400 cui v8 b blok opvoeren

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

Hallo forum,
Ben de trotse eigenaar van een 72-er Dodge charger met een 400 big blok ,nu heeft deze motor 190pk dat vindt ik een beetje weinig voor zo'n grote motor , heb de motor nu uit de auto en alleen het kale draaiende gedeelte in een motorsteun hangen.
Als ik iets aan de motor wil veranderen om meer vermogen te krijgen is het nu, alles is nog origineel en heeft een 2-traps carb. en een compressie van 1:8
Iemand een goeie suggestie? 100 tot 150pk erbij zou leuk zijn

Mvg Auke
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by BigBlockMopar »

Welkom Auke.

De 'simpelste' upgrade is om er een 440 in te hangen.
Het grootste probleem is de lage compressie bij deze 400-motoren en de daarbij behorende tamme (smog) nokkenas.

Echter, deze motor zijn wel nagenoeg perfect om een stroker-kit in te plaatsen.
Met een strokerkit op basis van een 440-krukas kom je al op 451ci.
Met een 4,15" strokerkrukas kom je op 496ci.

Een motorrevisie eindigt altijd hoger uit dan je denkt.
Het is niet even wat zuigers, nokkenasje en een inlaatmanifold vervangen.
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by Dickdale »

Idd heel erg afhankelijk van je budget. Je zou kunnen beginnen met andere koppen (betere compressie en andere flow) en nokkenstok. Maar wellicht is een gekieteld block kopen een betere optie.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

BigBlockMopar wrote: 07 Oct 2020, 21:24 Welkom Auke.

De 'simpelste' upgrade is om er een 440 in te hangen.
Het grootste probleem is de lage compressie bij deze 400-motoren en de daarbij behorende tamme (smog) nokkenas.

Echter, deze motor zijn wel nagenoeg perfect om een stroker-kit in te plaatsen.
Met een strokerkit op basis van een 440-krukas kom je al op 451ci.
Met een 4,15" strokerkrukas kom je op 496ci.

Een motorrevisie eindigt altijd hoger uit dan je denkt.
Het is niet even wat zuigers, nokkenasje en een inlaatmanifold vervangen.
Als je er een krukas van een 440 inzet ,dan moet je ook de drijfstangen van de 440 gebruiken neem ik aan , en mijn eigen zuigers denk ik(past dat qua pistonpen) , moet het daarna nog gebalanceerd worden? ,de zuigers van de 400 zullen zwaarder zijn (grotere boring)dan van een 440.
Wou eigenlijk mijn matching 400 er wel in houden , het is een thick web engine ,
casting 3614230
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

Dickdale wrote: 08 Oct 2020, 13:08 Idd heel erg afhankelijk van je budget. Je zou kunnen beginnen met andere koppen (betere compressie en andere flow) en nokkenstok. Maar wellicht is een gekieteld block kopen een betere optie.
Als je dit zou doen welke combi nokken as en koppen zouden dan het beste zijn, zie zelf door de bomen het bos niet meer ,heb de inhoud van de koppen gemeten en kom op 90cc ,zal wel 88 cc zijn neem ik aan
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by TheDeputy »

In een strokerkit van bijvoorbeeld 440source zit alles nieuw. Krukas, drijfstangen zuigers. Van je bestaande rotating assembly kun je niks hergebruiken. Je kunt ook een stalen 440 krukas afdraaien maar dat is prijstechnisch niet interessant.
Bij een grotere cilinderinhoud horen passende koppen. Reviseren van je eigen koppen is een mogelijkheid maar ook hiervoor geldt dat je voor hetzelfde geld al nieuwe aluminium koppen hebt.

Ik ben zelf ook een 400 stroker aan het plannen. Mijn voorkeur gaat uit naar een 451 of een 470. Je hebt dan een superlichte rotating assembly maar toch goede driveability en mits goed gebouwd gaat het lang mee.

