727 probleem

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
mopargek
Posts: 217
Joined: 22 Oct 2007, 21:05
Location: Nijlen

727 probleem

Post by mopargek »

Mijn 727 bak gaat niet meer in 3e versnelling.
Olie is op peil en kickdown is correct afgesteld. Hij schakelt wel zoals het moet naar 2e maar wil absoluut niet naar 3e.
Is destijds gereviseerd door Ted van six pack. Ik heb ongeveer 500km gereden met de bak en heeft altijd goed geschakeld tot vorige week.
Motor is een 451ci en stock converter.
Wat kan hier het probleem van zijn?
Dodge Challenger R/T '70 451ci
Dodge Challenger '70 170ci 3speed 1 of 24
Dodge Challenger '71
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 727 probleem

Post by BigBlockMopar »

Wellicht is het schakelmechaniek verlopen of iets veranderd.
Schakellinkage (niet kickdown) losgooien, achterwielen omhoog, Transmissie-schakellever op middelste stand zetten en auto laten opschakelen en kijken of ie dan wel 2x wil opschakellen.
User avatar
mopargek
Posts: 217
Joined: 22 Oct 2007, 21:05
Location: Nijlen

Re: 727 probleem

Post by mopargek »

Ik heb dit tijdens het rijden geprobeerd. Elke keer voorzichtig geduwd tot hij in neutral kwam maar schakelde niet op. En ook van D naar 2.
Dodge Challenger R/T '70 451ci
Dodge Challenger '70 170ci 3speed 1 of 24
Dodge Challenger '71
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 727 probleem

Post by Dickdale »

hij schakelt goed in zijn achteruit zonder bijgeluiden?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 727 probleem

Post by JWtje »

Kickdown kan te straks zitten.
2-3 governor valve kan vast zitten.
Kickdown band kan te strak afgesteld zijn.

Aangezien hij het wel goed gedaan heeft zal de oorzaak niet in je kickdown band zitten verwacht ik.

Ik zou je kickdown iets losser zetten en dan proberen. Daarna zou ik het pas in je governor zoeken. Bak kan in ieder geval blijven zitten.
User avatar
mopargek
Posts: 217
Joined: 22 Oct 2007, 21:05
Location: Nijlen

Re: 727 probleem

Post by mopargek »

Geen geluiden in achteruit, achteruit werkt ook zoals het moet.
Kickdownkabel zit zeker niet te strak. Dit was het eerste dat ik dacht dat de oorzaak was. Maar Helaas...
Dus best naar de governor valve kijken?
Dodge Challenger R/T '70 451ci
Dodge Challenger '70 170ci 3speed 1 of 24
Dodge Challenger '71
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 727 probleem

Post by JWtje »

Of 2-3 shift valve
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: 727 probleem

Post by challenger72 »

Ik heb t zelfde probleem,ik ga eerst de kickdownband opnieuw afstellen.Zit die stelschroef achter het bakfilter of zit ie links buitenop het huis?
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: 727 probleem

Post by challenger72 »

en hoe stel je die ook alweer af?
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 727 probleem

Post by Dickdale »

challenger72 wrote: 07 Jan 2019, 21:20 en hoe stel je die ook alweer af?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: 727 probleem

Post by challenger72 »

Ha dit is handig maar 72 inch pounds hoeveel newton meters is dat?
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: 727 probleem

Post by challenger72 »

o gevonden 8,134 nm
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: 727 probleem

Post by challenger72 »

bedankt,ik heb de boel goed afgesteld en nu gaat ie weer naar de derde trap dus dat is mooi
Post Reply