727 safety switch

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

727 safety switch

Post by charger 73 se »

Ik ben de bedrading aan het aansluiten van mijn charger. Maar kom erachter dat mijn achteruitrijlichten niet werken en de safety switch ook niet. Kan het zijn dat het gedeelte in de bak verkeerd gemonteerd zit? Heb de bak gekocht als gereviseerd met shiftkit en wat modificaties
. Maar weet niet precies hoe dat zit in een 727. Hen het idee dat dat gedeelte in de bak er een slag verkeerd opzit of zoiets. Thanks
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 727 safety switch

Post by Dickdale »

Switch kapot? Wat gebeurd er als je spanning op de draden van de achteruitrijlampen doet bij de switch? Gaan dan de lampen wel branden?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: 727 safety switch

Post by charger 73 se »

Switch en bedrading getest en die zijn goed. Het gaat echt fout in de bak. Maar heb geen idee hoe dat plastic gedeelte vast zit in de bak. Of dat verdraaid kan zitten zeggen maar.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 727 safety switch

Post by Dickdale »

Denk dat er maar 1 oplossing is en dat is olie aftappen, pan er af, filter verwijderen en kijken wat er aan de hand is
Attachments
11D2009C-F1F9-4EFE-A578-DF15A4267B84.gif
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: 727 safety switch

Post by jelmoer »

Wat bedoel je dat de schakelaar en bedrading goed zijn dat is mij nog niet helemaal duidelijk?
Je hebt 12v op een van de buitenste pootjes die wordt doorverbonden als de schakelaar in ruststand is.
En de middelste draad wordt in P en N aan massa gelegd als ik het systeem goed begrijp.
Zie onderste afbeelding(draadkleur kan afwijken)
Wat gebeurt er bij jouw auto wel of juist niet.

Ik zag een zelfde probleem.
Blijkt dat deze bak met drie verschillende binnenwerken/hevels kan zijn afgebouwd.
Verschil zit hem volgens mij in bouwjaar en/of vloer/kolom of druktoets bediening.
Bij mijn auto met kleinere broertje zit op de bak de startbeveiliging(een draads) en bij de pook(floorshifter) de schakelaar voor de achteruitrijlichten.

Met de schakelaar uit de bak gaan de achteruitrijlampen dan branden? Door de schakelaar handmatig te bedienen/los te laten.
En het binnenwerk aan massa leggen dan zou de startbeveliging weg moeten zijn.

Ben bang dat je je pan moet laten zakken om het zichtbaar te maken waar de fout zit als de bedrading en schakelaar in orde zijn.
Of via het draadgat kijken/voelen indien mogelijk.

https://board.moparts.org/ubbthreads/ub ... oblem.html
Attachments
NSSwitches.jpg
nss_wire_connector_efef1edcbe709fc72df54b68a644b6a7e61c6f5d.jpg
Last edited by jelmoer on 24 Jun 2020, 10:58, edited 4 times in total.
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: 727 safety switch

Post by TheDeputy »

De neutral safety switch is 1 gele draad. Wanneer de bak neutraal staat hoort deze de gele draad via de bak aan massa te leggen. Pas dan krijgt het startrelais dus massa en gaat er stroom naar het contactslot.
De andere 2 draden zijn voor de achteruit. Staat de bak in reverse dan drukt een hevel in de bak de schakelaar in en wordt er tussen de 2 draden een schakelaar gesloten en gaan de achteruitrijlichten dus branden.

Zo zou het dus moeten werken. Je kunt de 2 draden van de achteruit doorverbinden, evt via een losse zekering, om te kijken of je lichten dan wel branden. Ook de gele draad is door te meten door de bak in neutraal te zetten en dan continuiteit naar massa te meten.

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: 727 safety switch

Post by jelmoer »

Hoi Antoon,

Ik dacht juist door het onderstaande plaatje dat de achteruitrijlampen zouden gaan branden als de schakelaar juist in ruststand zou staan.
De stalen punten zijn de P en N dus leek mij de R er tussenin te zitten.
En juist daar zit stuk waar de sensor juist niet wordt ingedrukt.
Geen praktijk ervaring met een driedraads aansluiting.
Attachments
image.jpg
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: 727 safety switch

Post by TheDeputy »

Volgens mij zit in het 'dal' een uitsparing in de teflon geleider om zo contact te maken met het staal van de hevel en zo de massa te verzorgen. Wanneer de schakelaar wordt ingedrukt wordt deze doorverbonden en zijn punten 1 en 3 aan elkaar gelegd. :hmmm:
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: 727 safety switch

Post by charger 73 se »

Als de achteruitrij schakelaar in rust stand staat. Zijn de buitenste pennen doorverbonden. Maar ben erachter wat het euvel met achteruit was. Dat middelste pennetje heb je blijkbaar in 2 lengtes. Die van mij was dus te lang
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: 727 safety switch

Post by jelmoer »

Nou goed om te horen dat je bak niet uitelkaar hoeft.
Scheelt weer een hoop tijd .
Ik begrijp dat als het pennetje te lang is de schakelaar nooit in de ruststand komt en daardoor de achteruitrijlampen niet gaan branden.
Maar volgens mij zou de auto wel moeten kunnen starten in zijn P en N.
Kon je het ook oplossen met een ring er tussen of echt een andere schakekaar
Mvg
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: 727 safety switch

Post by TheDeputy »

En dan had ik het blijkbaar fout :lol:.

Wat betreft het starten kun je het startrelais ook direct aan massa leggen, alleen zou die dan ook kunnen starten in D dus daar moet je goed voor opletten.

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: 727 safety switch

Post by charger 73 se »

Starten is ook opgelost. De draad van safety switch zit nog afgetakt naar seat belt warning system. En dat relais was stuk zodat die draad aan massa lag. Je kon in alle versnellingen starten en nu werkt weer zoals het hoort!
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Post Reply