/6 Cylinder Head

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
pieranja
Posts: 328
Joined: 02 Jun 2009, 14:33
Location: Aalsmeer

/6 Cylinder Head

Post by pieranja » 08 Jan 2019, 18:25

Wie zouden jullie aanraden om de kop van een /6 te laten bewerken? Op diverse fora in de USA zie ik de meest fraaie koppen uit de machine shops komen .... alleen het is zover weg.

Ik denk aan een combinatie van 3 angle valve job, hardened valve seals, porting, bowling, milling (misschien mis ik nog wat essentieels). Het doel is om wat meer flow te krijgen, zodat een andere intake/header/carb/exhaust wat zoden aan de dijk zet. Ik zoek naar iets meer vermogen om lekker mee te komen in het dagelijks verkeer, meer niet.
Current: 225 Plymouth Fury I Wagon - 1967
Past: 383 Dodge Charger - 1968

Dickdale
Posts: 3622
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: /6 Cylinder Head

Post by Dickdale » 08 Jan 2019, 20:53

Turbo er op?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

challenger72
Posts: 807
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: /6 Cylinder Head

Post by challenger72 » 08 Jan 2019, 21:26

:yeah: Post en dros in dronten kan dit doen.Krijg je behoorlijke vermogenswinst mee

User avatar
TheDeputy
Posts: 1331
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: /6 Cylinder Head

Post by TheDeputy » 09 Jan 2019, 20:21

Supervet dat je dit wilt doen aan je /6. Ik heb zelf jaren met veel plezier een /6 met 2 barrel super six gereden. Dat gaf al een stuk meer rijplezier dan de standaard 1 barrel.
Maar, kostentechnisch zou ik niet adviseren om dit te laten doen. Goed porten en bewerken kost heel veel tijd. Voor het geld wat je dan kwijt bent kun je ook een 318 met automaat vinden.

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!

6Banger
Posts: 6
Joined: 16 Jun 2017, 11:32

Re: /6 Cylinder Head

Post by 6Banger » 07 Feb 2019, 20:35

Rij momenteel ook met een /6. zag deze thread voorbij komen.
Wat aan te raden is om een digitaal programmeerbare ontsteking unit te plaatsen. De huidige verdelerkap ontsteking kan je erop laten. De nieuwe werkt door middel van een VR sensor, triggerwheel en EDIS-6 kit. Met een megajolt of megasquirt is het mogelijk om zo een 3d ontsteking mapping te maken (vacuum en toerental).
Erg grote vermogens winsten moet je niet verwachten. Wel is het afstellen sneller en correcter uit te voeren. Daarnaast is deze systeem robuster en zorgt voor een wat hogere vonk voltage. Rij dagelijks op lpg en mogelijk op benzine. Zodoende twee programmeerbare mappings.
De motor is relatief std slant. Maar om even wat te noemen 0-100 meting was eerst 22 sec nu 18 op lpg. Wat ik vooral merk is dat de automaat nu vloeiender schakelt. Stof tot nadenken misschien.

User avatar
boyanka
Posts: 1584
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: /6 Cylinder Head

Post by boyanka » 07 Feb 2019, 21:52

Neem anders een moderne v6? Zijn inmiddels goed te vinden op de sloop
Dodge Ram Van B350Xl en B250, B250

Post Reply