MSD Tach Adapter of Tachometer circuit board?????

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Charger68
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2018, 15:07

MSD Tach Adapter of Tachometer circuit board?????

Post by Charger68 »

Heeft iemand ervaring met dit probleem,
Het is namelijk zo dat ik een MSD 6AL in mijn Charger geplaats heb en nu krijg je het volgende probleem en dat is dat de orginele Tachometer hier niet op reageert ,nou heb je 2 keuzes een MSD Tach Adapter (PN8920) erbij plaatsen of de orginele 1968 Tachometer aanpassen en een nieuwe printplaatje '68-'74 Mopar A/B/E-Body With MSD Style Ignition Tachometer circuit board er in solderen.
Kan iemand mij hier een goed antwoord op geven ,ik hoor graag wat de beste oplossing is.

P.s ik heb wel ergens gelezen dat de MSD PN8920 een bijgeluid produceert .
WietseR/T
Posts: 51
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: MSD Tach Adapter of Tachometer circuit board?????

Post by WietseR/T »

Hoi,

Ik heb de 8920 ook in gebruik met mijn MSD Ready-To-Run verdeler, na installatie hier van deed de toerenteller het bij mij ook niet.
Ik heb ook de aangepaste print plaat geïnstalleerd. https://www.rt-eng.com/index.php/Main_Page.html

Met de 8920 doet de toerenteller het prima, en inderdaad hij maakt een zoemend geluid.
Niks extreems qua kabaal maar ik adviseer wel om hem ergens in de motor ruimte te installeren.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: MSD Tach Adapter of Tachometer circuit board?????

Post by JWtje »

Ik heb volgens mij nog zo’n kastje liggen dat je ertussen kan zetten. Mag weg voor weinig. Ben pas volgende week thuis.
Charger68
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2018, 15:07

Re: MSD Tach Adapter of Tachometer circuit board?????

Post by Charger68 »

Bedankt Lennard en WietseR/T voor de info,ik heb voor een paar weken terug nog wat gevonden op googl,een Tachometer circuit board MSD ready bij www.PremiumDashDecals.com, ik heb deze gelijk besteld.En een snelle levering hadden ze ook nog ruim een week en hij was binnen,vrijdag er in gesoldeerd en hij werkte gelijk,ik moet hem alleen nog even syngroniseren van de week en dan kan ie ingebouwd worden.
Post Reply