Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by rolec »

Hi moparlovers,

Na heeeeel lang maar weer eens de hobby opgepikt.

Ik heb mijn Duster uit de schuur gehaald en ga hem klaar maken zodat ik deze zomer weer kan rijden.
ik heb echter een probleem met mijn automatenbak, Destijds de bak laten reviseren(500km oud nu) bij sixpack(belgie) maar heeft nooit lekker gedraaid. ik ben bang dat ik hem kapot draai als ik met de problemen blijf rijden dus nu eens kijken of ik zelf met hulp vanuit hier verholpen krijg.

bak spec's

904 torqueflite

11" breakaway converter TCI.
http://www.tciauto.com/tc/breakawayr-co ... 4-988html/

Revisiekit pro super TCI
http://www.tciauto.com/tc/904-pro-super ... 62-uphtml/

Probleem: De bak remt het motortoerental enorm af bij inschakelen D, 1 of 2 , zodra ik hem in de D zet remt de bak het motortoerental af met zo'n 900 RPM!!

Krijg het niet verholpen en weet ook niet waar ik het moet zoeken !! moet nu de motor 1600toeren laten draaien anders slaat die af bij inschakelen D.



Gr Robin
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by Texas »

Misschien iets: http://www.transm.nl/
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by Sjak Brak »

Weet je zeker dat dit aan de bak ligt, en niet aan de afstelling van de motor (of bv vacuumlek), is dat al uitgesloten?

Als je groot vacuumlek hebt oid, dan zal je toerental ook hard teruglopen als je de bak van P/N in D zet.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by Dickdale »

Deze man heeft er ook verstand van: http://link.marktplaats.nl/782927819
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by Texas »

Dickdale wrote:Deze man heeft er ook verstand van: http://link.marktplaats.nl/782927819
Is dezelfde als mijn link :)
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by rolec »

Allereerst thx voor alle reply.

Motor is een 360 met een purple cam stage 2, Motor is afgesteld bij sixpack te Belgie toendertijd(Ted) maar ook hij wist niet wat het probleem was. Als de bak in neutral draait is het blok af te stellen tot ongv 950/1000 rpm. Maar zodra dan de bak in D gezet word geeft hij een harde schok en motortoerental daalt meteen en is dan niet aan de gang te houden.
De motor is toen door ted op circa 1800rpm gesteld zodat hij bij het inschakelen van D tenminste niet afslaat!!(loopt dan circa 1000rpm) Door dit is er dan tenminste mee te rijden !!
Bijkomend nadeel je moet met twee voeten op de rem staan en zodra je de rem loslaat klimt automatisch het toerental naar de 1800rpm en zo'n 40kmh :O

Cam info:
Purple Shaft Hydraulic Camshaft & Lifter Kit
Chrysler 273, 318, 340, 360
Advertised Duration: 284°/284°
Centerline: 108°
Lift: .484"/.484"
RPM Range: 2800 to 6200

Ik denk echt dat het probleem in de bak zit misschien een of andere afstelling.. banden of modulator of iets??

Waarom denk ik dat:
Blok heeft eerder gelopen met een 4bak handgeschakeld en de problemen zijn gekomen na de ombouw van schakel naar automaat!

@sjak ik heb alle vacuum al gescheckt zowel als de intake(remreiniger) maar volgens mij geen vacuumlek ?!

Wat doet zo'n modulator in de bak? de mijne is adjustable volgens mijn papieren van TCI maar geen idee waar die zit en hoe die te stellen is?

greetz Robin.
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
User avatar
moparfrd
Posts: 854
Joined: 09 Jun 2007, 07:15
Location: Ridderkerk

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by moparfrd »

probleem zit m in de bak,deze staat niet goed afgesteld

Fred
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"


Duc M900S4

Puppy-Power.
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by rolec »

@moparfrd:
heej fred, wat kan ik waar stellen? Kun je iets meer info geven waar jij het zou zoeken?

greetzz
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by BigBlockMopar »

Wel vreemd dat een transmissie-probleem wordt opgelost met een belachelijke afstelling op de motor. Waarom is dat toen niet opgelost in België?

Enige wat ik me even kan voorstellen is dat de rembanden veels te strak staan afgesteld in de transmissie, of er zitten wat dingen goed fout geïnstalleerd. Zelf ben ik van mening dat TCI een merknaam is die ver van Mopar-transmissies weg moet blijven.
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by Crash »

moparfrd wrote:probleem zit m in de bak,deze staat niet goed afgesteld

Fred

Hier heb je een specialist die je absoluut kan helpen :happy:
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
indy408
Posts: 67
Joined: 16 Jun 2007, 21:07

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by indy408 »

Als je hem in de achteruit zet, remt hij de motor dan ook af? Of is het alleen de voorwaartse versnellingen?

Net wat Herman zegt, TCI laat nog wel eens een steekje vallen. De koppelomvormer lijkt me ook nog een verdachte. Kickdown band en low/reverse band zou kunnen maar dan staan die wel heel strak.

Echt onbegrijpelijk dat ze het opgeloste hebben door de motor 1800 rpm te laten draaien, dan weet je ook zeker dat er iets gaat afbreken tzt.







