iemand ervaring met retro radio

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
pedro1904
Posts: 13
Joined: 19 Jan 2016, 18:58

iemand ervaring met retro radio

Post by pedro1904 »

hoi,

heeft iemand toevallig ervaring met de origineel uitziende retro radio voor een 1968 B body?
http://www.vintageautoradio.com/index.p ... &Itemid=67

mijn originele AM radio doet het namelijk niet, maar wil het dashboard wel origineel houden.
dankjewel

gr pedro
Beep, Beep
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: iemand ervaring met retro radio

Post by panther-pink »

Nee , maar ik heb zelf in m,n Monaco de am radio gewoon laten zitten en een nieuwe DAB radio/cd in het dashbord kastje gebouwd , met losse boxen achter de stoelen. Valt niet op en evt makkelijk weer te verwijderen.
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: iemand ervaring met retro radio

Post by blade »

I don't have any personal experience with that particular radio, but I've read a couple times where people had bought one and weren't happy with the thumb wheel functions. Too many functions behind a single switch.

I'm going to send my original radio out for a conversion.
They take all the 50 year old stuff out and put all new technology in. The outside looks won't change.
This is one of the businesses that do that:

http://www.ricksradioconversions.com/
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: iemand ervaring met retro radio

Post by Bean Bandit »

Ik vind dat nogal duur voor een autoradio (vintageautoradio), ook die conversie van Ricksradiocoversions zal niet goedkoop zijn (hoewel ik zo gauw geen prijzen kon vinden). Ik zou voor de oplossing van Panther-Pink gaan of de radio onder de voorbank/stoel.

Ik heb de radio onder de voorbank. Inclusief een dunne plaat MDF met luidsprekerdoek op de hoedenplank, zodat je de luidsprekers niet ziet.
En een radio met afstandbediening is een pré, met zulke niet makkelijk te bedienen locaties.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
pedro1904
Posts: 13
Joined: 19 Jan 2016, 18:58

Re: iemand ervaring met retro radio

Post by pedro1904 »

oke bedankt voor de reacties, denk dat het ook een radio gaat worden in het dashboard kastje. tenzij ik een goedkopere vinden kan, achteraf inbouwen kan altijd dan.
Beep, Beep
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: iemand ervaring met retro radio

Post by BigBlockMopar »

Klein versterkertje onder de stoel, Line-input snoertje naar koptelefoon-uitgang van je telefoon en je hebt altijd de muziek die je leuk vind bij je.
Of beter een versterker met BlueTooth oid.
Ik kan mezelf nogal kapot ergeren aan vrijwel alle radio-zenders tegenwoordig die alleen nog maar als spuigaten voor irritante reklamebagger dienen. :)

In mijn Dart heb ik een versterker met kabeltje liggen, maar in een andere auto heb ik een JVC autoradio met USB & BlueTooth aansluiting.
Met USB kan je ook gewoon een USB-stick vol met je favoriete muziek pluggen en deze vanaf de radio bedienen.
Post Reply