Governer 904

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Gijs1968
Posts: 2
Joined: 03 May 2017, 17:04

Governer 904

Post by Gijs1968 »

Wie o wie..
Ik heb het volgende ivm bijgeluid tijdens langzaam rijden ( met het raam open ) ben ik gaan zoeken naar de oorzaak.
Uiteindelijk bij het staartstuk van de 904 versnellingsbak terecht gekomen.
Het lijkt dat de governer het geluid maakt, staart lager vernieuwd en wanneer governer verwijderd is geen bijgeluid waar te nemen als je aan de as draait.
Waarom de governer dit geluid maakt is me niet duidelijk ( vooral omdat ik de werking niet begrijp.. :hmmm: )

In mijn beleving zou wanneer de governer defect is of te weinig oliedduk zou krijgen best geluid kunnen gaan maken maar het schakelen van de bak is perfect !
Om nu te voorkomen dat na het wisselen van het staartlager weer iets vervang wat het storende geluid niet wegneemt wil ik het hier even voorleggen.
Iemand hier ervaring mee ?
Hoe werkt de governer nou precies ?
Iemand eventueel een goede governer in huis?

Groeten,

Gijs&
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: Governer 904

Post by boyanka »

Komt vaker voor dat de kopelomvormer een zoemend geluid maakt. Niets verontrustends
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Governer 904

Post by BigBlockMopar »

Mogen we nu eerst raden wat uberhaupt het geluid is dat je hoort en daarna pas waar het vandaan kan komen? :)
Gijs1968
Posts: 2
Joined: 03 May 2017, 17:04

Re: Governer 904

Post by Gijs1968 »

Was niet geheel duidelijk...
Of er een lager kapot is . een rammelend geluid welke toeneemt naarmate de snelheid verhoogd wordt of wanneer je de as ( naar versnellingsbak ) welke door t staartstuk gaat ronddraait. Wanneer de governer verwijdert is hoor je niets meer.

Groet Gijs
Post Reply