Wie zouden jullie aanraden om de kop van een /6 te laten bewerken? Op diverse fora in de USA zie ik de meest fraaie koppen uit de machine shops komen .... alleen het is zover weg.
Ik denk aan een combinatie van 3 angle valve job, hardened valve seals, porting, bowling, milling (misschien mis ik nog wat essentieels). Het doel is om wat meer flow te krijgen, zodat een andere intake/header/carb/exhaust wat zoden aan de dijk zet. Ik zoek naar iets meer vermogen om lekker mee te komen in het dagelijks verkeer, meer niet.
/6 Cylinder Head
/6 Cylinder Head
Current: 225 Plymouth Fury I Wagon - 1967
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Past: 383 Dodge Charger - 1968
-
- Posts: 807
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: /6 Cylinder Head

Re: /6 Cylinder Head
Supervet dat je dit wilt doen aan je /6. Ik heb zelf jaren met veel plezier een /6 met 2 barrel super six gereden. Dat gaf al een stuk meer rijplezier dan de standaard 1 barrel.
Maar, kostentechnisch zou ik niet adviseren om dit te laten doen. Goed porten en bewerken kost heel veel tijd. Voor het geld wat je dan kwijt bent kun je ook een 318 met automaat vinden.
Antoon
Maar, kostentechnisch zou ik niet adviseren om dit te laten doen. Goed porten en bewerken kost heel veel tijd. Voor het geld wat je dan kwijt bent kun je ook een 318 met automaat vinden.
Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: /6 Cylinder Head
Rij momenteel ook met een /6. zag deze thread voorbij komen.
Wat aan te raden is om een digitaal programmeerbare ontsteking unit te plaatsen. De huidige verdelerkap ontsteking kan je erop laten. De nieuwe werkt door middel van een VR sensor, triggerwheel en EDIS-6 kit. Met een megajolt of megasquirt is het mogelijk om zo een 3d ontsteking mapping te maken (vacuum en toerental).
Erg grote vermogens winsten moet je niet verwachten. Wel is het afstellen sneller en correcter uit te voeren. Daarnaast is deze systeem robuster en zorgt voor een wat hogere vonk voltage. Rij dagelijks op lpg en mogelijk op benzine. Zodoende twee programmeerbare mappings.
De motor is relatief std slant. Maar om even wat te noemen 0-100 meting was eerst 22 sec nu 18 op lpg. Wat ik vooral merk is dat de automaat nu vloeiender schakelt. Stof tot nadenken misschien.
Wat aan te raden is om een digitaal programmeerbare ontsteking unit te plaatsen. De huidige verdelerkap ontsteking kan je erop laten. De nieuwe werkt door middel van een VR sensor, triggerwheel en EDIS-6 kit. Met een megajolt of megasquirt is het mogelijk om zo een 3d ontsteking mapping te maken (vacuum en toerental).
Erg grote vermogens winsten moet je niet verwachten. Wel is het afstellen sneller en correcter uit te voeren. Daarnaast is deze systeem robuster en zorgt voor een wat hogere vonk voltage. Rij dagelijks op lpg en mogelijk op benzine. Zodoende twee programmeerbare mappings.
De motor is relatief std slant. Maar om even wat te noemen 0-100 meting was eerst 22 sec nu 18 op lpg. Wat ik vooral merk is dat de automaat nu vloeiender schakelt. Stof tot nadenken misschien.
Re: /6 Cylinder Head
Neem anders een moderne v6? Zijn inmiddels goed te vinden op de sloop
Dodge Ram Van B350Xl en B250, B250