Remmen probleem

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Mr. Lee
Posts: 326
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Remmen probleem

Post by Mr. Lee »

Ik heb een probleem met de remmen en hoor graag wat jullie er van denken.

Als de motor niet draait, en ik trap het rempedaal in, dan voelt dit gewoon goed, korte slag en pedaal hard.
Maar als ik de motor start dan zakt het pedaal een stuk dieper tot bijna op de bodem. Remmen gaat nog gewoon goed overigens.

Heb de remblokken gecontroleerd, deze zijn niet nieuw maar ongeveer op de helft dus dat is het niet.
Dekseltje van de remcilinder eraf gehaald en daar gaat het niet goed; voorste helft zit keurig vol, achterste helft aan de kant van de rembooster is bijna leeg. Dat er zo weinig remvloeistof in zit is natuurlijk al niet goed, maar bij geen van de wielen zie ik lekkage sporen.

Wat denken jullie? Rembooster intern lek of zo? Heb ook nog ff onder het dashboard gekeken maar daar zie ik ook niets lekken bij de rembooster.
Ik zal morgen in ieder geval de remvloeistof ff vullen weer; welke moet ik hebben? Is voor de 69-er Charger.

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Remmen probleem

Post by BigBlockMopar »

Even de 4 moertjes los draaien van de HRC en kijken of het daar achter/tussen nat is van de remvloeistof.
Hoeven de leidingen niet voor los uiteraard en is snel te doen.
Als niemand er ooit remvloeistof op siliconenbasis in heeft gedaan dan is Dot 4 is prima, of 5.1 kan ook. Maar geen Dot 5, dat is juist siliconen remvloeistof.
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Remmen probleem

Post by challenger72 »

dot 3,ik denk dat de hrc niet goed is,interne lekkage
User avatar
Mr. Lee
Posts: 326
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Re: Remmen probleem

Post by Mr. Lee »

BigBlockMopar wrote:Even de 4 moertjes los draaien van de HRC en kijken of het daar achter/tussen nat is van de remvloeistof.
Als ik daar remvloeistof aantref, wat is er dan stuk?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Remmen probleem

Post by BigBlockMopar »

Een seal van de hoofdremcylinder.
Er zijn revisiesets voor verkrijgbaar, maar al naar gelang van de gehele staat is vervanging meestal simpeler.
User avatar
Mr. Lee
Posts: 326
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Re: Remmen probleem

Post by Mr. Lee »

BigBlockMopar wrote:Een seal van de hoofdremcylinder.
Er zijn revisiesets voor verkrijgbaar, maar al naar gelang van de gehele staat is vervanging meestal simpeler.
OK duidelijk verhaal.

Vervangen van de hoofdremcylinder moet toch nog steeds, want ik heb er nu ééntje op zitten die voor rondom trommelremmen is, maar ik heb voorop schijfremmen zitten. En verdwijnt de remvloeistof nu de booster in? Komt dat dan wel goed of kan dat geen kwaad?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Remmen probleem

Post by BigBlockMopar »

Of het lekt eronder weg of het wordt naar binnen gezogen. Wordt alles niet beter van als dat het geval is :)
User avatar
Mr. Lee
Posts: 326
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Re: Remmen probleem

Post by Mr. Lee »

BigBlockMopar wrote:Of het lekt eronder weg of het wordt naar binnen gezogen. Wordt alles niet beter van als dat het geval is :)

Haha, nou duidelijk. Ik zie aan de buitenkant niets lekken dus zal de binnenkant dus zijn.

Nu is er te kust en te keur te koop aan HRC inclusief booster, iemand die een advies kan geven?

Heb nu een stock booster met een stock HRC voor rondom trommels. Ik zoek dus een HRC en booster combi geschikt voor remschijven voor en trommels achter en als het ff kan in dezelfde afmetingen zodat ik dezelfde remleiding zo weer in de HRC kan draaien. Bestaat zoiets?
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Remmen probleem

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Mr. Lee
Posts: 326
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Re: Remmen probleem

Post by Mr. Lee »

Post Reply