RDW

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Peter Heesen
Posts: 85
Joined: 28 Sep 2011, 12:33
Location: Ulft
Contact:

Re: RDW

Post by Peter Heesen » 11 Oct 2011, 15:53

Laat alle VIN plaatjes en typeplaatjes en VIN stickers zitten!
Met het los boren van de popnagels, klinknagels, of puntlassen vernietig je de identiteit van je auto en zul je bij het identiteitsonderzoek dat wordt uitgevoerd bij de VIN inslag tegen hele grote problemen aanlopen, met misschien wel als gevolg dat je geen kenteken meer op je geliefde project krijgt!
Ik heb een geschroefd typeplaatje op mijn dodge zitten, is dit dan wel goed? hem nog geen ingeslagen nummer kunnen vinden, het plaatje zit volgens mij wel op de originele plek.
Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle

Peter Heesen
Posts: 85
Joined: 28 Sep 2011, 12:33
Location: Ulft
Contact:

Re: RDW

Post by Peter Heesen » 11 Oct 2011, 17:40

Laat alle VIN plaatjes en typeplaatjes en VIN stickers zitten!
Met het los boren van de popnagels, klinknagels, of puntlassen vernietig je de identiteit van je auto en zul je bij het identiteitsonderzoek dat wordt uitgevoerd bij de VIN inslag tegen hele grote problemen aanlopen, met misschien wel als gevolg dat je geen kenteken meer op je geliefde project krijgt!



Ik heb een geschroefd typeplaatje op mijn dodge zitten, is dit dan wel goed? hem nog geen ingeslagen nummer kunnen vinden, het plaatje zit volgens mij wel op de originele plek.
Ik het ut zelf al gevonden, hij hoort dus origineel met 2 " Philips" schroeven vast te zitten pfff :good:
70 CHARGER FENDER TAG DECODING





The fender tag is located under the hood on the inner front driver side fender just rearward of the battery. It is painted body color and is held on with two Phillips screws. It lists the VIN and many of the major options that came on the car.



Often, during the painting of the car the rear Phillips screw was removed and the tag bent upwards to allow paint to be sprayed under the fender tag as well. Thus, you may notice a crease in the front corner of the tag where it was bent up and the rear Phillips screw remains unpainted as it was re-installed after the painting was completed.






Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle

lucky13tiger
Posts: 96
Joined: 20 Oct 2011, 14:01

Re: RDW

Post by lucky13tiger » 08 Aug 2012, 22:24

heb mijn imperial ook laten (voor) keuren door een heeeeeeele goeie keurmeester. :happy:
daarna samen met een heeeeeeele goeie monteur, de 3 A4 velletjes volgeschreven verbeterpuntjes verholpen. :good:
naar rdw keuring en in een keer goed. dezelfde dag nog lekker cruizen. :letop:
oeps, ik bedoel natuurlijk toen de papieren na 5 dagen binnen waren. :winner:
toch handig, zulke vrienden.

User avatar
Robchally
Posts: 583
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: Almelo

Re: RDW

Post by Robchally » 29 Aug 2012, 21:24

Wij zijn al een paar jaar bezig met de restauratie van onze 72-challenger. Al eerder was er gesodemieter dat oude auto's niet meer mochten worden ingevoerd. We hebben toen geprobeerd alvast een kenteken aan te vragen, terwijl de restauratie nog gaande was en er geen rijdende auto was. Navraag bij de RDW leerde dat dat alleen kon indien de auto uit een eu-land kwam en daar reeds een kenteken gehad had. Import uit USA maakte het onmogelijk om een kenteken te verkrijgen als de auto niet klaar was.

Eergisteren hoorde ik van een handelaar dat die regel pas geleden is gewijzigd.

Ik heb het stukje van mr 900 een paar keer gelezen, en ik begrijp dat een vooronderzoek mogelijk is terwijl de restauratie nog gaande is. Betekent dit dat er dan inderdaad een kenteken afgegeven kan worden, ook al is de auto nog niet straat-waardig? In mijn geval zou ik met de RDW in Almelo te maken gaan krijgen.

Onze auto is in 2007 geimporteerd uit USA en alle belastingen zijn betaald....

