Holley Sniper

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Holley Sniper

Post by Crash »

Aangezien we ook een Fitech EFI topic hebben ook wel wat vraagjes over de Holley efi.
Heb een afweging gemaakt tussen Fitech en Holley en voor holley gekozen, weet niet eens meer waarom :hmmm:

Zit nu te dubben over m'n setup want je kan de holley efi met je MSD 6AL en distributor laten werken met mechanische vervroeging. Dit werkt wat ik zo lees.

Maar om het maximale eruit te halen ga je de kant op dat je je EFI ook de "controllable timing" laat regelen op je MSD. Je kan je MSD upgraden door je mechanische vervroeging eruit te halen en een MSD phasing kit en aangepaste kabels etc aan te schaffen. Maar wat ik zo lees op het internet werkt dat nog niet echt lekker en zijn er meer problemen dan oplossingen.

Ben wel van alles van hetzelfde merk wat aansluiten en probleemoplossen gewoon makkelijker maakt dus ben aan het inlezen voor een Holley Duel Sync distributor. Maar wat is het verschil van "Computer Compatible" not te verwarren met "computer controllable" ;)

Holley part numbers die ik vergelijk 565-108 & 565-208
holley.png
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Holley Sniper

Post by BigBlockMopar »

Ieder merk probeert vaak net genoeg onduidelijkheid te creëeren dat men denkt alles van dat merk nodig te hebben omdat het anders niet werkt.
Eén van de dingen waar die 'merken' zeker goed in zijn, is om dik geld te rekenen voor spul met steeds minder interne (mechanische) onderdelen.
Ik blijf het knap vinden dat ze voor zoiets simpels als een vonken-verdeler nog steeds $4-500,- kunnen vragen!

Uiteindelijk heb je alleen maar een trigger-signaaltje nodig om aan de controller/computer/MSD-ontsteking te vertellen wanneer er weer een vonkje gestuurd mag worden.
Post Reply