Band adjustment

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
jelmoer
Posts: 306
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Band adjustment

Post by jelmoer »

Wie o wie weet de echte waarheid.

Aangezien ik binnenkort mijn automaatolie en filter wil vervangen ben ik eens gaan rondneuzen voor extra info.
Ik las dat je de kickdown band en de low/reverse band ook het beste meteen kan controleren en eventueel afstellen.
Dus ik dacht ik zoek de juiste afstelling er bij.
Helaas staat er overal een ander verhaal.
Mede ivm bouwjaar of uitvoering single/double wrap band of uitvoering ratio.
Dus welke afstelling is de juiste.
Bouwjaar voertuig 67
Motor 225 cui
Automaat a904.

Hoe weet ik welke verhouding mijn bak heeft?
Wat het bouwjaar is?
En uitvoering van de band enkel of dubbel(waarschijnlijk pas als de pan er onderuit ligt)

Vraag 2 Ik zag dat ik geen vacuüm regeling heb op mijn onstekingshuis heb.
Zit elektronisch systeem op van Mallory.
Volgens mij een promaster(soort bobine)
En een ontsteking met mechanische vervroeging.
Nu las ik dat mechanische vervroeging alleen nut heeft voor dragracers.(Dus geen bejaarde slant six)
Ik rijdt nu alleen op LPG(OMVL) maar de carburateur zit er nog steeds tussen(1BBL)
Volgende set up is 2BBL spruitstuk single fuel impco systeem. Mixer CA225 ,2BBL kleppenplaat,verdamper E/EB.
Moet ik toch een systeem vinden om de vaccuumregeling terug te krijgen of kan mijn huidige systeem goed werkend krijgen/afstellen?
Of uitbreiden met een of andere externe vacuüm aanpassing.
Ik hoor graag jullie mening.
Mvg,

Jelmer
Post Reply