley of een edelbrock cab

Post by Iwema »

Beide carburateurs kunnen.
De vraag is welke maat ga je plaatsen.

De vuistregel is: 2CFM per pk.
Vergeet alle andere formules, bij hogere toerentallen zijn de carburateurs dan gewoon te klein.

Op LPG is de carburateur nooit te klein.

Op onze Matra Murena 2.2L en 165 pk staat een gasklep met een diameter van 65mm.
Menige V8 is hier jaloers op.
Op LPG geeft dit geen enkel probleem (alleen heel veel extra vermogen).
Zie: http://www.iwemalpg.com/Matra_Murena22.htm

Hugo

IwemaLPG
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Partsstore
Posts: 640
Joined: 04 Jul 2007, 11:26

Re: een holley of een edelbrock cab

Post by Partsstore »

Ik ben helemaal klaar met die Edeljunks en Holley's.

Van een 750DP is alstijd wel wat te maken en over Dominators heb ik ook niets te mauwen.

Heb een crate motor geinstalleerd met daarbij de meegeleverde Holley P.O.S. met metering plate in de vacuumgestuurde 2de trap. Je stelt je wezeloos aan zo'n schijthuis. Kut sproeiers, kut vacuumtrap, kut veertjes, über KUT metering plate waardoor je niet eens fatsoenlijke sproeiers in je tweede trap kan zetten. En dan heb je eindelijk het maximale uit dat ding en loopt ie fatsoenlijk en denk je bij jezelf; Het is gelukt, hij doet het goed.

Daarna denk je; Zal hjet echt zo'n verschil maken met een Demon? Dus toch even een Demon er op en het is alsof je een extra Can of Whoopass openmaakt.

Ja, een Demon is een stuk duurder maar van die Snolley's en Edeljunks blijf ik lekker af. Gewoon in één keer goed doen.

En ja, er zijn vast mensen die zweren bij de bovengenoemde baksels inclusief Thermo-Quad-Jet-Junk-Bog-Bag carb's maar ik dus niet.

Een Demon is qua afstellingsmogelijkheden voor mij het enige dat inde buurt komt van injectie.
www.PartsStore.eu
Less Bullshit, More Horsepower

06-19856511 - info@partsstore.eu
Skype: Partsstore
Post Reply