Ik heb nog een 360 liggen uit 1984 en een 318 magnum.
Kan ik de koppen van de magnum op de 360 zetten en er op deze manier meer vermogen verkrijgen?
vraagje 360 cu
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: vraagje 360 cu
Meer compressie in ieder geval, als de 318 koppen een 'closed chamber' hebben.
Meer vermogen niet speciaal, aangezien 318 koppen meestal kleinere poorten hebben dus de flow kunnen hinderen bij hoge toerentallen.
Maar in een bus heb je meer aan koppel dan vermogen dus het kan een verbetering zijn.
Meer vermogen niet speciaal, aangezien 318 koppen meestal kleinere poorten hebben dus de flow kunnen hinderen bij hoge toerentallen.
Maar in een bus heb je meer aan koppel dan vermogen dus het kan een verbetering zijn.
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: vraagje 360 cu
Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar kijk even goed hoe de kop geolieed wordt.
Staat me iets van bij dat de tuimelaars van magnum koppen via de stoterstangen geolied worden ipv oliekanalen in de kop.
Groeten, Remco
Staat me iets van bij dat de tuimelaars van magnum koppen via de stoterstangen geolied worden ipv oliekanalen in de kop.
Groeten, Remco
Re: vraagje 360 cu
Ik kijk zowiezo of de olie kanalen overeen komen. Het is gewoon een ideetje om iets meer uit het blokje te halen.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85