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

Ik had al eens bij 440 source gekeken , een stroker kit zou ook een mogelijkheid zijn maar werkt dat met mijn koppen ,nokkenas , intake/carb en mijn oldskool ontsteking .
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by Dickdale »

je koppen en nokkenas zou je ook aan moeten passen bij een stroker kit. Wellicht dan ook je carburateur
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by TheDeputy »

Opvoeren is altijd een compleet pakket. Wil je meer vermogen dan moet er meer lucht binnenkomen en moet de compressie hoger worden. Dat betekent dus in ieder geval andere zuigers, koppen aanpakken/vernieuwen, nieuwe nokkenas, andere intake, andere carburateur. Een stock electronic ignition werkt prima wanneer je de curve aanpast.
Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

Dickdale wrote: 09 Oct 2020, 15:33 je koppen en nokkenas zou je ook aan moeten passen bij een stroker kit. Wellicht dan ook je carburateur
Tja..dan zit je al over de 6000 Euri ,en rond de 500pk ,dat gaat m,n bak en achteras niet leuk vinden
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by SuperFlyTNT »

auke.d wrote: 09 Oct 2020, 21:36
Tja..dan zit je al over de 6000 Euri ,en rond de 500pk ,dat gaat m,n bak en achteras niet leuk vinden
Waar baseer je dat op?

Heb je toevallig een bruine (dark gold) 72 SE, nagenoeg origineel met zwart dak? In de advertentie van die auto stond ook dat er een 'thick web' #230 400cui in zat. Op 440source staat ook hetzelfde beschreven. Het lijkt erop dat je je huiswerk al wel hebt gedaan, aangezien je weet wat voor blok je hebt. Nu ga ik ervan uit dat je niet zelf bij andere 400s met casting #530 en #630 ook de webdiktes (of breedtes) hebt opgemeten om tot de conclusie te komen dat je een 'thick web' blok hebt :happy:

"Thick web" maakt pas iets uit op het moment dat je serieus vermogen uit je blok wilt halen, waarin je je blok hoog wilt gaan belasten. Maar ook zonder serieus vermogen kan je thick web blok ook kapot: stel dat je hypereutectic zuigers neemt en ring gap van de bovenste zuigerveer is te krap gevijld, dan gaat die zuiger een keer kapot. En dan kan je blok naar het oud ijzer.

Dar gezegd hebbende; heb zelf ook een 72 SE met 400, origineel 2bbl. Zit nu een Streetmaster alu 4bbl intake op met 600cfm Edelbrock, headers met dubbele uitlaten en elektronische ontsteking. 2.76:1 gear met redelijk hoge banden en de nokkenas is standaard. Daar zit aardig wat pit in, en dat is zelfs op lpg met ontsteking die afgesteld is op benzine. Op benzine rijdt ie nog beter. Maar het is net wat je verwachting en je beleving zijn. Wanneer heb je je doel bereikt? 190pk lijkt niet veel (vergeleken met wat?), maar een motor is meer dan alleen pk.

Hoe dan ook, met een paar simpele aanpassingen kan je je blok beter laten ademen. Je zou het volgende kunnen overwegen;

- Weiand 8008 Stealth (Action Plus) alu 4bbl intake
- 600cfm carb (kickdown opnieuw afstellen)
- Dubbele uitlaat
- Eventueel headers (hoeft niet)
- Eventueel andere cam, max 268 graden duration op intake, lift onder .480"
- Elektronische ontsteking, als dat er af fabriek al niet in zat (was een optie in 1972)

Dit is ongeveer hetzelfde als waar ik mee gereden heb in een 74 Dodge Monaco met 400. Er zaten alleen originele uitlaat spruitstukken op. Was ook een hele vlotte auto i.c.m. 3.23:1 sper in de achteras.

Al deze aanpassingen kan je doen met de motor in de auto. Nou ja, kon je doen, aangezien je motor uit de auto is. Je kan nu iig ook gelijk alle pakkingen vervangen :yeah: Daarna kan je kijken of het nodig is om iets aan de achteras te doen. Als de bak er ook uit is, dan kan je meteen een bakrevisie doen. Anders is de bak er ook zo onderuit nu.
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

SuperFlyTNT wrote: 10 Oct 2020, 08:02 Waar baseer je dat op?

