Page 1 of 1

Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 19:41
by jvdwolde
Heren..
Ik hoor net van mijn nieuwe vriend Bob, dat mijn (nieuwe) 300 nog geen electr. ontsteking heeft, op MP staat een ad van Old school prducts.nl die hebben een ontsteking voor BB 440 voor 160 Euro, deze heeft géén weerstand nodig, en ook geen "kastje" alléén 12 volt en gaan als de brandweer...wel een nieuwe bobine neem ik aan?

Zou dat een beetje werken of moet ik voor FBO ofzo gaan? :hmmm:

Het is een standaard 440 4bbl. niks geen gekkigheid erop en 45 k Miles op de klok.

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 19:59
by Sjak Brak
Vast zon goedkope C-merk ontsteking. Het zal ongetwijfeld gaan, maar niet als de brandweer.

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 20:00
by jvdwolde
Och, hier rijdt de brandweer nog op VARKENS.. :lol:

Denk je dat dat niks is? JWtje maar even vragen naar FBO dan? MSD is veel te duur..

Of dit?


BilleTech electronic breakerless distributor is ready to drop in and go. It has a 6061-T6 billet-aluminum housing and a hardened steel shaft. The combination vacuum/mechanical advance provides a total of 28° of adjustment in 1° increments. Accel's quality Alkyd cap and rotor set is included for top-notch power delivery.


Part # Description Price Add to Cart
M440 Billte Tech distributor for 413-440 V8 and 426 Hemi V8 engines.
$267.00



This product is discount exempt.


kan mooi met mijn 300 meerijden.. :)

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 20:16
by jvdwolde
Deze is die van oldschool

Mopar Ontsteking 440, 426 ,46

Volledig electronische ontsteking met ingebouwde module, past op (RB Motoren)440,426,413 (past niet op 361,383 en 400). Verlaat uw contactpunten en probeer eens electronisch. De vooruitgang in performance is enorm, uw ballast resistor en module kunt u verwijderen, alles wat deze ontsteking nodig heeft om te werken is een een goed werkende 12V bobine.

€ 160,- incl

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 20:26
by Sjak Brak
jvdwolde wrote:Denk je dat dat niks is? JWtje maar even vragen naar FBO dan? MSD is veel te duur..
een MSD ready to run (dus met ingebouwde module) kost $394 dus dat valt ook mee met de huidige bokkie-wokkie-koers van de us-roepie :lol: heb je ook geen kastje bij nodig. Je hebt dan wel een top-verdeler. Je moet part # 8387 hebben. Voor die 100 euro verschil zou ik niet moelijk doen.

Verder heeft DUI ook leuke verdelers, zijn HEI, dus met module en bobine in de verdeler gemonteerd.

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 20:38
by jvdwolde
DUI ??? :?

Lekker duidelijk weer Brakmans... :lol:

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 20:54
by Sjak Brak

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 21:05
by jvdwolde
Ziet er goed uit..

Wel duur...ons bint zunig he? :D

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 21:15
by barry
Ik zou toch eens die uit meppel proberen. Waarom zou het niets zijn? Zat ook op m'n bus en werkte perfect! Wel een bosch bobine erbij.

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 21:28
by jvdwolde
Meppel?? Putten bedoel je zeker? :?

Ze zijn ook niet duur met die High Torque starters..135 Euro..

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 22:21
by Ed
FBO Goed spul......JW dus :D

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 22:28
by jeffrey.....
die andere gaan ook prima als je niet teveel verwacht. gewoon voor standaart motor

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 22:42
by jvdwolde
Het is geen hp motor en dat maak ik er ook niet van, ik wil een gewone fijne betrouwbare 440 op LPG... :happy:

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 23:39
by 7T Cuda
Proform heeft ook prijsgunstige conversion kits, kost nog geen 150 dollar: http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... 2042_10679
Image

Maar als je echt goed spul wilt dan moet je FBO nemen.

