904 0f 727 ??

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Stuntman Mike
Posts: 58
Joined: 07 Aug 2016, 13:07

904 0f 727 ??

Post by Stuntman Mike »

Hallo mensen,

Ik heb een A-body onderweg vanuit de VS.

In deze auto zit een gekietelde 340 met een standaard 904 automaatbak.

Nou heb ik wel eens gehoord/ gelezen dat een 904 te zwak is voor een redelijke 340 en er eigenlijk een 727 achter zou moeten.

Wie heeft er ervaring met zoiets ?

Thanks Mike
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 904 0f 727 ??

Post by Dickdale »

Wat is een gekietelde 340? Hoeveel pk/Nm?

http://www.forabodiesonly.com/mopar/thr ... ke.157566/
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 904 0f 727 ??

Post by JWtje »

Als die 904 nog een beetje fris is moet je wel heel veel vermogen hebben om die kapot te krijgen. Als je je zorgen maakt zou je de pressure regulator nog wat kunnen hoger af kunnen stellen. Dan gaat ie echt niet zomaar slippen.
Stuntman Mike
Posts: 58
Joined: 07 Aug 2016, 13:07

Re: 904 0f 727 ??

Post by Stuntman Mike »

@ Dick Dale.
Exacte specs heb ik nog niet. Volgens de vorige eigenaar heeft het blok een dikke 350 pk, blok is van 1969
Stuntman Mike
Posts: 58
Joined: 07 Aug 2016, 13:07

Re: 904 0f 727 ??

Post by Stuntman Mike »

JW tje ... bak is vorig jaar gereviseerd. Bedankt voor de tip.

Op de Amerikaanse fora doen ook verschillende verhalen de ronde. Volgens de een is een 904 voor een slant six terwijl een ander er al een paar jaar mee rond rijdt achter een 360 motor
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 904 0f 727 ??

Post by JWtje »

Lekker mee gaan rijden. Als ie het niet trekt dan is het niet direct een nucleaire explosie ofzo. Geef je geld liever uit aan een andere upgrade. Voor het geld dat je nodig hebt voor een goede 727 + alles wat er verder bij komt kijken heb je ook een setje alu koppen. Geef het daar aan uit of aan een cnc port en polish als je al alu koppen hebt. Of aan drank, hoeren, drugs, pils, vakantie, 4 laags wc papier, bier, hondenvoer, piercings op plaatsen die niet handig zijn als je moet pissen, whatever floats your boat.............
Polara1964
Posts: 67
Joined: 10 Aug 2014, 09:15

Re: 904 0f 727 ??

Post by Polara1964 »

Heb n Challenger gehad , ook met n 340 alu heads, andere nokkenas headers etc
Met n 904

No problem at all
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 904 0f 727 ??

Post by Dickdale »

JWtje wrote: 20 Nov 2017, 00:33 Lekker mee gaan rijden. Als ie het niet trekt dan is het niet direct een nucleaire explosie ofzo. Geef je geld liever uit aan een andere upgrade. Voor het geld dat je nodig hebt voor een goede 727 + alles wat er verder bij komt kijken heb je ook een setje alu koppen. Geef het daar aan uit of aan een cnc port en polish als je al alu koppen hebt. Of aan drank, hoeren, drugs, pils, vakantie, 4 laags wc papier, bier, hondenvoer, piercings op plaatsen die niet handig zijn als je moet pissen, whatever floats your boat.............

:yeah:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Stuntman Mike
Posts: 58
Joined: 07 Aug 2016, 13:07

Re: 904 0f 727 ??

Post by Stuntman Mike »

:) lijkt er op dat het moet lukken.

Ik heb bij de auto ook nog een gratis 727 gekregen, dus dat scheelt weer :happy:
Stuntman Mike
Posts: 58
Joined: 07 Aug 2016, 13:07

Re: 904 0f 727 ??

Post by Stuntman Mike »

Polara1964 wrote: 20 Nov 2017, 08:17 Heb n Challenger gehad , ook met n 340 alu heads, andere nokkenas headers etc
Met n 904

No problem at all
:good:
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: 904 0f 727 ??

Post by challenger72 »

had een challenger met een
360 gestroked naar 408 cui zat ook een a904 achter,had die intern wel laten verzwaren
Post Reply