Heb je toevallig een bruine (dark gold) 72 SE, nagenoeg origineel met zwart dak? In de advertentie van die auto stond ook dat er een 'thick web' #230 400cui in zat. Op 440source staat ook hetzelfde beschreven. Het lijkt erop dat je je huiswerk al wel hebt gedaan, aangezien je weet wat voor blok je hebt. Nu ga ik ervan uit dat je niet zelf bij andere 400s met casting #530 en #630 ook de webdiktes (of breedtes) hebt opgemeten om tot de conclusie te komen dat je een 'thick web' blok hebt :happy:

"Thick web" maakt pas iets uit op het moment dat je serieus vermogen uit je blok wilt halen, waarin je je blok hoog wilt gaan belasten. Maar ook zonder serieus vermogen kan je thick web blok ook kapot: stel dat je hypereutectic zuigers neemt en ring gap van de bovenste zuigerveer is te krap gevijld, dan gaat die zuiger een keer kapot. En dan kan je blok naar het oud ijzer.

Dar gezegd hebbende; heb zelf ook een 72 SE met 400, origineel 2bbl. Zit nu een Streetmaster alu 4bbl intake op met 600cfm Edelbrock, headers met dubbele uitlaten en elektronische ontsteking. 2.76:1 gear met redelijk hoge banden en de nokkenas is standaard. Daar zit aardig wat pit in, en dat is zelfs op lpg met ontsteking die afgesteld is op benzine. Op benzine rijdt ie nog beter. Maar het is net wat je verwachting en je beleving zijn. Wanneer heb je je doel bereikt? 190pk lijkt niet veel (vergeleken met wat?), maar een motor is meer dan alleen pk.

Hoe dan ook, met een paar simpele aanpassingen kan je je blok beter laten ademen. Je zou het volgende kunnen overwegen;

- Weiand 8008 Stealth (Action Plus) alu 4bbl intake
- 600cfm carb (kickdown opnieuw afstellen)
- Dubbele uitlaat
- Eventueel headers (hoeft niet)
- Eventueel andere cam, max 268 graden duration op intake, lift onder .480"
- Elektronische ontsteking, als dat er af fabriek al niet in zat (was een optie in 1972)

Dit is ongeveer hetzelfde als waar ik mee gereden heb in een 74 Dodge Monaco met 400. Er zaten alleen originele uitlaat spruitstukken op. Was ook een hele vlotte auto i.c.m. 3.23:1 sper in de achteras.

Al deze aanpassingen kan je doen met de motor in de auto. Nou ja, kon je doen, aangezien je motor uit de auto is. Je kan nu iig ook gelijk alle pakkingen vervangen :yeah: Daarna kan je kijken of het nodig is om iets aan de achteras te doen. Als de bak er ook uit is, dan kan je meteen een bakrevisie doen. Anders is de bak er ook zo onderuit nu.


Wat baseer ik waarop? neem aan dat het over het thick web gaat, heb dat een jaar geleden eens uitgezocht , daaruit kwam naar voren dat motoren met casting no.3614230 tot aan oktober of november 1971 thick web waren .
Ja , het is die goudkleurige charger , ik zou ook alleen de kleprubbers vervangen ,hij rookte na het starten als een kalkoven :hmmm: , maar dat is wat uit de hand gelopen ,er zaten nog maar 2 kleprubbers in de rest lag als versteende brokjes in de hoeken van de kop ,en had overal een rare zwarte roet aanslag op.
Heb toen het inlaatspruitstuk er af gehaald , en aan de onderkant waar het uitlaatgaskanaal onder de carb. zit was deze gescheurd.
Mijn conclusie is eigenlijk dat door de uitlaatgassen in mijn blok de rubbers zijn opgevreten.
voor de rest hier en daar lekke pakkingen verroeste en lekke vriesstoppen ,dus eigenlijk een grote klieder boel ,toen het blok er maar uit gehaald.

Ja , eigenlijk is de 400 een opgeboorde 383 en zou je hem terug moeten bouwen naar wat eind 60 er jaren op een 383 zat.
hier heb ik wel wat aan :yeah: en hierbij misschien een paar andere koppen met een hogere compressie?
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by SuperFlyTNT »

auke.d wrote: 11 Oct 2020, 11:43 Wat baseer ik waarop?
Het ging meer over de opmerking dat je bak en achteras het misschien niet fijn vinden om 500pk voor de tanden te krijgen. Dat is wat lastig te bespreken als we niet weten wat voor achteras er onder zit :happy:

Die gouden 72 SE zag er op zich wel uit als een nette originele auto. Hopelijk valt ie op de conditie van de motor na niet tegen.

