Moeilijk starten

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: Moeilijk starten

Post by B1cuda »

ARLI wrote:En jwtje heb nu een bmw 323i die sneller is dan jouw auto rob.
Ik lig er niet wakker van ar tenslotte blijft het gewoon een BMW :lol:en ik heb hem nog geen 10.6 op 1/4 mille zien doen :good: :lol:
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Moeilijk starten

Post by JWtje »

Heb begin van het jaar de absolute tegenpool van een Amerikaanse auto gekocht. Helemaal als je het ziet met het oogpunt van de periode 2de wereldoorlog. Een Duitse auto met een Japanse motor. Superslecht.

Voordat ik veel met Amerikaanse auto's aan de gang was heb ik veel auto's en motoren gehad waarmee ik op het circuit wat ging spelen en dat miste ik toch wel een beetje aan alle Mopars die ik in mijn leven gehad heb. Niet dat er geen Mopars meer terug komen in mijn speelgoedhoekje want daar heb ik ook alweer wat plannen voor gemaakt.

Ik heb nu een BMW E30 323i uit 1983 met een Toyota 2JZ GTE twin turbo erin die op iets meer turbodruk draait dan standaard. Ben nu bezig met een rolkooi, grotere intercooler en wat randapparatuur om van het voorjaar op nog wat hogere turbodruk te kunnen rijden. Uiteindelijke doel is een goede betrouwbare 600PK waarbij er vanaf 4000rpm op volle turbodruk gereden kan worden tot ca 9000rpm. Dit in een auto van ongeveer 1100 kg is best mooi. Super fijne wagen met een bizar goede wegligging die zelfs met het vermogen dat ie nu heeft gewoon 0,0 wielspin heeft dankzij de slicks. Behalve dan in het onderstaande filmpje maar dat kwam door de ongunstige gewichtsverdeling omdat Arjan achterin zat. Afgelopen zondag een dagje op de Nürburgring aan het vlammen geweest wat ook helemaal top was. Zou het liever in een Mopar doen maar dan moet je wel heel serieus veel koopcentjes investeren om iets te bouwen wat dit kan evenaren.


racetracker_2146269_30903k.jpg
Is denk ik mijn eerste off topic post die wel over auto's gaat hier.
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: Moeilijk starten

Post by B1cuda »

Dat is serieus spul :good:
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Moeilijk starten

Post by ARLI »

Ik denk dat de 1971 cuda wel naar Schagerbrug kan.
Ik werk met plezier.
Post Reply