Ventilatie/Heaterbox

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Charger68
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2018, 15:07

Ventilatie/Heaterbox

Post by Charger68 »

Ik ben mijn Charger aan het opbouwen ,en ik heb het dashbord terug geplaats en ben nu bezig
met de flexibele slangen die van de heaterbox en de distribution housing (die gemonteerd zit op de heaterbox)
af komen aan te sluiten op de ventilatie roosters(die boven in het midden vh dashbord 2xnaast elkaar zitten),
en links en rechts aan de zijkankt vh dashbord zitten.
Maar nu zit er op de distribution housing nog een rechthoekige opening (zie foto's) ik weet niet wat dit is ,mischien
dat ik een onderdeel mis die hier op moet passen?
Er zit namelijk tussen de 2 vent roostertjes in het midden vh dashbord nog een vast rooster(zie foto) ,zou daar misschien
nog evt een aansluiting gemaakt moeten worden die op deze rechthoekige opening aan gesloten kan worden?
Weet iemand hoe dit in elkaar zit?,ik kan er namelijk niets van vinden in het Service manual die ik heb,en kan
hiervan ook niets van op het internet vinden.
Ik hoor graag reactie hier op.
20200214_141049.jpg
20200214_140701.jpg
20200214_140624.jpg
20200214_140538.jpg
Charger68
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2018, 15:07

Re: Ventilatie/Heaterbox

Post by Charger68 »

Ik zie dat de foto's geroteerd zijn in mijn topic,ik weet niet hoe ik dit kan wijzigen,
foto 1 moet 90 graden naar links gedraait worden,en de andere 3 180 graden draaien.
WietseR/T
Posts: 51
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: Ventilatie/Heaterbox

Post by WietseR/T »

Ik weet niet welk bouwjaar we het hier over hebben, maar dat rooster in het dashboard is normaal gesproken voor een speaker.
Ikzelf heb een '69 Coronet, die heeft ook een soortgelijke opening op het huis zitten maar die blaast de lucht gewoon naar je voeten.
Je hebt geen roosters in het midden van het dashboard zitten die naar achteren wijzen? (normaal gesproken heeft een auto met airco daar een set roosters zitten, onder de radio)
Charger68
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2018, 15:07

Re: Ventilatie/Heaterbox

Post by Charger68 »

O.k WietseRT,ik heb het even gogoogled klopt front speaker,toen ik de '68 Charger helemaal
uit elkaar heb gehaald zat de speaker er niet in,nu ik hem weer aan het opbouwen ben kwam
ik dit tegen dat er iets tegen aan geschroefd moest worden want de 2 boutjes zaten er nog in.
Ik heb nog in de service manual gekeken maar daar kon ik ook niets vinden wat er zou moeten zitten.
Ik denk dat de vorige eigenaar jn de USA hem er uit heeft gehaald.
Bedankt nog voor de Info WietseRT
Post Reply