EFI systeem

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
harrie mopar
Posts: 86
Joined: 23 Jan 2018, 13:01

EFI systeem

Post by harrie mopar »

Iemand hier ervaring met een EFI systeem?

Ik zit te overwegen om een EFI systeem te monteren op mijn 440 maar ik zou graag de voor en nadelen willen horen van iemand die er ervaring mee heeft.

Erik
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: EFI systeem

Post by Crash »

Ik heb een Holley Sniper maar verder nog niet opgestart. Heb zelf gekozen voor Holley omdat mijn gevoel dit minder problematisch was dan Fitech.
Maar is gevoelsmatig en verders heb ik de hele Holley sniper pakket gekocht dus onsteking distributor bobine dan sluiten alle stekkers etc op elkaar aan.

Meeste problemen komen door slechte bedrading/ slechte bougie kabels die RFI noice creaeren
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: EFI systeem

Post by Dickdale »

Fitech is erg goed te doen. Ikzelf heb er 1 gehad om op mijn 440 te zetten maar omdat ik voor een 3gen hemi ga heb ik hem verkocht.

Denk dat beide systemen goed te doen zijn, echter moet je je gewoon verdiepen in de software. Er is op facebook een actief Fitech forum waar je op veel vragen antwoord kan krijgen.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
JurgenS
Posts: 57
Joined: 08 Nov 2018, 18:36

Re: EFI systeem

Post by JurgenS »

Ik heb op mijn andere Amerikaan, geen Mopar trouwens, zelf een systeem gebouwd. Dit werkt met een ECU van VEMS. Werkt prima, veel mogelijkheden maar wel niet zo makkelijk.

Ik ga nu starten met met een 512 stroker voor mijn Cuda en zal daar een zelfde systeem voor bouwen.
Post Reply