Afstellen Holley

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Afstellen Holley

Post by JaapMopar »

Wie kan mij helpen aan een adres om mijn holley 750 op mijn verse 440 fatsoenlijk af te stellen? Eigenlijk dus iemand die alles van holley heeft liggen want hij lekt ook op een pakking.
Liefst omgeving Brabant.
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
WietseR/T
Posts: 51
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: Afstellen Holley

Post by WietseR/T »

Ik weet niet hoe "technisch" je bent maar ik dacht eerst ook iemand nodig te hebben om mijn carb af te laten stellen.
Maar uiteindelijk zelf gedaan en het is niet zo moeilijk en ook leuk en interessant om dit zelf te kunnen.
Wat je nodig hebt is een goede vacuum meter, even een manual downloaden van het type carb dat je hebt om te zien wat wat is en waar/hoeveel idle mixture schroeven je hebt.
Een service kitje voor een Holley carb kun je wel my Moparshop.de bestellen en vervangen wat je nodig hebt.

Het afstellen viel mij erg mee, maar loop deze dingen even na:

Bezine niveau in de flotter kamers, dit kun je afstellen dmv de naald lager of hoger te zetten en te zorgen dat er een klein beetje benzine uit de niveau plug stroomt als de motor draait.
Fuel boosters, deze kun je afstellen dmv het boutje met een veer eromheen. Deze moeten geen speling hebben zodat wanneer je het gaspedaal ook maar iets aanraakt deze al bediend word.
Idle mixture, dit is af te stellen met een schroeven draaiertje. Alle mixture schroeven (waarschijnlijk 4) helemaal indraaien, vervolgens 1-1/2 slag uitdraaien.
Daarna motor starten en even paar keer beetje gassen, en vacuum checken. Noteer de waarde even voor het gemak.
Dan draai je alle schroefjes ongv. 1/8 slag per keer in (allemaal evenveel geven)
Daarna een beetje gas geven en weer stationair laten draaien.
En blijf kijken wat je vacuum doet, het vacuum moet iets toenemen.
Dit blijf je doen tot je het meeste vacuum hebt, als je te ver gaat hoor je het wel aan de motor want die begint het moeilijk te krijgen en je vacuum word slechter.
Als dat allemaal een beetje goed staat afgesteld merk je het wel aan de motor reactie, die komt meteen op als je het gaspedaal ook maar een beetje aantikt.

Hieronder bijv. mijn carb, zie onderaan de pagina staat Tech Resources waar je een manual kunt downloaden, dit maakt het een stuk makkelijker en leuker.
Was voor mij ook de eerste keer maar als je er eenmaal aan begint word het steeds interessanter om het zo goed mogelijk afgesteld te krijgen.
Daarnaast vergaar je ook wat kennis om in de toekomst snel een probleem te vinden of een afstelling te doen als het nodig is.

https://www.holley.com/products/fuel_sy ... /0-82751SA
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Afstellen Holley

Post by TheDeputy »

Ik ben met mijn coronet met 440 en 750 holley naar speedcenter in Geldermalsen gegaan.

Jaap levert goed werk en weet waar die over praat.

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Post Reply