Mn 73 Imperial heeft momenteel 2 gastanks achter de achteras, en als de benzinetank eronderuit is komt er nog een gastankje bij. Komt ook nog een stabilisatorstang bij. Over een tijdje zal er ook een front end rebuild aankomen, en daar ga ik zeker geen PE voor gebruiken (is ook niet te krijgen voor een Imperial front end)
Wil dan gelijk ook de rubbers van de bladveren vervangen. Zit nu te twijdelen tussen rubber en PE.
PE is stijver en schijnt voor meer lawaai te zorgen, maar ook voor wat meer zijwaartse stabiliteit van de as. Rubber is wat meer comfy.
Graag meningen over wat wel/niet te gebruiken en waarom...
rear leaf spring bushings
rear leaf spring bushings
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: rear leaf spring bushings
Elke auto van mij krijgt altijd als eerste een nieuw setje Poly bladveer-rubbers onder z'n kont.
In het begin dacht ik nog weleens, ik gebruik wel kopervet, of normaal vet tussen de rubbers, maar dat gaat dus 'kraken' na verloop van tijd. Dus het gebruik van het (nogal schaars) meegeleverde witte 'dikke plak-vet' is weldegelijk aan te raden.
Daarnaast ligt de auto veel strakker op de weg en in de bochten omdat inderdaad de achteras veel beter op z'n plek gehouden wordt dan met normale rubbers het geval is.
Dus 'twijdel' niet langer en prop die poly-dingen eronder...
In het begin dacht ik nog weleens, ik gebruik wel kopervet, of normaal vet tussen de rubbers, maar dat gaat dus 'kraken' na verloop van tijd. Dus het gebruik van het (nogal schaars) meegeleverde witte 'dikke plak-vet' is weldegelijk aan te raden.
Daarnaast ligt de auto veel strakker op de weg en in de bochten omdat inderdaad de achteras veel beter op z'n plek gehouden wordt dan met normale rubbers het geval is.
Dus 'twijdel' niet langer en prop die poly-dingen eronder...
Re: rear leaf spring bushings
De reden van het (eventueel) monteren van die dingen is dat ik de wagen wat onnauwkeurig vind in overstuur-situaties.
Hoe zit t met t extra geluid van die dingen tov rubberen bushings? Of is dat iets wat vooral geldt bij PE in de voorwielophanging?
Hoe zit t met t extra geluid van die dingen tov rubberen bushings? Of is dat iets wat vooral geldt bij PE in de voorwielophanging?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: rear leaf spring bushings
Zo'n bushing maakt alleen geluid als je ze niet goed insmeert met het meegeleverde vet.
Voortrein poly-rubbers heb ik geen ervaring mee omdat het spul alleen maar voor de kleine Mopartjes gemaakt wordt, welke van nature al stug en comfortabel rijden natuurlijk.
Voortrein poly-rubbers heb ik geen ervaring mee omdat het spul alleen maar voor de kleine Mopartjes gemaakt wordt, welke van nature al stug en comfortabel rijden natuurlijk.
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: rear leaf spring bushings
moet je met die poly gevallen de buitenkant insmeren of de binnenkant? of allebei? met dat vet..
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: rear leaf spring bushings
Alle delen van de bushing welke met ijzer in contact komen, dus vrijwel helemaal compleet dus... ook de zijkanten.