User avatar
moparton
Posts: 1296
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: RDW

Post by moparton » 29 Aug 2012, 21:49

Robchally wrote: Betekent dit dat er dan inderdaad een kenteken afgegeven kan worden, ook al is de auto nog niet straat-waardig?
Dat gaat niet lukken.. ;)

Mr. 900
Posts: 222
Joined: 14 Aug 2009, 12:16

Re: RDW

Post by Mr. 900 » 30 Aug 2012, 19:43

Robchally wrote: Eergisteren hoorde ik van een handelaar dat die regel pas geleden is gewijzigd.

Ik heb het stukje van mr 900 een paar keer gelezen, en ik begrijp dat een vooronderzoek mogelijk is terwijl de restauratie nog gaande is. Betekent dit dat er dan inderdaad een kenteken afgegeven kan worden, ook al is de auto nog niet straat-waardig?
Er is niets gewijzigd. Die handelaar verteld onzin.

Een vooronderzoek is enkel en alleen bedoeld om, voordat je aan de restauratie begint, de identiteit van de auto vast te leggen zodat je, mocht dat echt nodig zijn, je Vin-plaatje los kunt halen.
(Niet origineel vastzittende VIN-plaatjes werken trouwens waardeverminderend.)

Er wordt geen kenteken afgegeven bij een vooronderzoek.

Als de restauratie al bezig is kun je geen vooronderzoek meer laten uitvoeren.

User avatar
Robchally
Posts: 583
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: Almelo

Re: RDW

Post by Robchally » 30 Aug 2012, 22:20

Duidelijk. Jammer maar helaas.
We gaan met frisse tegenzin verder met het project.

Bedankt voor de info!

Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: RDW

Post by Dodgefever68 » 04 Sep 2012, 21:10

Robchally wrote:Duidelijk. Jammer maar helaas.
We gaan met frisse tegenzin verder met het project.

Bedankt voor de info!
you are not alone....
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van

traveller
Posts: 50
Joined: 04 Feb 2011, 22:05

Re: RDW

Post by traveller » 05 Sep 2012, 21:06

vrijdag ook geweest,en als de auto goed inorde is ,moet dit geen enkel probleem zijn,vandaag al een kenteken,

Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: RDW

Post by Dodgefever68 » 16 Nov 2012, 12:55

:hmmm: de mijne is nu ook goed gekeurd, eerste keer bout afgebroken van de swaybar
nu vandaag goed gekeurd, viel me 100% mee. die gasten in groningen zijn echt niet moeilijk

vandaag ook hij moest de bout controleren en kijken naar de afstelling van de auto kwa scheef staan
echt lachen...zet hem boven de smeerput, hij loopt achteraan de auto naar beneden loopt aan 1 stuk door aan de voorkant weer omhoog
goedgekeurd! :good:

:D over 3 drie werkdagen kenteken in huis zeiden ze :OO:

oja en special thanks to mr 900, bedankt voor alle hulp
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van

User avatar
Mr. Lee
Posts: 296
Joined: 11 Jun 2007, 16:44
Location: Winkel

Re: RDW

Post by Mr. Lee » 18 Nov 2012, 20:27

Dodgefever68 wrote::

die gasten in groningen zijn echt niet moeilijk

Dat was bij mij in 2008 wel anders Jans. Toen ik hem daar in Groningen naar binnen reed was de eerste reactie van 1 van die gasten: "hmm, Amerikaanse auto, moeten ze daar laten".... Technisch konden ze er niets aan vinden, dat zat wel goed. De heren hadden verder geen zin om 18.2 toe te kennen.

Ik kreeg ook geen kenteken omdat het VIN-plaatje met nieuwe popnagels zat vastgemaakt. Ik moest hem een week later daar weer neerzetten en dus zelf aantonen dat alles klopte met USA-documenten, emails, foto's en noem maar op. Heb er een dikke week stress van gehad toen maar gelukkig kon ik het wel aantonen en heb ik een kenteken gekregen.

Maar goed, je Charger kan na lang zwoegen dus eindelijk de weg op! GEFELICITEERD MAN :good:

Mr. 900
Posts: 222
Joined: 14 Aug 2009, 12:16

Re: RDW

Post by Mr. 900 » 19 Nov 2012, 20:01

Dodgefever68 wrote: :D over 3 drie werkdagen kenteken in huis zeiden ze :OO:

oja en special thanks to mr 900, bedankt voor alle hulp
Graag gedaan, altijd leuk om een liefhebber te helpen. :good:
Veel cruise plezier!
Ik heb je nog een PM gestuurd.

