full-sizer op 2-kolommer!?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

ik zou graag in de toekomst een keer een full-size chrysler kopen, maarrrrrrrrr
kan zo een op een 2 koloms brug? ik heb een een cadillac gehad maar dat ging totaal niet dat ding boog aan alle kanten door was gewoon eng om te zien.....(of ik was te bang?! :? )

ik zat te denken aan bv die 300 van 66 die in de te koop zien staan topic staat als daily voor herman :lol:

ik heb thuis namelijk een 2 kolommer en een 4 kollomer kan niet kwa ruimte :cry:
en anders moet ik mijn auto wegbrengen voor onderhoud en dat verdom ik!

groeten
jeffrey
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by Sjak Brak »

Een beetje C-body weegt over de 2 ton, dus...

ik zou het niet doen, tenzij je echt een degelijke 2-kolommer hebt die er voor gemaakt is
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

de 2 kolommer die houdt het wel dat is geen probleem het gaat meer om de auto
die caddy die knoepte en de naadjes tussen de deuren werden eens zo groot!
ik was bang dat de ruiten eruit zouden knappen dus ben toen niet verder gegaan........
de caddy weegt dan ook op kenteken 2366 kilo ............. haha
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by Sjak Brak »

Ik wil mijn Imperial best wel een keer op je brug zetten, die weegt nog iets meer dan die caddy.

Het zou trouwens zomaar eens kunnen dat een mopar stijver is ivm zelfdragende constructie (de caddy is body on frame)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

haha nog meer!? das ook wat.... de brug kon de caddy met gemak beuren, maar gaat officieel tot 2200 kilo... ik weet niet of je dat aandurft? ik hou altijd rekening met veiligheidsmarge van de fabriek :lol: :lol:

ik wist niet dat chrysler zelfdgragend chassis had. de caddy niet nee :cry:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

heb een 66er 300 op ebay zien staan die stond op een 2 kolomsbrug voor foto's!

dus er is hoop, misschien alleen een keer op zoek naar een iets zwaardere uitvoering van een 2 kolommer als ze echt zwaarder worden dan 2400 kilo vind ik het toch wel iets teveel van het goede worden op een 2200 kilo uitvoering, zou het niet?
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by Sjak Brak »

Het gaat uiteindelijk vooral om je eigen veiligheid. Die 300 zal rond de 2 ton zitten schat ik zo.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

ja ook dat natuurlijk, we zullen zien wat de toekomst ons brengt! :happy:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
Fury
Posts: 1219
Joined: 08 Jun 2007, 13:57

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by Fury »

Een goede Mopar hoeft niet zo vaak op de brug...............dus om het daar nu vanaf te laten hangen :?
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

das waar maar ik ben nogal prutserig! haha
ik heb nu dik anderhalf jaar met een cadillac coupe de ville rond gereden nooit geen problemen!
tot de apk, de uitlaatspruitstukken moesten eraf,bouten breken,geen zin van gezeur werk.
dus thuis modderen :kots: met auto op bokjes wat een gekut dit wil ik niet meer. :cry:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by challenger72 »

ik zou het niet doen.
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by SuperFlyTNT »

Het gewicht van de early (slab side) C-bodies valt wel mee, hoor. Die zitten m.i. echt niet over de 2ton heen. Mijn (fuselage) 71 Fury II weegt trouwens 'slechts' 1856kg.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by Sjak Brak »

Mijn ouwe 67 Newport met 383, AC en verder amper opties woog 2054kg.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
kooskoets
Posts: 1
Joined: 20 Jun 2007, 14:29

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by kooskoets »

Moet kunnen!

Image

Oke, bumper en uitlaat eraf scheelt al snel 200 kg :lol:
Dit is een 2200 kg brug en 'n Imperial weegt zo'n 2400. Ik zet er voor de zekerheid wel meestal een paar baksteunen (die blauwe) onder.

Frank
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by BigBlockMopar »

Mijn ouwe '67 Newport woog 1910kg. Met LPG erin werd het 1970 of 1980kg dacht ik. Maar de 100Liter tank die ik er later in stopte zorgde wel voor een 2000+ gewicht van de auto... :P :D
Mijn stationwagon weegt 2100+ kg. M'n convertible weegt ook net boven de 2 ton.
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

doe je dat gewoon op een 2kollomer herman? dat tentenkamp ook? :o
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by BigBlockMopar »

Mijn tentehok heeft een keer op zo'n 2-kolommerkaas ding gestaan, maar echt bevordelijk voor de auto is het inderdaad niet.
Je moet er zowieso voor zorgen dat je dak dicht zit, anders krijg je bij de deuren 2cm speling.

Image

Ik zou ook niet graag zo'n ding willen hebben staan in m'n garage. (ik heb 'makkelijk' praten natuurlijk met de twee 4-kolommers in mn hok)
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: full-sizer op 2-kolommer!?

Post by jeffrey..... »

voor beunwerk aan europese autotjes is een 2-kollomer wel ideaal, en ik kon niks anders ivm de ruimte. ik heb het er gister met m,n pa overgehad en gaan een groot afdak bouwen achter de schuur met daaronder een 4-kollomer! :D :happy:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Post Reply