727 automaat vs shiftkit

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
harrie mopar
Posts: 86
Joined: 23 Jan 2018, 13:01

727 automaat vs shiftkit

Post by harrie mopar »

Hallo.

Ik rijd nu met een 727 automaat in mijn 68er Roadrunner maar deze automaat hebben ze omgebouwd naar een shiftkit bak.Nu wil ik dat het weer een automaat wordt is dit weer gewoon om te bouwen?Zo ja hebben jullie daar ergens op www een instructie van?ik kan op Youtube niks gevonden krijgen.

Alvast bedankt.

Erik
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 727 automaat vs shiftkit

Post by Dickdale »

Omdat je bij een shift kit gaten moet maken in je valve body, denk ik niet dat het zo makkelijk is om hem weeer terug te bouwen. Wellicht heeft iemand nog een originele valabel body liggen dan kan je deze inbouwen.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
harrie mopar
Posts: 86
Joined: 23 Jan 2018, 13:01

Re: 727 automaat vs shiftkit

Post by harrie mopar »

dat zou idd een goede optie zijn,is het dan alleen de valve body vervangen of moeten er nog meer parts die vervangen/aangepast moeten worden?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 727 automaat vs shiftkit

Post by BigBlockMopar »

Een "ShiftKit" is niet de benaming voor het zelf moeten schakelen in een automaat.
Dit is de naam van een 'kit' die ooit dacht ik door B&M verzonnen was om het schakelen harder/sneller te laten gaan.

Het zelf moeten schakelen wordt gedaan door een andere "manual" valvebody te monteren waarin wat aanpassingen zijn gedaan.
Waarschijnlijk is het vervangen van je valvebody al voldoende om dit te fixen. Al kunnen er nog wat modificaties gedaan zijn aan de servo's in de transmissie, maar dat is meestal wel terug te draaien naar standaard.
harrie mopar
Posts: 86
Joined: 23 Jan 2018, 13:01

Re: 727 automaat vs shiftkit

Post by harrie mopar »

oke duidelijk verhaal,misschien nog een stomme vraag maar hoe zou ik kunnen zien of dat er nog de stock servo's in zitten,als ik deze in mijn handen heb waar zou ik dat dan aan kunnen zien?

Misschien probeer ik eerst wel een 727 ergens op de kop te tikken of misschien wil iemand we ruilen,mocht dat niet lukken dan ga ik de bak wel ombouwen.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 727 automaat vs shiftkit

Post by BigBlockMopar »

De servo's zijn niet vaak anders. Het zijn meer de veren die weggelaten of vervangen kunnen worden door andere.
harrie mopar
Posts: 86
Joined: 23 Jan 2018, 13:01

Re: 727 automaat vs shiftkit

Post by harrie mopar »

oke duidelijk ik ga ermee aan de slag.

THX
harrie mopar
Posts: 86
Joined: 23 Jan 2018, 13:01

Re: 727 automaat vs shiftkit

Post by harrie mopar »

Ik heb zonet via een transmissie revisie bedrijf een andere valve body op de kop getikt,eens kijken of dat dat gaat werken.

Ik houd jullie op de hoogte.

erik.
Post Reply