A518 automaat

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
b350maxi
Posts: 65
Joined: 02 Nov 2016, 14:04

A518 automaat

Post by b350maxi »

Hallo allen,

Even jullie mening over of het de investering waard is. Ik sta op het punt om een a518 RH automaat in te laten bouwen (bij TransM) in mijn Dodge B350 maxi waar nu een 727 inzit. Wij reizen veel met de Dodge, 2 maanden geleden nog een trip naar de Lofoten gemaakt :yeah: Volgende maand staat er weer een reis voor de boeg, dus een overdrive is wel echt noodzakelijk, aangezien ik wel fatsoenlijk 120 km/h wil rijden. Wat zijn jullie ervaringen met deze bak? Hij komt onder een 360 die licht getuned is op koppel onderin (650 CFM carb, Edelbrock intake + nokkenas).
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: A518 automaat

Post by BigBlockMopar »

Ik rij dagelijks met zo'n transmissie in mijn '73 Dart en zou niet meer zonder willen.
Die extra versnelling maakt snelweg rijden een stuk plezieriger als je met normale toerentallen het verkeer kan bijhouden of inhalen.
Ik ben meer van inhalen :)
b350maxi
Posts: 65
Joined: 02 Nov 2016, 14:04

Re: A518 automaat

Post by b350maxi »

Het is ff een investering, maar zo te horen de moeite dus :yeah: ik neem aan deze bakken wel wat vemogen kunnen hebben? Meer een beetje voor later als het blokje aan de beurt is.
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: A518 automaat

Post by boyanka »

Ik heb er zelf een a500 in zitten en bevalt prima op de snelweg
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: A518 automaat

Post by Dickdale »

Ik heb nog een 518 RH liggen die ik wil gaan inbouwen op mijn 440. Hiervoor zal ik de bellhousing moeten vervangen om het pas te maken. Al dit werk lijkt mij de moeite waard omdat het toerental zal dalen bij snelweg gebruik vanwege de extra versnelling. Daarnaast heeft de bak ook een lock-up functie. Het is in feite een bak met 4,5 versnelling ipv 3. Het andere voordeel is dat de tunnel bijna niet hoeft worden aangepast. De cardan moet wel worden ingekort en ik moet nog een andere transmount maken. Maar het lijkt mij zeer de moeite waard.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: A518 automaat

Post by BigBlockMopar »

Six-Pack heeft zo'n A518 met bigblock-bellhousing liggen. Misschien valt er wat te regelen icm inlevering van je huidige A518?
Post Reply