Ander koppelomvormer of toch niet????

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
69dodgecharger
Posts: 34
Joined: 28 Jun 2007, 18:52

Ander koppelomvormer of toch niet????

Post by 69dodgecharger »

Hallo,

Zoals jullie we weten ben ik bezig met een 1969 Charger. Nu ben ik aangekomen om het blok weer terug te monteren in de auto. Via via heb ik gehoord dat het beter is om een andere koppelomvormer te plaatsen. :letop: Ik heb namelijk nu de orgineele er nog in zitten. Klopt het dat als je een andere kopelomvormer monteerd dat de automaatbak bij lager toeren eerder aangrijpt?? En dat dan de auto van stilstand harder wegspurt?? Ik heb de gewoone orgineele 383ci er nog in zitten.

Ook ben ik nog opzoek naar een aluminium waterpomp, en aluminium inlaatspruitstuk. Mag ook gebruikt als het er netjes uitziet!!

Alvast bedankt. Hoor graag van jullie.
Jeroen.
Gr. Jeroen.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Ander koppelomvormer of toch niet????

Post by Sjak Brak »

De keuze van een eventuele andere koppelomvormer zal van een aantal zaken afhangen.

Is je bak nog goed, of ga je die op korte termijn reviseren?

Heb je het blok aangepakt qua performance? In welk toerenbereik verwacht je veel te gaan rijden?

Wat is je eindoverbrening?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: Ander koppelomvormer of toch niet????

Post by 450dart »

met standaard motor is een standaard converter goed, ga je je motor veranderen door andere nokkenas enzo dan is een aangepaste converter aan te raden, die grijpt dan pas aan bij hogere toeren

alluminium waterpomphuis en pomp heb ik op voorraad liggen, intakes ben ik doorheen op t moment
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
69dodgecharger
Posts: 34
Joined: 28 Jun 2007, 18:52

Re: Ander koppelomvormer of toch niet????

Post by 69dodgecharger »

Ik heb de motor gereviseerd. Verder geen spannende dingen mee gedaan. En de automaatbak is ook nog goed.
Toerenbereik wat ik ga hebben weet ik niet precies maar ik denk dat ik hoofdzakelijk landweggetjes zal rijden. Een keer hard optrekken misschien. Verder ga er niet mee dragraceen of zo.
Gr. Jeroen.
cudaherbie
Posts: 252
Joined: 17 Jun 2007, 14:24

Re: Ander koppelomvormer of toch niet????

Post by cudaherbie »

Dan zou ik er een standaard exemplaar inzetten,dat rijdt veel comfortabeler :yeah: :yeah:
69dodgecharger
Posts: 34
Joined: 28 Jun 2007, 18:52

Re: Ander koppelomvormer of toch niet????

Post by 69dodgecharger »

Oke ik denk dat ik dan maar de orgineele kopelomvormer ga plaatsen.

Nog een vraag. Mijn motorsteunen hebben haarschuurtjes in het rubber gedeelte. Is het dan raadzaam om nieuwe motorsteunen te monteren of is dat gewoon helemaal niet nodig!!!

Gr. Jeroen.
Gr. Jeroen.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Ander koppelomvormer of toch niet????

Post by Sjak Brak »

Ik zou de linkersteun vervangen door een versterkte (polyurethaan) en rechts eventueel een nieuwe normale steun. Dan kan je dr weer jaren tegenaan.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply