Geheel toevallig twee topics tegelijkertijd over hetzelfde onderdeel.
De waterpomp van mijn 69-er 440 (New Yorker) maakt herrie; koelt nog wel goed, geen lekkages.
Ik heb geconstateerd dat er behoorlijke speling op de poelie zit. Waarschijnlijk het gevolg van langdurige stilstand.
Moet de radiateur eruit als ik de waterpomp vervang of past het geheel tussen blok en radiateur door?
Waterpomp 440 (lagerschade)
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Waterpomp 440 (lagerschade)
Past gewoon. De waterpomp zelf zit nog geen cm in het waterpomphuis gemonteerd.
Re: Waterpomp 440 (lagerschade)
Grappig inderdaad, zo zie je ze nooit en zo gaan ze als warme broodjes.
Maar inderdaad (in elk geval bij mijn pickup) meer dan zat ruimte en de pomp zit slechts met een randje van 3mm ofzo in het huis.
Maar inderdaad (in elk geval bij mijn pickup) meer dan zat ruimte en de pomp zit slechts met een randje van 3mm ofzo in het huis.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
Re: Waterpomp 440 (lagerschade)
Ps. naast dat randje zitten uiteraard de schoepen die ook uit het huis moeten, maar dan kun je de pomp al kantelen.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
Re: Waterpomp 440 (lagerschade)
Ok laat ik de radiateur zitten. bedankt voor de reacties.
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Waterpomp 440 (lagerschade)
indd de schoepen zitten er ook nog aan.
Maar als de fan en clutch/spacer weg zijn dan heb je een zee van ruimte.
Maar als de fan en clutch/spacer weg zijn dan heb je een zee van ruimte.
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: Waterpomp 440 (lagerschade)
Als je de fan en spacer kan demonteren zonder de radiateur te hoeven verwijderen, dan kan je ook de waterpomp vervangen zonder de radiateur eruit te halen
SuperFly TNT
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Re: Waterpomp 440 (lagerschade)
Ja, en anders demonteer je de fan en spacer gewoon even en laat je de radiator zitten ofzo. Dan passen die schoepen er ook gewoon langs.