User avatar
64Polara500
Posts: 75
Joined: 26 Jun 2009, 18:44

Re: RDW

Post by 64Polara500 » 03 Feb 2013, 18:04

Vraag m.b.t. goedkeuring type/kenteken e.d:

stel je koopt een wagen in de usa, eentje die technisch top is, maar die niet geheel standaard meer is.
Dus bijv. ander (groter) blok, andere wielen en tevens afwijkende maten voor/achter qua breedte, andere uitlaat etc.
Er even vanuit gaande dat de wagen in de usa streetlegal is en niks extreems zoals een drag- of racecar. Gewoon een erg dikke mopar.

Hoe gaat dat dan in z'n werk bij de rdw?
Zijn dat dingen die je zelf vooraf moet terugbouwen naar origineel of kan je hem gewoon aanbieden ter keuring?

Hieronder 2 willekeurige (mooie) voorbeelden:

klik

of

klik2
Get in, sit down
Shut up and hold on!

Go fast or go home!

Dickdale
Posts: 3563
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: RDW

Post by Dickdale » 03 Feb 2013, 19:44

Gewoon aanbieden, weet je meteen of je iets moet aanpassen... Motorisch hoef je niks aan te passen. Misschien qua db's nog iets als de uitlaat tot voor de trans loopt. Papieren en tags erbij en laten keuren...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopar.europe :yeah:

User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7640
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: RDW

Post by Sjak Brak » 03 Feb 2013, 20:36

Valt toch wel mee, zo zijn ze toch ook min of meer uit de fabriek gerold? Afgezien van dat tellersetje op die rode dan, maar dat lijkt me ook geen probleem...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop

User avatar
64Polara500
Posts: 75
Joined: 26 Jun 2009, 18:44

Re: RDW

Post by 64Polara500 » 03 Feb 2013, 23:02

Bedankt voor de antwoorden.
Wagens gelden als voorbeeld, niet specifiek ( kon niet zo snel een eind jaren 60 mopar vinden met wat aanpassingen).

Dus geen gezeik over bandenmaten, verplaatste accu's, andere benzinetanks of remmen- en ophanging upgrades...?
Get in, sit down
Shut up and hold on!

Go fast or go home!

User avatar
jvdwolde
Posts: 8161
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: RDW

Post by jvdwolde » 03 Feb 2013, 23:39

:hmmm: Als ik jou was zou ik niet maarzo iets gaan kopen zonder dat je precies op de hoogte bent van de hier geldende regels..
Als je slim bent wacht je het antwoord van Patrick (Mr.900) even af... :good:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!

User avatar
64Polara500
Posts: 75
Joined: 26 Jun 2009, 18:44

Re: RDW

Post by 64Polara500 » 03 Feb 2013, 23:53

jvdwolde wrote::hmmm: Als ik jou was zou ik niet maarzo iets gaan kopen zonder dat je precies op de hoogte bent van de hier geldende regels..
Als je slim bent wacht je het antwoord van Patrick (Mr.900) even af... :good:
Dat zeker niet.
Gaat ook niet om aankoopadvies. Nog steeds meelezende en kennis aan het opzuigen. Mijn tijd komt wel.
Was benieuwd waar jullie zoal tegenaan zijn gelopen met invoer/keuring, omdat mijn voorkeur niet altijd uitgaat naar standaard wagens.
Nadeel van keurmeesters is vaak dat ze een voorkeur, en vaak ook een afkeur hebben, van bepaalde types. Daarom mijn vraag naar ervaringen met niet geheel standaard wagens. Zelf al eens aardig op de koffie gekomen met een (goede) upgrade wagen qua onderstel, remmen etc. WAs geen Amerikaan, maar toch.

Is mr.900 gelinkt aan een keuringsinstantie?
Get in, sit down
Shut up and hold on!

Go fast or go home!

User avatar
jvdwolde
Posts: 8161
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: RDW

Post by jvdwolde » 04 Feb 2013, 00:39

Laten we zeggen dat hij er het meest van weet... :sneaky:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!