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 17 Feb 2008, 23:56
by jvdwolde
Thanks Kurt.

Ik kreeg net een mail van oldschoolproducts.nl
Scheelt toch een hoop geld vergeleken met FBO en zoals gezegd, het is geen en zal nooit een HP motor worden, slechts een cruiser op LPG.

Hallo

wij verkopen mopar wysco ontstekingen,wij hebben alles op voorraad,deze ontsteking is net zo goed als een duurder merk,en er zit 1 jaar garantie op, hij past alleen op mopar (RB motors) 413, 426, 440,

mvg Herbert

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 00:02
by 450dart
wij verkopen mopar wysco ontstekingen,wij hebben alles op voorraad,deze ontsteking is net zo goed als een duurder merk,en er zit 1 jaar garantie op, hij past alleen op mopar (RB motors) 413, 426, 440,
maar kan je daar over 2 jaar of langer nog vervangingsonderdelen voor krijgen? lijkt me wel handig anders is ie evengoed nog duur.....

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 01:06
by jvdwolde
:hmmm: het kost toch geld, JWtje maar eens bellen deze week ofzo...
Hoewel het mij overdreven lijkt..op een stock 440

Ik neem aan dat Jan Willem nog wel even reageert?? :happy:

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 01:19
by 7T Cuda
Die dingen van oldschool staan ook op ebay voor 65 dollar, oftewel 45 euro, en hier in NL kosten ze 160 euro? :hmmm:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mopar-Ch ... 0197938911

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 01:27
by jvdwolde
:? Mooi ik heb een hekel aan instap modellen dus die koop ik zowiezo niet.. :lol:
En ik ben het zoeken nu al zat..

JW hou een setje apart..

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 10:23
by Sjak Brak
En die startmotortjes staan voor $59 op ebay

Op zich niks mis mee voor standaard spul, en zelf ben je ook ongeveer 135,- kwijt als je ze per post hierheen laat komen ivm shipping en BTW.

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 19:11
by jvdwolde
Dan ga ik eens even wat bestellen op EBAY..zo'n starter is dan wel erg goedkoop.
Ik laat ze wel met mijn auto meekomen..lekker cheap. :D

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 21:43
by Partsstore
Ik krijg morgen (eindelijk) weer een zooi FBO onderdelen binnen. Dit is de eerste keer in 3 jaar dat er backorders waren.

Mijn advies?

Ik zal eens kijken of ik nog een gebruikte verdeler heb liggen voor een RB. Kijk ik even na of er nog een fatsoenlijke curve in zit. Als dat zo is dan knoop je er een A688 kit aan en kan je er weer tegen.

Maar bel me morgen even. Ik moet je toch nog spreken. Heb vernomen dat je de 300 Convertible verkocht hebt.

Overigens wordt er nu door FBO Systems een distributor tester gebouwd zodat ik voortaan hier stroomverdelers kan curven. Dan zijn alle Shabang kits ook op voorraad en hoeft er niet meer gewacht te worden tot er een kit in de states gemaakt is.
Ook kan ik dan het verschil laten zien tussen verschillende ontstekingscomponenten. Want daar zit echt een hoop meuk tussen.
Wist iemand bijvoorbeeld dat je wanneer je een MSD blaster 2 op een standaard mopar ECU en ballast resistor aansluit je het vermogen van je vonk met 30 tot 40% naar beneden haalt vergeleken met je oude standaard bobine? Zo zijn er een heleboel veel voorkomende combinaties die gewoonweg niet werken. :letop:

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 18 Feb 2008, 21:46
by jvdwolde
Don't call us, we'll call you! :D

Re: Welke Electronic Ignition 440

Posted: 16 Apr 2019, 23:13
by ARLI
jvdwolde wrote: 17 Feb 2008, 21:28 Meppel?? Putten bedoel je zeker? :?

Ze zijn ook niet duur met die High Torque starters..135 Euro..
zijn ondertussen € 174