Elektrische Koelvin conversie

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Elektrische Koelvin conversie

Post by Crash »

Ben aan het uitzoeken om over te stappen op een elektrische koelvin.
Enig advies hierin?
Moet ik 1 grote of 2 kleine
welke temp sensor moet ik in m'n intake zetten of kan ik m'n bestaande de draad splitsen?

Oog is hierop gevallen vind het er wel leuk uitzien.
https://www.summitracing.com/parts/sum- ... /overview/

Grappige is bestel je het los is het 35 dollar goedkope ;)
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Elektrische Koelvin conversie

Post by Dickdale »

zorg voor een relais en een alumium shroud. 1 of twee maakt niet zoveel uit. Alleen stel dat er 1 kapot gaat, dan moet je hem zo aansluiten dat de andere het nog kan doen...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Ferry83
Posts: 72
Joined: 11 Apr 2013, 13:30
Location: Dordrecht

Re: Elektrische Koelvin conversie

Post by Ferry83 »

Die fan bij summit geeft 755cfm bij 14 ampere per stuk. Of 14amp bij 1510cfm, staat er weer lekker duidelijk bij. Is niet echt efficient lijkt me. Een goede mechanische fan zit geloof ik al een eind over de 2500cfm.

https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/ En zelf een shroud maken. Of gewoon fans op de sloop halen. De meeste 4 cilinder fans blazen al beter dan die hakkietakkie cpu koelers;)
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger
Post Reply