User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7640
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: RDW

Post by Sjak Brak » 05 Feb 2013, 10:11

64Polara500 wrote:Dus geen gezeik over bandenmaten, verplaatste accu's, andere benzinetanks of remmen- en ophanging upgrades...?
Er geldt voor wagens uit die periode geen typegoedkeuring, dus er is geen "standaard" voor. Voor de meeste zaken geldt, dat het degelijk gemonteerd moet zijn en aan de eisen moet voldoen (bv voldoende remvertraging, accu achterin moet in een overkapping zitten en naar buiten de auto ontluchten, banden niet te ver buiten de wagen uitsteken, enz...)

Ophanging valt mee zolang het beperkt blijft tot bv stabilisatorstang, stuurhuis e.d. Het wordt anders, als het complete chassis veranderd is.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop

Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: RDW

Post by Dodgefever68 » 14 Feb 2013, 13:35

Image

ik heb hem met deze banden en velgen laten keuren, vroeg dr niet eens naar.
ook niet naar mijn steigerpijp uitlaat :happy:
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van

User avatar
Arnoldsat
Posts: 89
Joined: 08 Dec 2008, 05:01
Location: vlakbij Utrèg
Contact:

Re: RDW

Post by Arnoldsat » 28 Mar 2013, 09:18

Nieuws over de RDW:
Als u een voertuig van 30 jaar of ouder in Nederland gaat invoeren, dan wordt het voertuig vanaf 1 februari 2013 beoordeeld door een medewerker die is gespecialiseerd in historische voertuigen. Voor deze opzet is gekozen omdat voor zo’n klassiekerkeuring specialistische kennis nodig is, die niet meer bij elke medewerker voorhanden is.

Het gaat bijvoorbeeld om technische kennis die nodig is om de authenticiteit van onderdelen en documenten vast te stellen. De RDW en FEHAC hebben samen deze nieuwe aanpak van keuringen opgezet.
De daarvoor geselecteerde RDW-medewerkers hebben specifieke kennis van klassiekers. De RDW en FEHAC werken samen om deze kennis op peil te houden en waar nodig te verdiepen.

Afspraak maken
Het voorgaande betekent dat een voertuig dat ouder is dan 30 jaar niet meer zonder afspraak voor een invoerkeuring kan worden aangeboden. Maak vooraf een afspraak bij een RDW-keuringsstation.

Bron:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/I ... 0jaar.aspx
I love classic US built V8 powered automobiles! Arnold's 1971 Newport on arnoldsat.com
~ Just because you know how to work on it doesn't mean you know how it works ~

newport69
Posts: 34
Joined: 08 Dec 2013, 20:30

Re: RDW

Post by newport69 » 29 Apr 2014, 00:19

mijn newport coupe van 1970 heeft al een vin nummer ingeslagen gekregen in belgie waar hij ingevoerd is , en waar ik m december 2012 vandaan heb gehaald. ik neem aan inderdaad dat ik dan gewoon naar de rdw moet voor een keuring of iets dergelijks?

newport69
Posts: 34
Joined: 08 Dec 2013, 20:30

Re: RDW

Post by newport69 » 29 Apr 2014, 00:22

1970 en 1969 .. de 70,er komt van belgie , de 69 heb ik zelf uit Amerika gehaald in de zomer van 2012. beide geen kenteken maar de 70 dus een belgie,s nummer ingeslagen
Attachments
10176126_705815252810658_7705402333370674037_n.jpg
893100_479152552193527_1249191868_o.jpg

sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: RDW

Post by sankop » 24 May 2018, 19:52

Hallo,
Ik weet dat er veel info is over RDW zaken, maar kan nog niet echt het juiste vinden:
Ik heb een dodge charger 1969 gekocht in de USA, deze komt over een week of 4-6 hier :) :) en ik heb nu een offerte gevraagd bij transportbedrijf om ook direct een RDW keuring uit te voeren. Ze hebben het hier continu over een typegoedkeuring. Aangezien die honderden euros kost vraag ik mij sterk of of dit nodig is. Er rijden volgens mij toch wel een paar van rond? :OO: :OO:
Kortom is dit nodig? Aangezien de auto een jaar of 8-9 geleden gerestaureerd is, zou het ook nodig zijn om verlichting e.d. te vervangen.

thanks,
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI

Post Reply