Gr

Martin
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by rolec »

Hi All,

@Martin, yep ook in de reverse remt hij de motor al lijkt het in mindere maten... toerenverlies is minder! En idd omdat ik dacht dat er tzt iets stuk zal gaan is de wagen stilgezet.

Jammer dat TCI zo slecht aangeschreven staat! Maar nu weinig aan te doen :( Het spul zit er allemaal in.
Bij mijn '37 Desoto zat hetzelfde spul(zonder converter) in de bak en dat werkte wel prima btw!?

Ik ben destijds een aantal keren terug geweest met de auto maar ze konden het probleem niet echt vinden! Ik vond het ook onbegrijpelijk dat ze deze oplossing boden, daar ik daarvoor altijd zonder problemen bij sixpack ben geweest en altijd heel tevreden over het werk en de service.
De auto is toen de stalling in gegaan en is er niet meer uit geweest :(

Na jaren heb ik er weer de zin in om aan het ding te werken, Door de ellende wat ik heb gehad en het geld wat het gekost heeft om hem om te bouwen(4 bak schakel-automaat) had ik de drive om er aan te werken helemaal verloren.

Volgende week haal ik hem uit de stalling en ga ik eens kijken hoe het er nu voorstaat? Ik probeer nu zoveel mogelijk tips en tricks en kennis te verzamelen zodat ik volgende week een beetje vooruit kan ;-)

i wished there was a Limbo die er verstand van had zodat we evt eens samen konden trouble shooten?

greetzz
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by JWtje »

Ik zou het in de converter zoeken. In ieder geval om te beginnen. De rembanden zijn het niet. Geen van de banden worden in zijn 1ste versnelling bekrachtigd tenzij er een low band apply kit in zit wat me sterk lijkt. En dan nog zou dat niet uit mogen maken aangezien er in de achteruit hetzelfde gebeurt en dan je low-reverseband bekrachtigd wordt.

Je hoeft het niet in de modulator te gaan zoeken of wat dan ook. Het gebeurt als de auto stil staat en je zet hem in welke versnelling dan ook toch? Dan staat alles in de bak stil behalve de oliepomp en de converter.

Kan ook een probleempje zijn in je valvebody. Heb bij een 727 eens gehad dat (denk ik want heb er toen een andere valvebody op gezet) de valvebody de 1 en de 2 aanstuurde. Maar in dat geval heb je pas problemen als je gaat rijden, niet als je stil staat.
Als dat gebeurt blokkeert de bak als het ware. Maar dan nog zou de koppelomvormer dat op moeten vangen.

Ik zou kijken of je van iemand een converter kan lenen. De omvormer heb je in een uur of 2.5 - 3 gewisseld als je een beetje peper in je hol stopt.
Ik geef het 90% kans dat je van de zomer een vuurkorf hebt van een TCI converter. Leuk, weet je ook hoe die er van binnen uit ziet.
Sterkte
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by JWtje »

EN, heb je hem al vervangen?
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by JWtje »

Was dat het?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by BigBlockMopar »

:happy:
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by rolec »

Hi Jwtje, Nee nog niet begonnen hahaha.. Volgende week een begin maken. Ik heb de standaard converter ook nog dus zal die er eens inhangen. En zal een topic aanmaken in onderdelen gezocht of er iemand een gebruikte stall converter heeft voor weinig?!

greetzz
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by rolec »

Baaj the weej... is zo'n converter te repareren?? Lijkt me dat dat goedkoper is als een nieuwe?
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
drperformance
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2009, 10:20

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by drperformance »

hoy rolec ik zou eerst kijken motor vacum en cranking comp voor ik zo veel werk gadoen anders even bellen
0652447528 leg ik het uit oke.
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by Rebel »

Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar weken. Bij mij zit er ongeveer 600 toeren verschil in. Dat doet hij alleen als de motor goed op temperatuur is. Zelf heb ik een standaard 904. Ben benieuwd wat de uitkomst bij jou is.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by PostMan »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Image
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
rolec
Posts: 370
Joined: 08 Jun 2007, 23:10
Location: The south...
Contact:

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by rolec »

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Wished i never converted it to an automatic ...



Stupid me :smack:




:lol:
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
Jensen
Posts: 22
Joined: 20 Mar 2014, 16:40

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by Jensen »

Wel eens gehoord van De Bakmakker in Ouwsterhaule? Perfekt! Doet het "erbij", dwz naast de dagelijkse baan en weet, voor zover ik dat kan beoordelen, heel veel van torqueflite bakken
User avatar
duster440
Posts: 865
Joined: 07 Jun 2007, 23:49

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by duster440 »

bel dan, eikel.....

;)
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..

You can't fix stupid.....
User avatar
moparfrd
Posts: 854
Joined: 09 Jun 2007, 07:15
Location: Ridderkerk

Re: Automaatbak vraagje .. zijn er nog specialisten?

Post by moparfrd »

Ja dat zeg ik bel gewoon.
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"


Duc M900S4

Puppy-Power.
Post Reply