440RB

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

440RB

Post by Tony Mopar »

Voordat ik mijn 440 ergens ga inhangen, wil ik deze toch nog wel iets aanpassen en ik vroeg me af wat nu de beste opties zijn.

Het is een 1975 low compression blok met 975 koppen, een Edelbrock performer 440 manifold en een Edelbrock 600 Carb. Het block is 0.30 over en is volledig gereviseerd met nieuwe (stock) zuigers en een nieuwe (stock) cam. Blokheeft zelfs nog niet gelopen na de revisie.

Ik rij voornamelijk in de stad en af en toe wat snelweg. Maar ik rij vooral veel! dus het blok moet wel betrouwbaar blijven en niet aso opgevoerd (al moet ik dat uiteindelijk ook nog wel eens hebben :) )

Dus ik kreeg een tip om er een Hughes Whiplash cam in te hangen. Flat tappet cam met een lekkere ruige cam lope en toch genoeg vacuum voor alles. Bovendien kan het gewoon met de stock TC. Dus enkel cam, veertjes en drukkertjes erin en klaros!

Zou enkel deze cam, in combo met de manifold en carb genoeg zijn voor stevige stoplicht sprints en burnouts?

Of nie? :lol:

Ik hoor het graag van jullie!
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: 440RB

Post by SuperFlyTNT »

Yup. Lekker doen. Wel eerst de cam in laten lopen ;)

Oh, en ik zou aanraden om de nokkenas uit te klokken tijdens installatie volgens de specs van de fabrikant
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 440RB

Post by Tony Mopar »

Thanx STNT!

Dat uitklokken begrijp ik nog niet helemaal. Ga ik me eens goed in verdiepen :)
JurgenS
Posts: 57
Joined: 08 Nov 2018, 18:36

Re: 440RB

Post by JurgenS »

Gewoon Hughes bellen en je laten adviseren.
Post Reply