Lekkende oliepan 727 transmissie

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Summerboy
Posts: 158
Joined: 16 Jun 2007, 22:32

Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by Summerboy »

Je denkt hoe moeilijk kan het zijn, pakking er tussen en klaar. Nu al 3 keer los gehad, 2 pogingen met vloeibare pakking en 1 maal gewone pakking er tussen, het blijft maar lekken en niet steeds op dezelfde plek.. Iemand nog tips om de lekkag voorgoed op te lossen? ( en geen olie er in is geen oplossing ;) )
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by I.D.K. »

Kijk eerst is op een glazen plaat of de pan niet mega krom is. En als je hem gaat aandraaien probeer het met heel rustig aandraaien. Elke keer een stukje, volgende boutje, enz enz. Ook heb ik ergens gehoord om er een 2e pakking tussen te drukken maar dat was via mac guiyver.

Succes!!
User avatar
indy408
Posts: 67
Joined: 16 Jun 2007, 21:07

Re: Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by indy408 »

Na dat je de pan gecontroleerd hebt ook even kijken of het transmissiehuis waar de pan aan vast zit niet krom is. Ik ben ze wel eens tegengekomen waar er een afwijking inzat.
Bij een revisie werk ik het altijd bij met een lange vijl en dan steeds over 2 zijdes vijlen.

Verder zou ik de herbruikbare pakking gebruiken die ook voor een 48RE gebruikt wordt, deze lekt nooit en dan kun je de olie pan iets strakker aantrekken.

En liever niet teveel kit gebruiken, ik heb hier weleens een transmissie gehad daar hadden ze volgens mij een complete tube kit gebruikt, niet normaal meer zelfs in de pan lag het kit.


Gr

Martin
http://Www.TransM.nl
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by challenger72 »

boutjes aandraaien vanaf het midden naar buiten,anders gaat ie krom staan en dus lekken
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by JWtje »

Alles ontvetten.
Pakking aan beide zijden insmeren met Loctite pakkingverbeteraar.
Half uurtje laten drogen.
Pan monteren en handvast draaien, liefst met een schroevendraaier dat je net een klein beetje van die loctite tussen de bak en pan uit ziet komen.
Halfuurtje wachten en dan met een klein 1/4" rateltje handvast zetten. Niet te strak dus. Strak is alleen maar fijn als je .......
User avatar
Summerboy
Posts: 158
Joined: 16 Jun 2007, 22:32

Re: Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by Summerboy »

JWtje wrote:Alles ontvetten.
Pakking aan beide zijden insmeren met Loctite pakkingverbeteraar.
Half uurtje laten drogen.
Pan monteren en handvast draaien, liefst met een schroevendraaier dat je net een klein beetje van die loctite tussen de bak en pan uit ziet komen.
Halfuurtje wachten en dan met een klein 1/4" rateltje handvast zetten. Niet te strak dus. Strak is alleen maar fijn als je .......
Pfff allemaal gedaan en nog lekt het. Tijd voor een alu pan :letop:
User avatar
EDWIN
Posts: 830
Joined: 13 Jun 2007, 11:20
Location: Seutercity
Contact:

Re: Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by EDWIN »

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een nieuw alu pan van Summit liggen.
Dodge B 250 Lowtop, Plymouth Scamp, HD Heritage, HD Ironhead, HD 1200S, Triumph Bonneville, Triumph chop, Kwalijkzaki hardtail.
User avatar
Summerboy
Posts: 158
Joined: 16 Jun 2007, 22:32

Re: Lekkende oliepan 727 transmissie

Post by Summerboy »

Pan nu dicht alleen nog lekkage waar de fillertube de bak in gaat. Losgehaald en met vloeibare pakking er tussen weer gemonteerd. Kijken of dat helpt anders nieuwe O ring gaan zoeken.
Post Reply