Verbruik 383 / 440 blok

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
NY69
Posts: 191
Joined: 12 Feb 2009, 13:51

Re: Verbruik 383 / 440 blok

Post by NY69 »

MoparJW wrote:Werkt de vacuüm advance, en is deze goed afgesteld? (indien mogelijk)
Hij werkt wel; is niet af te stellen.

Vandaag alvast even het luchtfilter gewisseld:

Image

PCV valve wordt aan gewerkt.

Banden opgepompt van 2,5 naar 2,7 (hoewel qua comfort de voorkeur naar 2,3 uitgaat :roll: ).

En dan eerst maar weer eens meten. Het resultaat volgt.

Nu ik toch bezig was, dacht ik meteen even de dif olie te wisselen.
Wtf, dat ding heeft geen aftapplug. Moet eruit gezogen worden volgens de manual :sucks:
Moet ik nu naar de garage of heeft er nog iemand een tip or trick?
there's no substitute for inches
live first, downsize later
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: Verbruik 383 / 440 blok

Post by jelmoer »

Is dat niet een kwestie van deksel stukje loshalen?
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Verbruik 383 / 440 blok

Post by Sjak Brak »

Een 8 3/4 as heeft geen deksel.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: Verbruik 383 / 440 blok

Post by jelmoer »

En ook geen aftapplug?
Fijne constructie of hebben ze een longlife interval?
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Verbruik 383 / 440 blok

Post by ARLI »

oval / dirttrack racen ongeveer 8 a 9 liter op 7 km met 440
euro 98 + 1/3 aspen race benzine
Ik werk met plezier.
Post Reply