Iemand ervaring met het upgraden van een 727 automaat?
Rij nu nog met redelijk standaard 318 maar hier komt verandering in en wil voor die tijd mijn bak klaar hebben, shiftkit etc.
Als iemand hier ervaring mee heb goede of slechte hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Ralf.
727 Upgrade
Re: 727 Upgrade
Leestip:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 727 Upgrade
Ik zag namelijk op Ebay van die upgrate kitje voor bij komen.
Is dit wat en wat zijn de voordelen.
Is dit wat en wat zijn de voordelen.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
Re: 727 Upgrade
NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Geen B&M shit
Neem TRANS-GO
http://transgoonline.com/products.php?c ... rent_id=29
Fred.
Geen B&M shit
Neem TRANS-GO
http://transgoonline.com/products.php?c ... rent_id=29
Fred.
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"
Duc M900S4
Puppy-Power.
Duc M900S4
Puppy-Power.
Re: 727 Upgrade
Ik zat er ook aan te denken om zo'n set te kopen. Is het verschil echt beter met orgineel? wie heeft hier ervaring mee?
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: 727 Upgrade
Dit werkt gewoon wel, afhankelijk van de kit en wat je wil. ik heb niet het idee dat er veel sneller wordt geschakeld wel harder en lomper. Ook kan je het overschakel punt hoger zetten bij een hoger RPM. Ook kan je met deze kits je bak handmatig zetten dan schakelt de bak alleen nog handmatig. Ook een optie die ik heb is terugschakelen bij elke snelheid. Let op je kan dan ook met een te hoog toerental terugschakelen wat bakschade geeft. voor aanpassingen en veranderingen moet wel elke keer de bak los soms is het ook permanent een gaatje boren of wat wegvijlen.
Als je handmatig wil dan zou ik een reverse pattern valve body kopen.
Als je handmatig wil dan zou ik een reverse pattern valve body kopen.
Re: 727 Upgrade
De schakelmomenten zijn (bij een goede kit) wel korter, vooral omdat de overlap tussen de versnellingen korter is. Dit voelt afhankelijk van de kit dan wat schokkerig aan, en sommige kits zijn niet geschikt om comfortabel mee te cruisen omdat deellast-schakelmoment ook een klap geeft.Gijs wrote:Dit werkt gewoon wel, afhankelijk van de kit en wat je wil. ik heb niet het idee dat er veel sneller wordt geschakeld wel harder en lomper.
Sommige kits zorgen helemaal niet voor verbetering in schakelen maar geven alleen een klap bij overschakelen (B&M staat hierom bekend) voor het "high performance gevoel"
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 44
- Joined: 19 Jul 2012, 08:36
- Location: Avenhorn
Re: 727 Upgrade
Heren,
Bedankt voor de reacties!
Ik ga voor de Transgo Tf-2 + dieper olie carter meer olie minder heet
En verder de nodige revisie + modificaties.
Bedankt voor de reacties!
Ik ga voor de Transgo Tf-2 + dieper olie carter meer olie minder heet
En verder de nodige revisie + modificaties.
Re: 727 Upgrade
Let ook ff op welke materialen je gebruikt bij de revisie, scheelt niet zoveel in kostprijs of je standaard of verbeterd spul gebruikt. Verder is extern (extra) bakkoelerje aan te raden,
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 727 Upgrade
Goeie tips Jack!!!!
Fred
Fred
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"
Duc M900S4
Puppy-Power.
Duc M900S4
Puppy-Power.
-
- Posts: 44
- Joined: 19 Jul 2012, 08:36
- Location: Avenhorn
Re: 727 Upgrade
Nogmaals bedankt!
Dat gaat gebeuren en wat betref t de extra oliekoeler de carter (TCI 128000) geeft al extra koeling en de oliekoeler ga ik plaatsen zodra er ook extra pk's in komen. Nu nog een beetje overbodig met de 318 denk ik (al rubbert deze ook lekkere weg)
De bak gaat morgen naar sixpack.
Dat gaat gebeuren en wat betref t de extra oliekoeler de carter (TCI 128000) geeft al extra koeling en de oliekoeler ga ik plaatsen zodra er ook extra pk's in komen. Nu nog een beetje overbodig met de 318 denk ik (al rubbert deze ook lekkere weg)
De bak gaat morgen naar sixpack.