hallo
ik mis diverse koelgaten in de koppakking van m.n smallblock
klopt dit?
mvg ed
koelgaten koppakking?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: koelgaten koppakking?
Ja Ed, dat klopt.
De koppakking sluit diverse koelgaten af die niet noodzakelijk zijn. Tevens zitten er twee pennen asymetrisch in het onderblok, zodat de koppakking er maar op een manier op past. En deze zijn tevens om de kop op de juiste plek te krijgen/houden.
Hieronder zie je dat de waterpassages aan de voorzijde v.h. blok afgesloten worden door de koppakking.
Groeten, Remco
De koppakking sluit diverse koelgaten af die niet noodzakelijk zijn. Tevens zitten er twee pennen asymetrisch in het onderblok, zodat de koppakking er maar op een manier op past. En deze zijn tevens om de kop op de juiste plek te krijgen/houden.
Hieronder zie je dat de waterpassages aan de voorzijde v.h. blok afgesloten worden door de koppakking.
Groeten, Remco
Re: koelgaten koppakking?
remco
ga jij ook remdrukreduceer regelaar op je auto zetten?
ga jij ook remdrukreduceer regelaar op je auto zetten?
Ik werk met plezier.
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: koelgaten koppakking?
Hi, bedoel je een proportioning valve of een residual pressure valve?
Ik gebruik beide in de leiding naar de trommels achter. Beide van Wilwood. De prop. valve is zo'n combinatie proportioning valve/verdeler. De residual pressure valve is een 10psi exemplaar. (Daar de prop. valve de voorremmen verdeeld, kon ik het oem verdeel blokje verwijderen, de enige verdeler is de Wilwood prop. valve). Naar de schijven voor zit niets, daar de hrc hoger zit dan de schijven. Zo niet, dan zou je er een 2psi residual pressure valve in moeten zetten.
Wel belangrijk te vermelden, ik heb de remmen nog niet getest. Het systeem is wel lek en lucht vrij. Ik kan dus nog niet zeggen of het bevalt...
http://www.wilwood.com/MasterCylinders/ ... alves.aspx
Zo zit het bij mij: M'n website: http://www.crazysmopar.com/
Groeten, Remco
p.s. Na dit remleiding vernieuw klusje, ben ik tevens "Remleidng buig master de eerste"
Ik gebruik beide in de leiding naar de trommels achter. Beide van Wilwood. De prop. valve is zo'n combinatie proportioning valve/verdeler. De residual pressure valve is een 10psi exemplaar. (Daar de prop. valve de voorremmen verdeeld, kon ik het oem verdeel blokje verwijderen, de enige verdeler is de Wilwood prop. valve). Naar de schijven voor zit niets, daar de hrc hoger zit dan de schijven. Zo niet, dan zou je er een 2psi residual pressure valve in moeten zetten.
Wel belangrijk te vermelden, ik heb de remmen nog niet getest. Het systeem is wel lek en lucht vrij. Ik kan dus nog niet zeggen of het bevalt...
http://www.wilwood.com/MasterCylinders/ ... alves.aspx
Zo zit het bij mij: M'n website: http://www.crazysmopar.com/
Groeten, Remco
p.s. Na dit remleiding vernieuw klusje, ben ik tevens "Remleidng buig master de eerste"