727 Upgrade

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Ralfcoronet67
Posts: 44
Joined: 19 Jul 2012, 08:36
Location: Avenhorn

727 Upgrade

Post by Ralfcoronet67 »

Iemand ervaring met het upgraden van een 727 automaat?
Rij nu nog met redelijk standaard 318 maar hier komt verandering in en wil voor die tijd mijn bak klaar hebben, shiftkit etc.
Als iemand hier ervaring mee heb goede of slechte hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Ralf.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 727 Upgrade

Post by Sjak Brak »

Leestip:

Image
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Henri
Posts: 616
Joined: 03 Jan 2012, 13:18
Location: Flevo Polder

Re: 727 Upgrade

Post by Henri »

Ik zag namelijk op Ebay van die upgrate kitje voor bij komen.

Is dit wat en wat zijn de voordelen.

Image
Beware of Flying DRIVESHAFTS! :OO
User avatar
moparfrd
Posts: 854
Joined: 09 Jun 2007, 07:15
Location: Ridderkerk

Re: 727 Upgrade

Post by moparfrd »

NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!

Geen B&M shit

Neem TRANS-GO

http://transgoonline.com/products.php?c ... rent_id=29

Fred.
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"


Duc M900S4

Puppy-Power.
User avatar
w200
Posts: 176
Joined: 08 Jun 2007, 23:03
Location: westkapelle

Re: 727 Upgrade

Post by w200 »

werken die niet fred??

gr ed
w200
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: 727 Upgrade

Post by Rebel »

Ik zat er ook aan te denken om zo'n set te kopen. Is het verschil echt beter met orgineel? wie heeft hier ervaring mee?
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: 727 Upgrade

Post by Gijs »

Dit werkt gewoon wel, afhankelijk van de kit en wat je wil. ik heb niet het idee dat er veel sneller wordt geschakeld wel harder en lomper. Ook kan je het overschakel punt hoger zetten bij een hoger RPM. Ook kan je met deze kits je bak handmatig zetten dan schakelt de bak alleen nog handmatig. Ook een optie die ik heb is terugschakelen bij elke snelheid. Let op je kan dan ook met een te hoog toerental terugschakelen wat bakschade geeft. voor aanpassingen en veranderingen moet wel elke keer de bak los soms is het ook permanent een gaatje boren of wat wegvijlen.


Als je handmatig wil dan zou ik een reverse pattern valve body kopen.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 727 Upgrade

Post by Sjak Brak »

Gijs wrote:Dit werkt gewoon wel, afhankelijk van de kit en wat je wil. ik heb niet het idee dat er veel sneller wordt geschakeld wel harder en lomper.
De schakelmomenten zijn (bij een goede kit) wel korter, vooral omdat de overlap tussen de versnellingen korter is. Dit voelt afhankelijk van de kit dan wat schokkerig aan, en sommige kits zijn niet geschikt om comfortabel mee te cruisen omdat deellast-schakelmoment ook een klap geeft.

Sommige kits zorgen helemaal niet voor verbetering in schakelen maar geven alleen een klap bij overschakelen (B&M staat hierom bekend) voor het "high performance gevoel" :foei:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Ralfcoronet67
Posts: 44
Joined: 19 Jul 2012, 08:36
Location: Avenhorn

Re: 727 Upgrade

Post by Ralfcoronet67 »

Heren,

Bedankt voor de reacties!
Ik ga voor de Transgo Tf-2 + dieper olie carter meer olie minder heet :letop:
En verder de nodige revisie + modificaties.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 727 Upgrade

Post by Sjak Brak »

Let ook ff op welke materialen je gebruikt bij de revisie, scheelt niet zoveel in kostprijs of je standaard of verbeterd spul gebruikt. Verder is extern (extra) bakkoelerje aan te raden,
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
moparfrd
Posts: 854
Joined: 09 Jun 2007, 07:15
Location: Ridderkerk

Re: 727 Upgrade

Post by moparfrd »

Goeie tips Jack!!!!

Fred
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"


Duc M900S4

Puppy-Power.
Ralfcoronet67
Posts: 44
Joined: 19 Jul 2012, 08:36
Location: Avenhorn

Re: 727 Upgrade

Post by Ralfcoronet67 »

Nogmaals bedankt!

Dat gaat gebeuren en wat betref t de extra oliekoeler de carter (TCI 128000) geeft al extra koeling en de oliekoeler ga ik plaatsen zodra er ook extra pk's in komen. Nu nog een beetje overbodig met de 318 denk ik (al rubbert deze ook lekkere weg) :yeah:

De bak gaat morgen naar sixpack.
Post Reply