Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Wie kan mij vertellen wat een beetje het gemiddelde verbruik is op gas van een dodge ram 1500 uit 2003 met een 5.9 blok.
Zit nu zo'n beetje rond de 1op2 a 1op3,lijkt me toch een beetje teveel....
MVG Pietje
Zit nu zo'n beetje rond de 1op2 a 1op3,lijkt me toch een beetje teveel....
MVG Pietje
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Wat voor spul van Impco heb je dr in zitten?
Grootste factor is je rijstijl en of je vooral op de buitenweg zit of in de bebouwde kom. Daarnaast kan het uitmaken of je een 4*4 of een 2*4 hebt, onderhoud van de wagen maakt ook veel uit (vooral ontstekingsdelen, luchtfilter)
Grootste factor is je rijstijl en of je vooral op de buitenweg zit of in de bebouwde kom. Daarnaast kan het uitmaken of je een 4*4 of een 2*4 hebt, onderhoud van de wagen maakt ook veel uit (vooral ontstekingsdelen, luchtfilter)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Is een gas instalatie van het type impv0001 verdAMPER eb met 130 liter onderbouw.
Alle kabels en elektra is net vervangen met een grote beurt bij aflevering.
Rijdt er voornamelijk binnen de bebouwde kom mee voor agrarisch gebruik.
MVG Piet
Alle kabels en elektra is net vervangen met een grote beurt bij aflevering.
Rijdt er voornamelijk binnen de bebouwde kom mee voor agrarisch gebruik.
MVG Piet
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Impv0001, ken ik niet, is dat een injectiesysteem?
1 op 3 binnen de bebouwde kom is trouwens niet direct zorgwekkend.
En kijk eens naar je luchtfilter en bougies, een grote beurt op de rekening is bij sommige bedrijven helaas net iets anders dan ook daadwerkelijk de dingen vervangen.
1 op 3 binnen de bebouwde kom is trouwens niet direct zorgwekkend.
En kijk eens naar je luchtfilter en bougies, een grote beurt op de rekening is bij sommige bedrijven helaas net iets anders dan ook daadwerkelijk de dingen vervangen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Nee is nog met een verdamper.
Zal morgen effe kijken naar me bougies en filters.
Kan dit zoveel schelen dan in het verbruik?
Bedankt voor snelle reactie.
MVG
Piet
Zal morgen effe kijken naar me bougies en filters.
Kan dit zoveel schelen dan in het verbruik?
Bedankt voor snelle reactie.
MVG
Piet
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Vooral een dichtgeslibt luchtfilter kan voor een vrij hoog verbruik zorgen.
Wat voor mixer heb je dr bij?
Wat voor mixer heb je dr bij?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Een storing in de motormanagment kan ook een hoog verbruik veroorzaken.
Als je foutcodelampje brand moet je dit eerst laten verhelpen
heb je trouwens niet gezien vandaag.
Arnout
Als je foutcodelampje brand moet je dit eerst laten verhelpen
heb je trouwens niet gezien vandaag.
Arnout
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
op de mixer staan nog wat nummers, zal waarschijnlijk een 300 of een 425 zijn. Of zet ff foto neer.pietje wrote:Geen idee waar kan ik dat aan zien
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
lampje brand niet meer arnoud.
Zal morgen effe langs komen om af te rekenen kwam er vandaag niet aan toe sorry.
Motor loopt nou weer perfect.
Zit een 300 serie mixer op en filter en bougies zijn idd nieuw dus daar kan het ook niet aan leggen.
MVG
Zal morgen effe langs komen om af te rekenen kwam er vandaag niet aan toe sorry.
Motor loopt nou weer perfect.
Zit een 300 serie mixer op en filter en bougies zijn idd nieuw dus daar kan het ook niet aan leggen.
MVG
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Op een Impco 300 mixer zitten 2 afstelmogelijkheden.
Eentje is de stationair-CO en een voor de CO onder belasting. Staionair is erg moeilijk af te stellen op deze mixers, zou ik dus aan de gasboer overlaten.
Maar de power-klep kan je wel makkelijk verstellen. Draai die telkens iets verder dicht, ga rijden, enz. totdat je merkt dat de auto iets inhoudt bij volle toeren, en dan een tikje verder open. Meer heb je niet nodig, zorgt niet voor vermogenswinst maar vaak wel voor onnodig hoog verbruik.
Eentje is de stationair-CO en een voor de CO onder belasting. Staionair is erg moeilijk af te stellen op deze mixers, zou ik dus aan de gasboer overlaten.
Maar de power-klep kan je wel makkelijk verstellen. Draai die telkens iets verder dicht, ga rijden, enz. totdat je merkt dat de auto iets inhoudt bij volle toeren, en dan een tikje verder open. Meer heb je niet nodig, zorgt niet voor vermogenswinst maar vaak wel voor onnodig hoog verbruik.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Het verbruik voor een goede motor is ongeveer 1 liter per uur per 3 pk.
Als je op de snelweg 100 km per uur rijdt en de motor moet 100 pk leveren om deze snelheid te houden dan is het verbruik:
100pk /3= 33liter.
afstand 100km /33 liter is 1 op 3.
Een moderne 4x4 heeft ongeveer 50 pk nodig om 100 km per uur te tijden.
