Hallo mensen,
Ik heb een A-body onderweg vanuit de VS.
In deze auto zit een gekietelde 340 met een standaard 904 automaatbak.
Nou heb ik wel eens gehoord/ gelezen dat een 904 te zwak is voor een redelijke 340 en er eigenlijk een 727 achter zou moeten.
Wie heeft er ervaring met zoiets ?
Thanks Mike
904 0f 727 ??
Re: 904 0f 727 ??
Als die 904 nog een beetje fris is moet je wel heel veel vermogen hebben om die kapot te krijgen. Als je je zorgen maakt zou je de pressure regulator nog wat kunnen hoger af kunnen stellen. Dan gaat ie echt niet zomaar slippen.
-
- Posts: 58
- Joined: 07 Aug 2016, 13:07
Re: 904 0f 727 ??
@ Dick Dale.
Exacte specs heb ik nog niet. Volgens de vorige eigenaar heeft het blok een dikke 350 pk, blok is van 1969
Exacte specs heb ik nog niet. Volgens de vorige eigenaar heeft het blok een dikke 350 pk, blok is van 1969
-
- Posts: 58
- Joined: 07 Aug 2016, 13:07
Re: 904 0f 727 ??
JW tje ... bak is vorig jaar gereviseerd. Bedankt voor de tip.
Op de Amerikaanse fora doen ook verschillende verhalen de ronde. Volgens de een is een 904 voor een slant six terwijl een ander er al een paar jaar mee rond rijdt achter een 360 motor
Op de Amerikaanse fora doen ook verschillende verhalen de ronde. Volgens de een is een 904 voor een slant six terwijl een ander er al een paar jaar mee rond rijdt achter een 360 motor
Re: 904 0f 727 ??
Lekker mee gaan rijden. Als ie het niet trekt dan is het niet direct een nucleaire explosie ofzo. Geef je geld liever uit aan een andere upgrade. Voor het geld dat je nodig hebt voor een goede 727 + alles wat er verder bij komt kijken heb je ook een setje alu koppen. Geef het daar aan uit of aan een cnc port en polish als je al alu koppen hebt. Of aan drank, hoeren, drugs, pils, vakantie, 4 laags wc papier, bier, hondenvoer, piercings op plaatsen die niet handig zijn als je moet pissen, whatever floats your boat.............
-
- Posts: 67
- Joined: 10 Aug 2014, 09:15
Re: 904 0f 727 ??
Heb n Challenger gehad , ook met n 340 alu heads, andere nokkenas headers etc
Met n 904
No problem at all
Met n 904
No problem at all
Re: 904 0f 727 ??
JWtje wrote: ↑20 Nov 2017, 00:33 Lekker mee gaan rijden. Als ie het niet trekt dan is het niet direct een nucleaire explosie ofzo. Geef je geld liever uit aan een andere upgrade. Voor het geld dat je nodig hebt voor een goede 727 + alles wat er verder bij komt kijken heb je ook een setje alu koppen. Geef het daar aan uit of aan een cnc port en polish als je al alu koppen hebt. Of aan drank, hoeren, drugs, pils, vakantie, 4 laags wc papier, bier, hondenvoer, piercings op plaatsen die niet handig zijn als je moet pissen, whatever floats your boat.............
-
- Posts: 58
- Joined: 07 Aug 2016, 13:07
Re: 904 0f 727 ??
lijkt er op dat het moet lukken.
Ik heb bij de auto ook nog een gratis 727 gekregen, dus dat scheelt weer
Ik heb bij de auto ook nog een gratis 727 gekregen, dus dat scheelt weer
-
- Posts: 58
- Joined: 07 Aug 2016, 13:07
Re: 904 0f 727 ??
Polara1964 wrote: ↑20 Nov 2017, 08:17 Heb n Challenger gehad , ook met n 340 alu heads, andere nokkenas headers etc
Met n 904
No problem at all
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: 904 0f 727 ??
had een challenger met een
360 gestroked naar 408 cui zat ook een a904 achter,had die intern wel laten verzwaren
360 gestroked naar 408 cui zat ook een a904 achter,had die intern wel laten verzwaren