hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Mopar-J
Posts: 22
Joined: 12 Jun 2007, 23:48
Location: Oisterwijk
Contact:

hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Mopar-J »

Volgende probleem,

mijn 300 ligt wat laag, er komt een nieuwe gastank in (helaas maar 90 liter) maar dan komt hij nog lager te liggen.
mijn idee hijackers eronder iets oppompen en staan weer op hoogte.
Wie heeft hier een mening over mbt bv. toch hulpveren erbij etc etc....

mocht iemand nog hijackers hebben liggen of goed adres weten hoor ik het graag.

alvast bedankt

Jeroen
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful
dodge charger 1968
plymouth road runner 1969
buick le sabre custom coupe 1972
GMC Camper 1973, eleganza 26ft
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Sjak Brak »

Hijackers zou ik zeker niet doen. Die dingen zijn leuk om een klein autootje zoals een camaro ofeen charger een duitse look te geven, maar een beetje serieus gewicht kunnen ze niet aan. Een vorige eigenaar had ze ook onder mijn hok gezet, in no time waren het geknakte frikandellen...

Coilover springs zullen de kont van je wagen 2 tot 4 cm hoger zetten.

Andere moegiljkheid zijn airbags, soort rubberen ballonnen zoals ook vrachtwagens met niveauregeilng dat hebben.

EN al overwogen de bladveren te later herstellen cq ze te vervangen? (duurste maar wel beste oplossing)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Mopar-J
Posts: 22
Joined: 12 Jun 2007, 23:48
Location: Oisterwijk
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Mopar-J »

sjak,

volgende probleem, waar haal ik goede coils ......

;)
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful
dodge charger 1968
plymouth road runner 1969
buick le sabre custom coupe 1972
GMC Camper 1973, eleganza 26ft
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by BigBlockMopar »

Met Coilover-springs bedoeld Sjak eigenlijk Coilover-Shocks, of Hulp-schokbrekers.
Ik heb ze ook onder m'n convertible zitten.
De meeste US-parts-boeren kunnen dit wel leveren.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Sjak Brak »

Idd, tis nog vroeg :oops:

Coilover shocks zijn idd bijna overal wel te krijgen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Fury
Posts: 1219
Joined: 08 Jun 2007, 13:57

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Fury »

Komen die ipv of bij de schokbrekers te zitten ? :?
NYer 4 drs htp 1974,Buick Electra 225 coupe 1968,Fury 1970,Imperial coupe 1973, Dodge RamVan 1979,NYer 4 drs sedan 1973,Chevrolet c10 stepside 1972,NYer 4 drs htp 1970&1972,Cordoba 1979,300 4drs htp 1970,Dodge D100 1975(<<EXen).300 coupe 1969.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by BigBlockMopar »

Image
User avatar
Mopar-J
Posts: 22
Joined: 12 Jun 2007, 23:48
Location: Oisterwijk
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Mopar-J »

Top, iemand idee ergens in de buurt van tilburg waar te halen.
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful
dodge charger 1968
plymouth road runner 1969
buick le sabre custom coupe 1972
GMC Camper 1973, eleganza 26ft
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Sjak Brak »

Ik denk in Lommel of in Vlijmen ;)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Road runner
Posts: 1039
Joined: 09 Jun 2007, 23:57
Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Road runner »

Vergeet je knip niet, die dingen zijn meestal nogal prijzig.... :( Je kan volgens mij beter aan pascal, jw of rik vragen of ze een setje nieuwe bladveren in een container proppen die deze kant op komt, dan ben je denk ik het goedkoopst af. Bij summit ofzo kosten die bladveren heavy duty, volgens mij iets van rond de 150 Dollar per stuk. Meestal moet je de dollarprijs maal 1.5 vermenigvuldigen en met de koers van nu, kom je ongeveer op het zelfde bedrag maar dan in eurie's.

Ray
Je kan altijd nog met je poes in de Playboy....

- Sweetbird Member - http://www.sweetbird69.nl
User avatar
Plymosine
Posts: 26
Joined: 23 Jun 2007, 22:58
Location: Anna Paulowna
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Plymosine »

Ik ben ook "even" bezig met veren etc.