Het verbruik is dan ongeveer 1 op 6.
De meeste IMPCO LPG installaties geven een arm mengesel bij hoog vermogen en een rijk mengsel bij laag vermogen.
Een goed afgestelde installatie levert een enigzinds arm mengsel bij laag vermogen en een rijker mengsel bij hoog vermogen.
Dit is niet af te stellen met de standaard regelschroeven.
Hiervoor moet je naar de specialist.
Hugo
Iwema LPG
Als je op de snelweg 100 km per uur rijdt en de motor moet 100 pk leveren om deze snelheid te houden dan is het verbruik:
100pk /3= 33liter.
afstand 100km /33 liter is 1 op 3.
Een moderne 4x4 heeft ongeveer 50 pk nodig om 100 km per uur te tijden.
Het verbruik is dan ongeveer 1 op 6.
De meeste IMPCO LPG installaties geven een arm mengesel bij hoog vermogen en een rijk mengsel bij laag vermogen.
Een goed afgestelde installatie levert een enigzinds arm mengsel bij laag vermogen en een rijker mengsel bij hoog vermogen.
Dit is niet af te stellen met de standaard regelschroeven.
Hiervoor moet je naar de specialist.
Hugo
Iwema LPG
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Dat wist ik niet.Sjak Brak wrote: Maar de power-klep kan je wel makkelijk verstellen. Draai die telkens iets verder dicht, ga rijden, enz. totdat je merkt dat de auto iets inhoudt bij volle toeren, en dan een tikje verder open. Meer heb je niet nodig, zorgt niet voor vermogenswinst maar vaak wel voor onnodig hoog verbruik.
Waar zit die dan?
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Hugo,
Jij zegt dat de meeste Impco's dus eigenlijk niet goed afgesteld staan (of kunnen worden), wat is dan een goede installatie voor mijn 440? ik ben er nog niet aan toe, maar ik heb nog niks geen LPG spul ervoor gekocht..
TIPJE von der MEISTER?
Jij zegt dat de meeste Impco's dus eigenlijk niet goed afgesteld staan (of kunnen worden), wat is dan een goede installatie voor mijn 440? ik ben er nog niet aan toe, maar ik heb nog niks geen LPG spul ervoor gekocht..
TIPJE von der MEISTER?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Ik rijd met mijn gekietelde 318 in mijn B200 ook nooit beter als 1 op 3,5 ongeveer op de snelweg.. als het goedkoop moet pak ik wel een andere auto..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
Naja zeg...os ben zuunig zeg...rij je al op LPG, zit je zelfs dan nog te klagen over het verbruik.
Nee geintje, moet natuurlijk gewoon goed zijn...
Nee geintje, moet natuurlijk gewoon goed zijn...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: Verbruik 5.9 op gas met impco installatie
IMPCO heeft wel goed spul maar het wordt beschouwd als een plug and play systeem.
Dit laatste is absoluut niet waar!
IMPCO werkt als een SU carburateur.
Om deze af te stellen heb je vele sproeiernaalden nodig.
Bij een IMPCO is dat een doorn.
Door middel van zijn vorm bepaalt de doorn wat bij welke belasting de mengverhouding is.
Als je geen onderdelen en/of onvoldoende kennis van deze LPG systemen hebt is de afstelling meestal pet.
En natuurlijk geldt dit dan ook voor het verbruik en de prestaties.
Soms wordt er een electronische lambdaregeling ingbouwd.
Ook deze is erg gevoelig voor de afstellingen.
Daarnaast worden vaak veel te kleine systemen ingebouwd.
Een beetje motor heeft al snel problemen met de IMPO 300 systemen.
Als je wat zoekt koop dan iets wat ook echt wat kan en bij een bedrijf met echte kennis van zaken.
Wij hebben Range Rovers met chevy blokken (5.0, 5.7, en LSI) met vormogens van 300 tot 400pk op LPG staan met een verbruik van 1 op 6 tijdens lange ritten bij snelheden van ongeveer 120 kmh.
Hugo
IwemaLPG
Dit laatste is absoluut niet waar!
IMPCO werkt als een SU carburateur.
Om deze af te stellen heb je vele sproeiernaalden nodig.
Bij een IMPCO is dat een doorn.
Door middel van zijn vorm bepaalt de doorn wat bij welke belasting de mengverhouding is.
Als je geen onderdelen en/of onvoldoende kennis van deze LPG systemen hebt is de afstelling meestal pet.
En natuurlijk geldt dit dan ook voor het verbruik en de prestaties.
Soms wordt er een electronische lambdaregeling ingbouwd.
Ook deze is erg gevoelig voor de afstellingen.
Daarnaast worden vaak veel te kleine systemen ingebouwd.
Een beetje motor heeft al snel problemen met de IMPO 300 systemen.
Als je wat zoekt koop dan iets wat ook echt wat kan en bij een bedrijf met echte kennis van zaken.
Wij hebben Range Rovers met chevy blokken (5.0, 5.7, en LSI) met vormogens van 300 tot 400pk op LPG staan met een verbruik van 1 op 6 tijdens lange ritten bij snelheden van ongeveer 120 kmh.
Hugo
IwemaLPG
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.