318ci met welke achteras ?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
arnie_human
Posts: 180
Joined: 11 Feb 2011, 15:37

318ci met welke achteras ?

Post by arnie_human »

Heren het volgende dacht ik vernomen te hebben : Ahum dat een 318ci v8 een andere achteras heeft dan een slant six ?
Ik wil dus binnenkort de aangekochte 318 gaan plaatsen maar hoorde dat ik dan mijn huidige achteras niet heel hou ?? Welke moet ik hebben of past eronder ??

Mvg Arnoud

ps iemand ook nog goede ideetjes welke electronische onsteking het beste is voor de 318ci v8 ??
Eat Sleep Mopar Repeat
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 318ci met welke achteras ?

Post by Sjak Brak »

Kijk eerst eens wat voor achteras je hebt.

Een 318 heeft ook niet direct een monsterkoppel, dus zal wellicht zon vaart niet lopen.

Wat betreft ontsteking: voor standaard blok volstaat standaard meuk wel, op LPG kan je kleine upgrade hebben voor netter lopen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
arnie_human
Posts: 180
Joined: 11 Feb 2011, 15:37

Re: 318ci met welke achteras ?

Post by arnie_human »

Dankje Sjak. Maar welke merken electronische ontsteking zijn goed in prijs/kwaliteit verhouding ??

En nog belangrijker welke achteras kan wel een lichtelijk gekietelde 318 aan ??

gr Arnoud

ps het gaat uiteraard om mijn Dodge Dart Swinger uit 74
Eat Sleep Mopar Repeat
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: 318ci met welke achteras ?

Post by Rebel »

Ligt eraan wat licht gekieteld inhoud. Met een gewone 8 1/4 kom je een heel eind.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
dejong-texel#19
Posts: 41
Joined: 27 Feb 2011, 12:22
Location: texel

Re: 318ci met welke achteras ?

Post by dejong-texel#19 »

hangt ervan af wat je er mee gaat doen,gewoon toere of race'n,en hoe zwaar je blok gekietelt is,als je gaat race zou ik een 8 1/4 of een 8 3/4 as doen met sperdifferteeel.de laatste zat al ruim 30 jaar onder de stockcar en geen probleem en ik reed en de auwe eigenaar met een 318 blok met een 904 bak. meschien een hi-stall koppelomvormer monteren,dan komt de dart mooi van zijn plek af hangt natuurlijk ook van je kroon/pinionwielverhouding af. eventueel heb ik een cast 8 3/4 as liggen met steekassen maar komt onder een superbee vandaan is wat breder dan een dart as.
Post Reply