Dit stukje las ik op de site van Autoweek :

In uw blad heb ik "ns gelezen dat er hulpveren zouden bestaan voor oldtimers. Het zou gaan om rubberen ballen die op de achteras worden geschroefd. Ik rijd met een Plymouth van "68 en daarvan worden de bladveren nogal slap. Weet u het merk van deze ballen en waar kan ik ze bestellen?
I. Cappon


Voor hulpveren onder uw Plymouth kunt u onder meer terecht bij de firma Magmar Benelux BV in Boxtel (Parallelweg Zuid 33-9, tel. 0411-675266). Als zij de buitendiameter van zowel de boven- als onderbuis van de schokdempers weten, kunnen zij een passende set hulpveren met toebehoren leveren.
If it burns fuel ... I'm interested
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Sjak Brak »

Je zou kunnen informeren, maar m.i. kan je net zo goed een set nieuwe schokdempers met hulpveer kopen en ben je dan goedkoper uit dan wanneer je losse nieuwe shocks koopt en dan dat bedrijf een passende veer laat maken.

Verder zijn er ook systemen van luchtbalgen + compressor (zoals vrachtwagens dat bv ook hebben), dan kan je de achterkant ook wat verstevigen en tevens heb je dan meteen niveauregeling. Je bent dan wel een heel stuk duurder uit dan met een setje coilover shocks.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Plymosine
Posts: 26
Joined: 23 Jun 2007, 22:58
Location: Anna Paulowna
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Plymosine »

Verder kwam ik deze bedrijven nog tegen :

http://www.eeltink.nl/Eeltink%20Home.htm

http://www.besteveer.nl/auto_rijtuig.htm

Ik heb informatie opgevraagd, als ik meer weet post ik dat nog ff ...


Jerrry.
If it burns fuel ... I'm interested
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by BigBlockMopar »

Ik heb weleens enkele gebroken bladveren in het bladveerpakket gehad.
Ben toen naar de sloop gegaan en heb 2 bladveer-pakketten van een andere Mopar gehaald en toen enkele bladveren vervangen van m'n huidige verenpakket.
Ik geloof te herinneren dat ik standaard al onder m'n verlengde hok zo'n 8 of 9 bladveren had zitten. Links had er eentje meer dan rechts ook.
User avatar
Plymosine
Posts: 26
Joined: 23 Jun 2007, 22:58
Location: Anna Paulowna
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Plymosine »

BigBlockMopar wrote:.......
Ik geloof te herinneren dat ik standaard al onder m'n verlengde hok zo'n 8 of 9 bladveren had zitten. Links had er eentje meer dan rechts ook.
Was dat wat je uiteindelijk zelf gemaakt had dan ?

Bij mijne zitten er hoogstens 6 ?!

Jerry.
If it burns fuel ... I'm interested
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by BigBlockMopar »

Nee ik had er al zoveel onder zitten.
6 lijkt me nogal weinig, zeker voor een verlengde auto. Mijn '60er Newyorker heeft er al 7 per kant.
Ik denk dat ze nooit de ophanging hebben aangepast op jouw auto.

Het is moeilijk te zien op de foto maar er zit nog 1 korte veer onder het pakket.

Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by BigBlockMopar »

Beter plaatje...
Attachments
AUT19454.jpg
User avatar
Streetrod
Posts: 1136
Joined: 07 Jun 2007, 22:22

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Streetrod »

Ik heb 10 bladveren per paket bij mijn plymouth

Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2 :yeah:
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
User avatar
Plymosine
Posts: 26
Joined: 23 Jun 2007, 22:58
Location: Anna Paulowna
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Plymosine »

Ik denk inderdaad dat ze nooit iets zwaarders er onder hebben gezet.

Iemand nog een tip waar ik eventueel wat gebruikte veren kan krijgen.

past er iets van een Jeep of iets ???
If it burns fuel ... I'm interested
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by BigBlockMopar »

De bladveren zijn 3 inch breed. Wellicht dat je op een Amerikanen sloop iets kan vinden.
Maar daarintegen is een nieuwe set bladveren ook niet zo gek duur vind ik zelf.
User avatar
Plymosine
Posts: 26
Joined: 23 Jun 2007, 22:58
Location: Anna Paulowna
Contact:

Re: hi jackers coils.....bladveren noem maar op

Post by Plymosine »

Ik ga morgen eerst even achter de "coil over shocks" aan of setje "pomp shocks".

Das volgens mij wel nodig, dan ook nog even wat telefoontjes plegen voor setje bladveren ..

(gebruikt)

Iemand nog een adres ???

Thanks !
If it burns fuel ... I'm interested
Post Reply