Ik heb een probleem met de remmen en hoor graag wat jullie er van denken.
Als de motor niet draait, en ik trap het rempedaal in, dan voelt dit gewoon goed, korte slag en pedaal hard.
Maar als ik de motor start dan zakt het pedaal een stuk dieper tot bijna op de bodem. Remmen gaat nog gewoon goed overigens.
Heb de remblokken gecontroleerd, deze zijn niet nieuw maar ongeveer op de helft dus dat is het niet.
Dekseltje van de remcilinder eraf gehaald en daar gaat het niet goed; voorste helft zit keurig vol, achterste helft aan de kant van de rembooster is bijna leeg. Dat er zo weinig remvloeistof in zit is natuurlijk al niet goed, maar bij geen van de wielen zie ik lekkage sporen.
Wat denken jullie? Rembooster intern lek of zo? Heb ook nog ff onder het dashboard gekeken maar daar zie ik ook niets lekken bij de rembooster.
Ik zal morgen in ieder geval de remvloeistof ff vullen weer; welke moet ik hebben? Is voor de 69-er Charger.
Remmen probleem
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Remmen probleem
Even de 4 moertjes los draaien van de HRC en kijken of het daar achter/tussen nat is van de remvloeistof.
Hoeven de leidingen niet voor los uiteraard en is snel te doen.
Als niemand er ooit remvloeistof op siliconenbasis in heeft gedaan dan is Dot 4 is prima, of 5.1 kan ook. Maar geen Dot 5, dat is juist siliconen remvloeistof.
Hoeven de leidingen niet voor los uiteraard en is snel te doen.
Als niemand er ooit remvloeistof op siliconenbasis in heeft gedaan dan is Dot 4 is prima, of 5.1 kan ook. Maar geen Dot 5, dat is juist siliconen remvloeistof.
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: Remmen probleem
Als ik daar remvloeistof aantref, wat is er dan stuk?BigBlockMopar wrote:Even de 4 moertjes los draaien van de HRC en kijken of het daar achter/tussen nat is van de remvloeistof.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Remmen probleem
Een seal van de hoofdremcylinder.
Er zijn revisiesets voor verkrijgbaar, maar al naar gelang van de gehele staat is vervanging meestal simpeler.
Er zijn revisiesets voor verkrijgbaar, maar al naar gelang van de gehele staat is vervanging meestal simpeler.
Re: Remmen probleem
OK duidelijk verhaal.BigBlockMopar wrote:Een seal van de hoofdremcylinder.
Er zijn revisiesets voor verkrijgbaar, maar al naar gelang van de gehele staat is vervanging meestal simpeler.
Vervangen van de hoofdremcylinder moet toch nog steeds, want ik heb er nu ééntje op zitten die voor rondom trommelremmen is, maar ik heb voorop schijfremmen zitten. En verdwijnt de remvloeistof nu de booster in? Komt dat dan wel goed of kan dat geen kwaad?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Remmen probleem
Of het lekt eronder weg of het wordt naar binnen gezogen. Wordt alles niet beter van als dat het geval is
Re: Remmen probleem
BigBlockMopar wrote:Of het lekt eronder weg of het wordt naar binnen gezogen. Wordt alles niet beter van als dat het geval is
Haha, nou duidelijk. Ik zie aan de buitenkant niets lekken dus zal de binnenkant dus zijn.
Nu is er te kust en te keur te koop aan HRC inclusief booster, iemand die een advies kan geven?
Heb nu een stock booster met een stock HRC voor rondom trommels. Ik zoek dus een HRC en booster combi geschikt voor remschijven voor en trommels achter en als het ff kan in dezelfde afmetingen zodat ik dezelfde remleiding zo weer in de HRC kan draaien. Bestaat zoiets?