Koppelomvormer keuze

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
JaapMopar
Posts: 245
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Koppelomvormer keuze

Post by JaapMopar »

Heren, technische vraag/advies:
Ik heb in mijn W200 een gereviseerde 440 hangen, met een 727 erachter. Nu heb ik vaak tijdens het terrein rijden (alles goed warm) vaak dat wanneer ik van R naar D/1/2 schakel en andersom dat ik eerst wat toeren moet maken voordat de bak in de versnelling schiet, en ja, de olie is op peil.
Ik wil de bak in de toekomst nog een keer reviseren, maar ik verdenk mn koppelomvormer. Als ik geen gas geeft, duurt het enkele seconden voordat hij oppakt. Ook heb ik het idee dat hij het vermogen van de motor niet helemaal overbrengt. Simpel gezegd: als ik hem tegen een boom zet, gaan de wielen niet makkelijk rond spinnen (zou wel moeten kunnen met een 440 koppel)
Bij de bakrevisie moet er ook een andere koppelomvormer in, welke zouden jullie aanraden? Dus vooral voor de meeste trekkracht, het is geen stoplichtsprinter
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383

challenger72
Posts: 834
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Koppelomvormer keuze

Post by challenger72 »

ik denk dat het toch in je bak zit,dan zijn de platen versleten,ik heb t ook gehad met een w200 dan moest je wat gas geven en dan pakte ie ineens

JaapMopar
Posts: 245
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Koppelomvormer keuze

Post by JaapMopar »

Oké, is ook aannemelijk ja. Die bak ga ik toch reviseren dan komen de platen ook aan bod.
Nog advies voor een koppelomvormer? Is zoeen die Summit aanbiedt als 'truck/towing' converter iets?
Mijn huidige lekt ook op de ingaande keerring van de bak, heb de keerring pas vervangen maar lekt nog..
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383

Post Reply