Je kan idd andere koppen overwegen, zeker als de huidige koppen toch helemaal gedaan zouden moeten worden.
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

SuperFlyTNT wrote: 11 Oct 2020, 14:52 Het ging meer over de opmerking dat je bak en achteras het misschien niet fijn vinden om 500pk voor de tanden te krijgen. Dat is wat lastig te bespreken als we niet weten wat voor achteras er onder zit :happy:

Die gouden 72 SE zag er op zich wel uit als een nette originele auto. Hopelijk valt ie op de conditie van de motor na niet tegen.

Je kan idd andere koppen overwegen, zeker als de huidige koppen toch helemaal gedaan zouden moeten worden.
727 light duty vlgs VIN , Op de bak staat 727-A achteras weet ik(nog) niet.
je komt hier en daar wat mindere puntjes tegen en andere dingen vallen weer mee.
Heb net m,n olie aanzuigfilter leeg gebikt , zaten een heleboel brokjes in, buiten de restanten van de klep rubbers ook een vrachtwagen vol hard bruinig kunststof , lijkt wel een tandwiel bekleding maar ik kan mij niet bedenken waar dit vandaan komt. :( :hmmm:
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by SuperFlyTNT »

Qua achteras twee opties bij dit model:

8 1/4 achteras met een deksel achterop
8 3/4 achteras met de diff carrier aan de voorzijde van de as gemonteerd. Gladde bol aan de achterzijde, geen deksel

Op de build sheet staat op regel 2 onder Axle Size D8- het type achteras. Een 2 geeft D82 en is een 8 1/4 as. Een 3 geeft D83 en is een 8 3/4 as.
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by TheDeputy »

Hard bruinig kunststof is inderdaad van een tandwiel. Exact gezegd van het nokkenas tandwiel. Origineel zit daar een aluminum tandwiel, bekleed met kunststof op tegen het lawaai.
Het is een goede indicatie dat er nog nooit iets aan de motor is gedaan.

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

TheDeputy wrote: 11 Oct 2020, 22:50 Hard bruinig kunststof is inderdaad van een tandwiel. Exact gezegd van het nokkenas tandwiel. Origineel zit daar een aluminum tandwiel, bekleed met kunststof op tegen het lawaai.
Het is een goede indicatie dat er nog nooit iets aan de motor is gedaan.

Antoon
Dacht al dat de ketting en tandwielen ,katz versleten waren ,had al een nieuwe besteld , klopt inderdaad dat ,dat er niks aan gesleuteld is ieder origineel boutje ieder labeltje alles is nog aanwezig ,en zo te zien nog nooit los geweest.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by JWtje »

Als je boring nog netjes is en geen hele dikke stootrand heeft en de compressie op alle cilinders min of meer gelijk is zou ik als budget optie als volgt te werk gaan.

- Wellicht drijfstanglagers even controleren op slijtage en eventueel vervangen. Kost geen drol en kan iedere boerenlul. Wanneer de drijfstanglagers enigszins netjes zijn dan kun je er vanuit gaan dat de hoofdlagers ook wel ok zijn.
- Alu koppen erop met een fors kleinere verbrandingskamer zodat je wat meer compressie hebt.
- Stop er een nokkenas in met een duratie van tussen de 235-240 graden bij .050" lift
- 4 barrel intake
- 750-850cfm carburateur
- 2500-3000 tpm koppelomvormer erin.
- Distributieketting en oliepomp zou ik gelijk maar meepakken.

Je kan je ontsteking vervangen door een elektronisch exemplaar maar zolang je een goede curve in je verdeler met contactpunten kan schroeven dan gaat ie het daar ook prima mee doen.

Hiermee spaar je de kosten van een strokerkit en alle machinale bewerkingen(afhankelijk van merk type €2-3K) aan je blok uit en ga je je vermogen denk ik verdubbelen.

