a518?
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: a518?
vraag martin effe....
alleen de lockup is volgens mij elektronisch dus die zou je evt ook met een hand/voetmatig schakelaartje kunnen maken. niet de mooiste oplossing maar het kan volstaan op de snelweg....
alleen de lockup is volgens mij elektronisch dus die zou je evt ook met een hand/voetmatig schakelaartje kunnen maken. niet de mooiste oplossing maar het kan volstaan op de snelweg....
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: a518?
46RH is een overdrive bak als een 727 met een elektrische Lock up en overdrive deze is tot 95 gemaakt en dit is de bak die je wil hebben. Voor de bak waar je nu bij kijkt is een echte externe controller noodzakelijk. Deze kost zeker 800 euro +- en moetje zelf prgrameren.
De A518 RH kan je elektrisch aansturen met 2 draadjes De a518 46RE niet.
De A518 RH kan je elektrisch aansturen met 2 draadjes De a518 46RE niet.
Re: a518?
Dag Rootje,
een beetje laat, waarschijnlijk heb je al een hydraulic automaat tepakken maar goed,
de electronic ..RE verzies zijn naar enig huiswerk prima aan te sturen.
De ..RE versies zijn in zoverre qua OD en Lock het zelfde als de hydraulic A518 / 46RH.
Alleen is er nog één signal wat aangestuurd moet worden en dat is de governor pressure
waar mee je in staat bent de govenerdruk te regelen.
Die druk is niets anders dan een weergave van de snelhied van de cardan of wel, hoe hard je rijd.
Als je nog opzoek bent dan kan ik je gerust aan een kasje / TCM helpen voor een fooitje van wat hier boven wordt genoemd.
Eén ding is zeker voor wat ik nu weet zijn ze niet op de markt voor de TorqueFlite, Mopar, Inter. en Jeep ..RE's
Dit is z'n kassie
Met de potmeters bepaal je het schakel moment
kan op elke ..RE versie.
een beetje laat, waarschijnlijk heb je al een hydraulic automaat tepakken maar goed,
de electronic ..RE verzies zijn naar enig huiswerk prima aan te sturen.
De ..RE versies zijn in zoverre qua OD en Lock het zelfde als de hydraulic A518 / 46RH.
Alleen is er nog één signal wat aangestuurd moet worden en dat is de governor pressure
waar mee je in staat bent de govenerdruk te regelen.
Die druk is niets anders dan een weergave van de snelhied van de cardan of wel, hoe hard je rijd.
Als je nog opzoek bent dan kan ik je gerust aan een kasje / TCM helpen voor een fooitje van wat hier boven wordt genoemd.
Eén ding is zeker voor wat ik nu weet zijn ze niet op de markt voor de TorqueFlite, Mopar, Inter. en Jeep ..RE's
Dit is z'n kassie
Met de potmeters bepaal je het schakel moment
kan op elke ..RE versie.
Last edited by Baantje on 10 Nov 2016, 23:18, edited 3 times in total.
Waarom vliegen als je het ook kan berijden
Re: a518?
en dan nog dit;
Je bent niet gebonden aan een A518 hydraulic(46RH) die met koppel omvormer lock maar twee jaar geleverd zijn.
Waardoor de A518 achterlijk duur is. Schaarste, vraag en aanbod.
Kom je een A518 electronic (46RE) tegen voor zinnig geld, dan kan je dat gerust kopen en aansturen.
Zo heb je ook de 44RE die is een slag lichter qua torque dan de 46RE maar volstaan prima achter een 318ci.
Omdat deze lichter is zijn de dementies ook fors kleiner waar door je geen of nauwelijks wat aan je gearbox tunnel hoeft te doen.
44RE''s zijn b.v. in Jeep V8 318ci geleverd 220PK 400Nm dus prima voor achter een originele 318ci van Mopar
Hier wat foto's van de RE contol connector
Je bent niet gebonden aan een A518 hydraulic(46RH) die met koppel omvormer lock maar twee jaar geleverd zijn.
Waardoor de A518 achterlijk duur is. Schaarste, vraag en aanbod.
Kom je een A518 electronic (46RE) tegen voor zinnig geld, dan kan je dat gerust kopen en aansturen.
Zo heb je ook de 44RE die is een slag lichter qua torque dan de 46RE maar volstaan prima achter een 318ci.
Omdat deze lichter is zijn de dementies ook fors kleiner waar door je geen of nauwelijks wat aan je gearbox tunnel hoeft te doen.
44RE''s zijn b.v. in Jeep V8 318ci geleverd 220PK 400Nm dus prima voor achter een originele 318ci van Mopar
Hier wat foto's van de RE contol connector
Last edited by Baantje on 12 Nov 2016, 13:10, edited 3 times in total.
