In mijn Valiant zit sinds vorig jaar een 360
ik had wat problemen met inbouwen omdat de carterpan niet past i.v.m. de stuurstang
ik heb het e.e.a. aangepast maar dat is geen succes
nu wil ik een center sump bestellen maar weet niet of ik de goeie op het oog heb...
http://www.mopartsracing.com/parts/a.html
P5249059 360 center sump
Oilpan
-
- Posts: 351
- Joined: 11 Jun 2007, 18:21
Re: Oilpan
gewoon een deuk in rammen, hebben "ze" bij mn Ramcharger ook gedaan
Sorry ik kan je vraag dus niet beantwoorden
Sorry ik kan je vraag dus niet beantwoorden
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
-
- Posts: 41
- Joined: 27 Feb 2011, 12:22
- Location: texel
Re: Oilpan
hoi, volgens mij is dat de goeie pan,de center sump,als goed is heb je geen problemen met stuurstangen.
had je bij je motor soms een truckpan eronder zitten??
had je bij je motor soms een truckpan eronder zitten??
Re: Oilpan
yep, de 360 kwam uit een 78'er B300 camper......
en ik ben zo eigenwijs geweest om opnieuw het wiel uit te vinden met de ombouw van slant six naar 360...
ik had eerst een pan verkleind, de bedoeling was met een adapter op het oliefilter en externe oliekoeling genoeg volume te creeren...
daarna heb ik een pan compleet andersom gemaakt, een 318 pan kun je gewoon omdraaien omdat de ronde uitsparingen hetzelfde zijn, van een 360 pan zijn die uitsparingen verschillend dus ik heb veel geknutseld..
toch maar origineel bestellen.
ook de aandrijfas is aangepast, moet nog wel opnieuw worden uitgebalanceerd.
als iemand een betrouwbaar adres weet....???
en ik ben zo eigenwijs geweest om opnieuw het wiel uit te vinden met de ombouw van slant six naar 360...
ik had eerst een pan verkleind, de bedoeling was met een adapter op het oliefilter en externe oliekoeling genoeg volume te creeren...
daarna heb ik een pan compleet andersom gemaakt, een 318 pan kun je gewoon omdraaien omdat de ronde uitsparingen hetzelfde zijn, van een 360 pan zijn die uitsparingen verschillend dus ik heb veel geknutseld..
toch maar origineel bestellen.
ook de aandrijfas is aangepast, moet nog wel opnieuw worden uitgebalanceerd.
als iemand een betrouwbaar adres weet....???
Re: Oilpan
De bedoeling was toch om met deze wagen op Drachten te gaan rijden Frans ?
Gaan we je dit iaar nog zien op Drachten .
gr Rob
Gaan we je dit iaar nog zien op Drachten .
gr Rob
dodge coronet superbee
Re: Oilpan
tja, dat ligt er maar aan... ik zou vorig jaar al gaan rijden op Dr88
ik heb dit jaar maar 4 weekenden vrij, aangezien er in de bouw voor mij niets meer te verdienen was heb ik m'n oude beroep weer opgepakt;
er moet wel brood op de plank komen, een kind kost ook zat en die auto's kosten ook genoeg.
ik ben wel bezig om wat meer weekenden te krijgen, dus wie weet...
eerst de auto goed maken, hij heeft een jaar bij een maat gestaan die hem aan zou pakken maar dat is er niet van gekomen...
vorig jaar hebben ze onderdelen eraf gehaald om met hun eigen auto's naar vasteras te kunnen
nu liggen zelfs mijn vriesdoppen eruit omdat ie met - 10 gewoon met water erin buiten heeft gestaan, dus ik heb nog zat te doen
vandaag headers eraf en kijken of ik ze terug kan tikken, hopen dat er verder niets kapot gevroren is..
ik heb allemaal ellende
maar geloof me, als ie straks klaar is en je hebt het allemaal zelf gedaan voelt dat beter dan een kant en klaar ding kopen, ook al ziet ie er niet uit
ik heb dit jaar maar 4 weekenden vrij, aangezien er in de bouw voor mij niets meer te verdienen was heb ik m'n oude beroep weer opgepakt;
er moet wel brood op de plank komen, een kind kost ook zat en die auto's kosten ook genoeg.
ik ben wel bezig om wat meer weekenden te krijgen, dus wie weet...
eerst de auto goed maken, hij heeft een jaar bij een maat gestaan die hem aan zou pakken maar dat is er niet van gekomen...
vorig jaar hebben ze onderdelen eraf gehaald om met hun eigen auto's naar vasteras te kunnen
nu liggen zelfs mijn vriesdoppen eruit omdat ie met - 10 gewoon met water erin buiten heeft gestaan, dus ik heb nog zat te doen
vandaag headers eraf en kijken of ik ze terug kan tikken, hopen dat er verder niets kapot gevroren is..
ik heb allemaal ellende
maar geloof me, als ie straks klaar is en je hebt het allemaal zelf gedaan voelt dat beter dan een kant en klaar ding kopen, ook al ziet ie er niet uit