Tegen de tijd dat dat ook weer saai geworden is heb je hopelijk genoeg gespaard voor een strokerkit. De koppen en intake kun je daarna gewoon weer gebruiken.
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

JWtje wrote: 14 Oct 2020, 10:48 Als je boring nog netjes is en geen hele dikke stootrand heeft en de compressie op alle cilinders min of meer gelijk is zou ik als budget optie als volgt te werk gaan.

- Wellicht drijfstanglagers even controleren op slijtage en eventueel vervangen. Kost geen drol en kan iedere boerenlul. Wanneer de drijfstanglagers enigszins netjes zijn dan kun je er vanuit gaan dat de hoofdlagers ook wel ok zijn.
- Alu koppen erop met een fors kleinere verbrandingskamer zodat je wat meer compressie hebt.
- Stop er een nokkenas in met een duratie van tussen de 235-240 graden bij .050" lift
- 4 barrel intake
- 750-850cfm carburateur
- 2500-3000 tpm koppelomvormer erin.
- Distributieketting en oliepomp zou ik gelijk maar meepakken.

Je kan je ontsteking vervangen door een elektronisch exemplaar maar zolang je een goede curve in je verdeler met contactpunten kan schroeven dan gaat ie het daar ook prima mee doen.

Hiermee spaar je de kosten van een strokerkit en alle machinale bewerkingen(afhankelijk van merk type €2-3K) aan je blok uit en ga je je vermogen denk ik verdubbelen.

Tegen de tijd dat dat ook weer saai geworden is heb je hopelijk genoeg gespaard voor een strokerkit. De koppen en intake kun je daarna gewoon weer gebruiken.
hallo JWtje

Heb op de cilinders een stootrand gemeten tussen de 0.06mm en 0.08 mm op alle cilinders ,weet niet wat het mag zijn ,mijn gevoel zegt dat dit heel mooi is.
Dit lijkt ook een mooie optie :yeah: alleen dat van die koppelomvormer snap ik niet ,weet niet wat de voor-of nadelen hiervan zijn , weet dat ze in de dragrace gebruikt worden maar verder heb ik hier (nog) geen verstand van :hmmm: moest me hier nog maar eens in verdiepen.

Ja ..de curve is ook nog een dingetje ,is wel van latere zorg maar wel lastig. de centrifugaal en vacuüm vervroegers zullen dan niet meer echt geschikt zijn.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by JWtje »

Je koppelomvormer is wat je krukas met je bak verbind. Met een wat hogere stall speed zit je, wanneer je plots gas geeft, gelijk in een toerengebied waar je motor trekt als Kim Holland na een jaar geheelonthouding.

Je kan dan met een motor met iets minder koppel onderin ongeveer hetzelfde resultaat bereiken als met een hoge compressiemotor.

Banden oproken gaat dan stukken beter.
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

JWtje wrote: 16 Oct 2020, 18:25 Je koppelomvormer is wat je krukas met je bak verbind. Met een wat hogere stall speed zit je, wanneer je plots gas geeft, gelijk in een toerengebied waar je motor trekt als Kim Holland na een jaar geheelonthouding.

Je kan dan met een motor met iets minder koppel onderin ongeveer hetzelfde resultaat bereiken als met een hoge compressiemotor.

Banden oproken gaat dan stukken beter.
:happy: :happy: een enthousiaste kim holland is altijd goed! dat klinkt wel goed , maar je kunt ook nog normaal weg rijden?
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by JWtje »

Ik kan nergens normaal mee wegrijden maar jou gaat dit lukken.
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

moet nu de zuigers er uit hebben ,maar dan moet eerst de stootrand uit de cilinder ,maar hoe dan, in Amerika hebben ze daar gereedschap voor
'' Lisle 36500 " .
Wat is de beste manier om dit te doen?
auke.d
Posts: 22
Joined: 11 Aug 2020, 12:07

Re: 400 cui v8 b blok opvoeren

Post by auke.d »

Heb alles nu uit de motor , de middelste astap van een hooft lager zit een groef in en moet geslepen worden,alle lagers zijn slecht door de rommel in de olie.
Zoek nu eigenlijk een goed revisie bedrijf in de buurt van friesland om machine werk aan de motor te doen ,wie zouden jullie aanraden
Post Reply