Verschil 904

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Verschil 904

Post by Crash »

Ben aan het kijken naar een nieuwe torque converter.
Oog is gevallen op een TCI maar die geven aan dat ie alleen geschikt is voor 904 tussen 1972 en 1980.

Wat is het verschil met de 904 automaten tussen 68 en 72
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Verschil 904

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Verschil 904

Post by Crash »

Flinke lap text maar misschien dat ik eroverheen lees maar weet nog steeds niet wat het verschil is.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Verschil 904

Post by BigBlockMopar »

Ik weet niet hoe de 'reputatie' van TCI tegenwoordig eigenlijk is, maar in het verleden stond het eigenlijk voor Total Crap Inside.
Zou persoonlijk een ander merk uitkiezen.

Waarom wil je een andere convertor hebben?
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Verschil 904

Post by Crash »

Was beetje aan het brainstormen om een 1700 of 1800 stall te nemen aangezien de rest ook allemaal nieuw of vernieuwd word.
En dan zou balen als alles werkt maar m'n oude convertor mee kapt, gebeurt nooit maar bij mij helaas te vaak.

Maar bedankt lees heel veel mixed reviews over het goedkope segment van stall convertors, als het werkt werkt het goed maar een groot deel is gewoon crap.

2 jaar geleden heb ik al m'n beak gespoeld en converter ook is er enige manier qua inspectie waar je op moet letten als ik de boel weer installeer.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Ferry83
Posts: 72
Joined: 11 Apr 2013, 13:30
Location: Dordrecht

Re: Verschil 904

Post by Ferry83 »

Als je bij wijze van spreken 1500 stall had en er nieuw een nieuw fris blok in hebt liggen gaat je stall toch al een stuk omhoog? Of gaat dat niet op?Had een nieuwe holeshot converter van B&M. Betaal je nog steeds 500euro voor overigens. Ding kwam verrot uit de de doos. Binnen 200km olie donkerbruin en bak vol met troep. Nu gewoon de stock converter en sparen voor eentje van Coan of PTC. Geloof niet dat je er op moet bezuinigen..en er gewoon eentje specifiek voor je auto moet laten maken.
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger
Post Reply