Waarom vliegen als je het ook kan berijden
Re: a518?
ja zeker wel, super! een 44RE is een A500
Dit is allemaal op basis van een A500: 40RH/42RH/40RE/42RE/44RE
Het gaat er mij om dat je niet meer vast zit aan een RH (hydraulic) type.
In de zoektocht naar een control voor een RE (electronic) type blijkt dat
men op verschillende forum's bang is om een RE te kopen.
Vandaar dit technische gedoe hier over.
Dit is allemaal op basis van een A500: 40RH/42RH/40RE/42RE/44RE
Het gaat er mij om dat je niet meer vast zit aan een RH (hydraulic) type.
In de zoektocht naar een control voor een RE (electronic) type blijkt dat
men op verschillende forum's bang is om een RE te kopen.
Vandaar dit technische gedoe hier over.
Waarom vliegen als je het ook kan berijden
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: a518?
Heb me zelf nooit veel verder verdiept in de electronische transmissies, alhoewel het redelijk simpel leek om deze aan te sturen. Maar ik had wel gedacht dat als het echt zo simpel was, dat dit wel uitgebreid op diverse US Moparforums zou staan.
De A500-modellen liggen al helemaal niet voor het oprapen hier. Ben zelf ook al een tijd op zoek naar eentje.
De A500-modellen liggen al helemaal niet voor het oprapen hier. Ben zelf ook al een tijd op zoek naar eentje.
Re: a518?
A500 applications:
1989-2001 Dodge Ram pickup 150/1500 V6/V8(2WD)
1989-2003 Dodge Ram Van B150/B250 V6/V8
1989-2003 Dodge Dakota
1993-2004 Jeep Grand Cherokee I6
1996-1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1999-2003 Jeep Grand Cherokee 3.1 TD
1998-2000 Dodge Durango 5.2L V8 (4WD (98-99) or 2WD (99-00))
1998-2000 Aston Martin Virage V8 5.3L [2]
1989-2001 Dodge Ram pickup 150/1500 V6/V8(2WD)
1989-2003 Dodge Ram Van B150/B250 V6/V8
1989-2003 Dodge Dakota
1993-2004 Jeep Grand Cherokee I6
1996-1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1999-2003 Jeep Grand Cherokee 3.1 TD
1998-2000 Dodge Durango 5.2L V8 (4WD (98-99) or 2WD (99-00))
1998-2000 Aston Martin Virage V8 5.3L [2]
Re: a518?
Ik heb 400 euro voor mijn a518 46RH betaald. Deze ga ik aansturen met een drukschakelaar, 2 relais en een vacuumschakelaar. Kosten waren iets van 125 euro. Dit alles wordt dan weer aangedreven door mijn speedometerpulse. Dan gaat alles automatisch. Je kan hem ook met een schakelaar inschakelen...
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: a518?
Compushift maakt een controller. Kost 350,- dollar. Is dat niet makkelijker of zit er ergens een addertje?
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: a518?
Throttle position sensor is extra nodig
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: a518?
http://www.cuda-challenger.com/cc/index ... =84774.120
Oja, er komt ook nog een Ultra bellhousing a $470 bij voor de 440...
Oja, er komt ook nog een Ultra bellhousing a $470 bij voor de 440...
Re: a518?
Ik heb wat gevonden! mijn project kan in de prullenbak, alleen moet ik nog wel even wennen aan de prijs...
Of hou ik het voorlopig nog maar even bij mijn eigen kassie.
http://www.atsdiesel.com/ats2/productde ... 6019502104
Of hou ik het voorlopig nog maar even bij mijn eigen kassie.
http://www.atsdiesel.com/ats2/productde ... 6019502104
Waarom vliegen als je het ook kan berijden
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: a518?
Heb er 1 gekocht bij transm vanmorgen!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: a518?
We hebben er weer één A518 TorqueFlite 46RH
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... e=lr&pos=3
De bak is inmiddels verkocht.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... e=lr&pos=3
De bak is inmiddels verkocht.
Last edited by Baantje on 27 Mar 2017, 17:25, edited 1 time in total.
Waarom vliegen als je het ook kan berijden
Re: a518?
Wat te doen om een A518 TorqueFlite achter een BB te monteren.
Je kan een nieuwe Bell Housing kopen en op het pomphuis van de bak schroeven
alvorens de de oude er af te slijpen.
Goedkopere optie is, naar mijn mening net zo goed al dan niet beter,
het belhuis van de oude en nieuwe bak afslijpen, dan omwisselen,
achter de motor uitlijnen en vast lassen.
Je kan een nieuwe Bell Housing kopen en op het pomphuis van de bak schroeven
alvorens de de oude er af te slijpen.
Goedkopere optie is, naar mijn mening net zo goed al dan niet beter,
het belhuis van de oude en nieuwe bak afslijpen, dan omwisselen,
achter de motor uitlijnen en vast lassen.
Last edited by Baantje on 27 Mar 2017, 20:15, edited 1 time in total.
Waarom vliegen als je het ook kan berijden