Koppelomvormer keuze

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Koppelomvormer keuze

Post by JaapMopar »

Heren, technische vraag/advies:
Ik heb in mijn W200 een gereviseerde 440 hangen, met een 727 erachter. Nu heb ik vaak tijdens het terrein rijden (alles goed warm) vaak dat wanneer ik van R naar D/1/2 schakel en andersom dat ik eerst wat toeren moet maken voordat de bak in de versnelling schiet, en ja, de olie is op peil.
Ik wil de bak in de toekomst nog een keer reviseren, maar ik verdenk mn koppelomvormer. Als ik geen gas geeft, duurt het enkele seconden voordat hij oppakt. Ook heb ik het idee dat hij het vermogen van de motor niet helemaal overbrengt. Simpel gezegd: als ik hem tegen een boom zet, gaan de wielen niet makkelijk rond spinnen (zou wel moeten kunnen met een 440 koppel)
Bij de bakrevisie moet er ook een andere koppelomvormer in, welke zouden jullie aanraden? Dus vooral voor de meeste trekkracht, het is geen stoplichtsprinter
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Koppelomvormer keuze

Post by challenger72 »

ik denk dat het toch in je bak zit,dan zijn de platen versleten,ik heb t ook gehad met een w200 dan moest je wat gas geven en dan pakte ie ineens
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Koppelomvormer keuze

Post by JaapMopar »

Oké, is ook aannemelijk ja. Die bak ga ik toch reviseren dan komen de platen ook aan bod.
Nog advies voor een koppelomvormer? Is zoeen die Summit aanbiedt als 'truck/towing' converter iets?
Mijn huidige lekt ook op de ingaande keerring van de bak, heb de keerring pas vervangen maar lekt nog..
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
WietseR/T
Posts: 51
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: Koppelomvormer keuze

Post by WietseR/T »

Summit heeft leuk spul, maar voor een koppelomvormer zou ik toch even bij de meer bekende merken kijken als A&A, TCI, B&M, etc.
Kijk ook even op Moparshop.de, die hebben ook diverse goede merken in hun aanbod.
En vergeet niet even te letten op de spline-count die je nodig hebt, anders past ut niet.
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Koppelomvormer keuze

Post by JaapMopar »

Heb de bak eronderuit. Zoals ik begrijp heb ik voor mn truck een lage stall koppelomvormer nodig. Zie omvormers van de bekendere merken met 1600, 1700 of 2000 rpm stall voorbij komen. Het is een 24 spline. Ik heb dacht ik 4.10 in beide differentiëlen. Wat zal een verstandige keuze zijn?
En weet iemand of mijn 4x4 bak op het staartstuk na verder identiek is aan een 2wd bak? Kan zo niet een revisiekit voor specifiek een 4x4 bak vinden.
Bedankt alvast!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Koppelomvormer keuze

Post by challenger72 »

ja die bak is hetzelfde als een 2wd bak
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Koppelomvormer keuze

Post by JaapMopar »

Oké thnx, lees online dat de originele koppelomvormer prima voldoet voor een truck, zou zelfs een stall rpm van 1200 hebben
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Koppelomvormer keuze

Post by JaapMopar »

Heb inmiddels spul besteld. Advies gevraagd bij TCI zelf, met mijn grote banden toch een 2000 rpm converter besteld, incl bijbehorende flexplate. Ook revisiekit en diepere carterpan bij besteld.
Vandaag begonnen met de bak uit elkaar te trekken, revisie was zeker aan de orde, hoop metaalschilfers in de pan...
IMG-20200811-WA0026.jpeg
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Post Reply