Ombouw naar 440

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
jellew200
Posts: 4
Joined: 09 Oct 2017, 19:15

Ombouw naar 440

Post by jellew200 »

Hallo,
Ff een vraagje: ik heb een w200 uit 76' en ik zit erover te denken om er een 440 in te bouwen. Hij zou zo aan de 727 bak moeten passen tog?
Zijn er nog tips? En weet iemand toevallig nog een blok te koop staan?

Alvast bedankt!
Gr Jelle
User avatar
w200
Posts: 176
Joined: 08 Jun 2007, 23:03
Location: westkapelle

Re: Ombouw naar 440

Post by w200 »

Hoi
Je moet dan wel een bigblock bak hebben
w200
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Ombouw naar 440

Post by JWtje »

Gewoon turbo erop.
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Ombouw naar 440

Post by JaapMopar »

In mijn W200 ligt een 440. Je moet inderdaad een bigblock bak hebben. Zijn moeilijk te vinden hier ;)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
jellew200
Posts: 4
Joined: 09 Oct 2017, 19:15

Re: Ombouw naar 440

Post by jellew200 »

JaapMopar wrote: 16 Oct 2017, 17:00 In mijn W200 ligt een 440. Je moet inderdaad een bigblock bak hebben. Zijn moeilijk te vinden hier ;)
Hoi jaap, Watvoor type bak is dat dan precies?
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Ombouw naar 440

Post by JaapMopar »

Weet niet of daar een typenaam aan vast zit. Weet alleen dat de 727 torqueflight een small block of een big block boutpatroon heeft. Misschien is een gewone bb bak aan te passen naar een 4x4 bak, zover gaat m'n kennis niet ;)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Ombouw naar 440

Post by JWtje »

Je kan het achterste gedeelte of zelfs de gehele zooi aan ingewanden van de SB 727 overbouwen naar een BB 727 zodat je tussenbak er weer op past. Dus in principe heb je alleen een lege bigblock 727 casing zonder staartstuk nodig en je oude bak. Maar ik zou nog steeds eerder een turbo op een 318 bouwen. Heeft Alain toen ook gedaan en die reed met zijn 318(of 360) met 4 rokende super swampers weg als ie alleen al naar zijn gaspedaal keek.
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: Ombouw naar 440

Post by boyanka »

Klinkt wel interessant een turbo
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Ombouw naar 440

Post by BigBlockMopar »

Turbo's zijn best leuke dingen. Goede manier om power te maken, alleen jammer dat de motorruimte er dan helemaal als een olieraffinaderij uit gaat zien met al die buizenparade. Leuk voor loodgieters.

JW, je weet zeker niemand die zo'n turbo-geval te koop heeft... :)
jellew200
Posts: 4
Joined: 09 Oct 2017, 19:15

Re: Ombouw naar 440

Post by jellew200 »

JWtje wrote: 17 Oct 2017, 14:00 Je kan het achterste gedeelte of zelfs de gehele zooi aan ingewanden van de SB 727 overbouwen naar een BB 727 zodat je tussenbak er weer op past. Dus in principe heb je alleen een lege bigblock 727 casing zonder staartstuk nodig en je oude bak. Maar ik zou nog steeds eerder een turbo op een 318 bouwen. Heeft Alain toen ook gedaan en die reed met zijn 318(of 360) met 4 rokende super swampers weg als ie alleen al naar zijn gaspedaal keek.
Oké dus turbo erop is ook wel aantrekkelijk dan misschien. Zijn daar kits voor?
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Ombouw naar 440

Post by JWtje »

Daar zijn geen kits voor en vraagt ook wel enige kennis om dit er op te knutselen. Alain is nog maar weinig op dit forum maar mocht hij een paar foto's van zijn W200 kunnen posten dan krijg je wel een idee van het verhaal.
Hier z'n joetube https://www.youtube.com/user/alainsstreetmachine Heeft ook een twin turbskies Dodge Dart
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Ombouw naar 440

Post by Crash »

Supercharger erop torquestorm kant-en klare kit
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Dikkiedik
Posts: 101
Joined: 19 Oct 2007, 20:03
Location: Obdam

Re: Ombouw naar 440

Post by Dikkiedik »

Hier ook nog een linkje van iemand die een turbo op zij w200 had gebouwd.
http://ramchargercentral.com/mopar-truc ... -w200/150/
Een 408 stroker is natuurlijk ook nog een optie..... :D
'77 W200, 360, D60 Front&Rear, no deadline...
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Ombouw naar 440

Post by challenger72 »

ja,een 408 ramt ook lekker
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Ombouw naar 440

Post by blade »

BigBlockMopar wrote: 17 Oct 2017, 22:18 Turbo's zijn best leuke dingen. Goede manier om power te maken, alleen jammer dat de motorruimte er dan helemaal als een olieraffinaderij uit gaat zien met al die buizenparade. Leuk voor loodgieters.
Doesn't look too bad in my opinion. :)
Attachments
17626621_10206676384787366_1114617537536952215_n.jpg
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Post Reply