Ombouwen slant6 naar V8.
-
- Posts: 12
- Joined: 21 May 2013, 19:01
Ombouwen slant6 naar V8.
Hallo,
Ik wil mijn polara '73 ombouwen van een slant 6 naar een V8. Na mijn mening begint het leven toch pas bij minimaal 8 cil. en boven de 5 ltr. Ik heb de slant 6 eruit liggen maar de motorsteunen liggen niet gelijk als van een V8. Wat kan en mag men hieraan doen? Zelf motorsteunen lassen op de goeie plek? Andere vooras?
Wie heeft voor mij een antwoord?
Hoor het graag.
Gr. Frank.
Ik wil mijn polara '73 ombouwen van een slant 6 naar een V8. Na mijn mening begint het leven toch pas bij minimaal 8 cil. en boven de 5 ltr. Ik heb de slant 6 eruit liggen maar de motorsteunen liggen niet gelijk als van een V8. Wat kan en mag men hieraan doen? Zelf motorsteunen lassen op de goeie plek? Andere vooras?
Wie heeft voor mij een antwoord?
Hoor het graag.
Gr. Frank.
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Er zijn engine swap kits te koop van het merk "shumacher" ik dacht dat manciniracing deze had liggen, maar misschien kun je het ook wel in NL kopen bij één van de sponsors. Sixpack, gooze o.i.d.
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
http://www.engine-swaps.com/
Voor een paar 100 ben je klaar niks geen gelas.
Voor een paar 100 ben je klaar niks geen gelas.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Als je zelf kan lassen dan is het snelste gewoon de bestaande motorsteun-brackets te verbouwen/verplaatsen zodat de bigblock steunen erin passen.
Dat mag gewoon verder, zolang het maar deudgelijk eruit ziet (en gedaan is).
Dat mag gewoon verder, zolang het maar deudgelijk eruit ziet (en gedaan is).
-
- Posts: 12
- Joined: 21 May 2013, 19:01
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Bedankt voor de info
We zijn gisteren de hele dag bezig geweest met het eruit halen van de slant 6 en het terug leggen van de V8.
De carterpan van het blok ligt wel op de stuurstang die van links naar rechts loopt.
Kun je hier een andere carterpan onder leggen?
Heb ook eens gekeken voor een swapkit wat opzich een goed idee is. Alleen heb ik nog geen set gevonden voor een C body '73.
Heb nu info gedaan bij Gooze.
Als ik een andere as neem is natuurlijk ook een optie. Heeft iemand zo'n as liggen?
We zijn gisteren de hele dag bezig geweest met het eruit halen van de slant 6 en het terug leggen van de V8.
De carterpan van het blok ligt wel op de stuurstang die van links naar rechts loopt.
Kun je hier een andere carterpan onder leggen?
Heb ook eens gekeken voor een swapkit wat opzich een goed idee is. Alleen heb ik nog geen set gevonden voor een C body '73.
Heb nu info gedaan bij Gooze.
Als ik een andere as neem is natuurlijk ook een optie. Heeft iemand zo'n as liggen?
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Je moet wel een midsump carterpan gebruiken.
Het blok komt uit een busje of truck dat past idd niet.
Het blok komt uit een busje of truck dat past idd niet.
-
- Posts: 12
- Joined: 21 May 2013, 19:01
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Wat voor blok is het? Carter van een 318 is bv anders dan van een 440.
Mbt de vooras, als je daarmee de dwarsbalk tussen de framerails bedoelt, volgens mij zit daar geen verschil in bij C-bodies, behalve dan de plaatsing van de motorsteunen.
Wat wel handig is, is ombouw naar schijven, mocht je voor nog trommels hebben.
Mbt de vooras, als je daarmee de dwarsbalk tussen de framerails bedoelt, volgens mij zit daar geen verschil in bij C-bodies, behalve dan de plaatsing van de motorsteunen.
Wat wel handig is, is ombouw naar schijven, mocht je voor nog trommels hebben.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- moparfryslan
- Posts: 740
- Joined: 08 Jun 2007, 12:48
- Location: nij beets
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
en een carterpan van een 318 is ook anders dan van een 360
dodge b250 maxivan
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
Dodge ram van hightop camper 1985
Dodge ram van royal se shorty 1985
patrick bakker
-
- Posts: 12
- Joined: 21 May 2013, 19:01
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Het is inderdaad een 318 blok,heb wel schijven zitten. Dus daar hoef ik niks aan te veranderen.
Op de site van Schumacher zegt men wel dat de K member aangepast moet worden om van een slant 6 naar een V8 om te bouwen. Dus ik moet altijd de motorsteunen omzetten om het blok te kunnen plaatsen.
Op de site van Schumacher zegt men wel dat de K member aangepast moet worden om van een slant 6 naar een V8 om te bouwen. Dus ik moet altijd de motorsteunen omzetten om het blok te kunnen plaatsen.
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Afhankelijk van de wagen is motorsteunen plaatsen minder werk dan crossmember vervangen. Alleen moet je dan wel zeker van je zaak zijn mbt uitlijnen van de aanddrijflijn, en goed kunnen lassen. Anders even zoeken naar een sloper met 8-cilinder?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 12
- Joined: 21 May 2013, 19:01
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Ja,lijkt me verstandiger om crossmember te vervangen.Heeft iemand iets liggen voor een 318 blok?
Last edited by dodge polara 1973 on 29 Jul 2014, 16:00, edited 1 time in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
Een '73 Polara is naar mijn idee nog altijd een C-body model... Die hebben niet van die losse K-membertjes die met 4 lullige boutjes vastzitten.
Een C-body 'subframe' is een gelast onderdeel wat helemaal naar de transmissie-crossmember gaat. Zoiets vervang je niet even snel opzich.
Al die moeite willen doen terwijl het aanpassen van 2 motorsteun-brackets veel minder werk is is niet echt 'handig'.
Een C-body 'subframe' is een gelast onderdeel wat helemaal naar de transmissie-crossmember gaat. Zoiets vervang je niet even snel opzich.
Al die moeite willen doen terwijl het aanpassen van 2 motorsteun-brackets veel minder werk is is niet echt 'handig'.
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Ombouwen slant6 naar V8.
BigBlockMopar wrote:Een '73 Polara is naar mijn idee nog altijd een C-body model... Die hebben niet van die losse K-membertjes die met 4 lullige boutjes vastzitten.
Een C-body 'subframe' is een gelast onderdeel wat helemaal naar de transmissie-crossmember gaat. Zoiets vervang je niet even snel opzich.
Al die moeite willen doen terwijl het aanpassen van 2 motorsteun-brackets veel minder werk is is niet echt 'handig'.
dat dacht ik ook al.
is ook bij mijn C-body zo, dan kun je beter de motorsteunen aanpassen op je bestaande frame.
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van